Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jodå! Squadran! Annars har du helt rätt!Det är många som har nämnt Reverson. Personligen tycker jag inte att den kvalar som entusiastklocka då jag tror att en stor del som köper gör det enkom på grund av dess starka samhörighet till viss klädsel.
Den där meningen summerar trådenNär priset överstiger igenkänningsfaktorn.
Borde tryckas på en t-shirt!När priset överstiger igenkänningsfaktorn.
En tanke slog mig idag, då jag funderade på om en bibliotikarie jag pratade med i våras kanske kunde vara medlem här:
Vilken klocka avslöjar att bäraren är mer än "normalt" intresserad av klockor?[...]
Kan man bära en klocka som heter PITA?Jag tänker mig att det är lättast att avgöra om din bibliotekarie bär en klocka med ganska anonymt yttre men med signifikant urmakerikonst inuti, alternativt skapad av en i nördkretsar välkänd urmakare. Kolla först och främst om hen bär en M.I.H, en Ochs & Junior eller Pita ;-)
![]()
![]()
![]()
Och kan man läsa av tiden på den med någorlunda precision?Kan man bära en klocka som heter PITA?![]()
Jag tänkte mest på vad förkortningen pita står för. Pain in the assOch kan man läsa av tiden på den med någorlunda precision?
Lägger till OQ (om ingen annat redan gjort det). Folk tror den är fejk för ”den tickar ju fram”. Bara vi som har den som vet![]()
Jävla dumheter. Bara ute efter att provocera? Troll.Ingenting med Rolex på urtavlan identifierar en entusiast.
Jävla dumheter. Bara ute efter att provocera? Troll.
Ingenting med Rolex på urtavlan identifierar en entusiast.
Egentligen irrelevant då du hävdade motsatsen, att Rolex på handleden i var en garant för att bäraren inte är entusiast. Detta forum har sjukt många exempel på motsatsen, entusiaster som både har Rolex och annat.Jag är fullt allvarlig, tror du på fullaste allvar att man ska anta att någon är entusiast för att de har en Rolex på handleden?
Mjo, men en sån här är ganska entusiastisk tycker jag
![]()
Egentligen irrelevant då du hävdade motsatsen, att Rolex på handleden i var en garant för att bäraren inte är entusiast. Detta forum har sjukt många exempel på motsatsen, entusiaster som både har Rolex och annat.
Jag kanske missförstod. Men det finns gott om vintagerollar som jag tycker direkt identifierar en entusiast. Sen har jag visserligen inte sett så många på någons handled, men ditt uttalande var väldigt kategoriskt. Har svårt att tro att någon utan intresset skulle sporta t.ex en 1655 eller 1016 på handleden.klart en entusiast kan äga en men jag skulle inte anta det. Det vore ju troligare om det var en ebel, universal geneve eller tom en tudor.
läs om, läs rätt.
hela tråden handlar ju om att en viss klocka/märke identifierar en entusiast. En Rolex kan mycket väl sitta på handleden på en entusiast, oddsen är dock sannolikt 10 till 1 emot(minst)
Jag kanske missförstod. Men det finns gott om vintagerollar som jag tycker direkt identifierar en entusiast. Sen har jag visserligen inte sett så många på någons handled, men ditt uttalande var väldigt kategoriskt. Har svårt att tro att någon utan intresset skulle sporta t.ex en 1655 eller 1016 på handleden.
Om jag tror på fullaste allvar? Självklart, ta en TS som @Per tex, kallar honom för entusiast i allra högsta grad. Mig själv också och jag har fyra stycken, en SubC av praktiska skäl och tre vintage. Så du menar att om man har dyra klockor eller klockor av ett könt märke så kan man inte vara entusiast? I så fall trollar du bara, ute efter att skapa oreda i en seriös tråd. Dåligt.Jag är fullt allvarlig, tror du på fullaste allvar att man ska anta att någon är entusiast för att de har en Rolex på handleden?
Jag har dem enbart för status och likes.Om jag tror på fullaste allvar? Självklart, ta en TS som @Per tex, kallar honom för entusiast i allra högsta grad. Mig själv också och jag har fyra stycken, en SubC av praktiska skäl och tre vintage. Så du menar att om man har dyra klockor eller klockor av ett könt märke så kan man inte vara entusiast? I så fall trollar du bara, ute efter att skapa oreda i en seriös tråd. Dåligt.
Om jag tror på fullaste allvar? Självklart, ta en TS som @Per tex, kallar honom för entusiast i allra högsta grad. Mig själv också och jag har fyra stycken, en SubC av praktiska skäl och tre vintage. Så du menar att om man har dyra klockor eller klockor av ett könt märke så kan man inte vara entusiast? I så fall trollar du bara, ute efter att skapa oreda i en seriös tråd. Dåligt.
klart en entusiast kan äga en men jag skulle inte anta det. Det vore ju troligare om det var en ebel, universal geneve eller tom en tudor.
läs om, läs rätt.
hela tråden handlar ju om att en viss klocka/märke identifierar en entusiast. En Rolex kan mycket väl sitta på handleden på en entusiast, oddsen är dock sannolikt 10 till 1 emot(minst)