Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja..några sådana har man ju...men då är man ju extra entusiastisk…
![]()
Skx~ med orginalbandet utbytt är väl ingen högoddsare?
Tycker generellt "entusiaster" (töntar som de kallar oss) meckar mer med andra band än orginal. Statusköpare tenderar ju att skita i sådant då klockan är nog.
Man kan aldrig vara för säker.Har plöjt tråden. Det verkar som att jag med min obskyra finkronograf från 60-talet, sinn U1 och vintage GS inte behöver bära KS-pin för att bli avslöjad.![]()
Polaren vill fortfarande inte släppa den härOmega the grand, omega big blue också heta kandidater.
Diverse speciella modeller av Rolex day-date, typ en sådan som leben har skulle jag också sätta till listan
Där snackar vi två grymma ur!Polaren vill fortfarande inte släppa den här![]()
Ärligt så är Rolex det största märket bland klocksamlare worldwide. Självklart är det då också den största entusiastklockan. Innebär det då att den som bär en Rolex behöver vara entusiast? Nej, precis som alla andra klockor så bärs de av folk som råkade ha råd, fått den, ärvt den, hittat den eller köpt den på fyllan. Du kan inte se att någon är en entusiast genom att se en av dennes klockor. Du måste nog se personen vid flera tillfällen bärandes olika klockor för att kunna dra en slutsats.
Säger snarare att personen känner någon som gillar klockor och har rekommenderat personen att köpa en skx. Jag har en polare med en skx. Han kan inte ett skit om klockor. Du kan ju gissa hur han fick tar på den.SKX007? Känns som att alla som har intresse av klockor har en sån? Den borde iallafall ge en hint att personen som bär den har någon form av koll iallafall.
OBS, rena spekulationer haha!![]()
Med risk för att trampa på tår, och med stor disclaimer att jag INTE vill dra igång en ny debatt i ämnet så tänker jag att de som har klockor från etablerade hommagetillverkare, typ Steinhart och Helson är i entusiastfacket, ehuru kanske ofta i ett nyväckt stadium och på väg uppåt i näringskedjan.
Inte när det gäller Helson, men ingen riktig WIS bär Steinhart.Möjligen. Men har jag fel?
Jag tycker det känns som S&S numera bärs som SMP av diverse allroundmedvetna män på stan.Där sades några kloka ord =)
Annars, vågar jag nämna Sjöö Sandström? Jepp jag är partisk, men hur många ser man ute i vimlet? (folka orc´n utantagen då kanske)
Ett tell på att man är på väg till en GTG möjligtvis.Att bära 2 klockor skulle kunna vara ett tecken
Så länge man inte är PG eller Che.
/j
Ett tell på att man är på väg till en GTG möjligtvis.![]()
På väg till GTG är det ryggsäck som gäller![]()
Eller portföljer med rysk text på kanske?![]()
Inte när det gäller Helson, men ingen riktig WIS bär Steinhart.
Hoppas du känner sig lite smutsig denjohan .![]()
Efter att läst hela tråden nu så kan jag nara konstatera att det går inte se på klockan vem som är entusiast... Men när ,am ser någon ha en riktigt möglig sak kan det indikera entusiasm. Eller att man noterar att det byts mellan några speciella klockor. En gåd vän som har ett par fina nyare klockor dök upp med en klocka från 30-talet. Då visste jag...
Aldrig sett dig stava så speciellt tidigare, är du på fest?![]()
Haha... Nää, ingen fest idag. Troligen överskatta jag min förmåga att både se efter några 5-åringa och samtidigt hantera KS..![]()