• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Äh, det är väl inte opassande? Cartier var ju da shit på åttiotalet och herrarna ovan var väl propra nog att bära en tank?

Mycket kul foton på John Landis;
johnlandis_02.jpg
imagesIS65BT7T.jpg
untitled.png
Coming-To-America.jpg
Tycker jag nog, finns ingen elegantare urtillverkare? Denna modell är ju deras flaggskepp. Dock är ju smak personlig. Jag gillar det verkligen men att gravera fuck på en Cartier tycker iaf jag känns lite malplacerat.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tycker jag nog, finns ingen elegantare urtillverkare? Denna modell är ju deras flaggskepp. Dock är ju smak personlig. Jag gillar det verkligen men att gravera fuck på en Cartier tycker iaf jag känns lite malplacerat.
Framgångsrika, rika, amerikaner i Hollywood som producerar komedier. Vad kan du vänta dig? ;)

För dom som inte sett Blues Brothers (originalet) så är det ett måste. Komedi men likväl musikal med dåtidens (och historiens) bästa soulartister i rollerna.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Inte en enda människa på de här bilderna har antagligen ett armbandsur på sig (man ser en fickurskedja vid 4:29)... inte en enda av dem lever heller idag... men det här är miljön som Cartier Santos och Tank etableras i... fatta vilka utsökta lyxprylar de var på den tiden!

svårt att känna igen miljöerna, men gissar Strandvägen mot korsningen Hamngatan/Birger Jarlsg, och nybyggda(!) Dramaten till höger längst bort vid 4:00ish


min renoverade 70-talare...
9199fc3d-f22c-4357-b5cd-c950eef740d9-jpeg.1337025
 
Senast ändrad:

d.sain

Omega
Har fått cravings för en Santos Carree. Hur bärs de 29 mm storleksmässigt om man jämför med tex en DJ 36a? Upplevs den mycket mindre på armen? Någon som har en bra uppfattning?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har fått cravings för en Santos Carree. Hur bärs de 29 mm storleksmässigt om man jämför med tex en DJ 36a? Upplevs den mycket mindre på armen? Någon som har en bra uppfattning?
Typ som en Date på 34 mm på länk. Kan man leva med DJ bör man kunna leva med Carree. Lite mer som ett armband är Rolexarna.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vet att det är en petitess och cirka 4 år för sent så det kanske avhandlats tidigare men jag tror JFK har sin fyrkantiga Omega på sig och inte nån Cartier :angel:
Naturligtvis är det så. Bilden syftar på Jackie och hennes Cartier tank given av JF.. ;)
https://klocksnack.se/threads/vinta...uella-auktionstips.3289/page-201#post-1899392

https://klocksnack.se/threads/inspiration-och-ett-prisvärt-alternativ-tråden.105080/#post-2662521

Faktiskt var Jackie först med att ge en Cartier till John F (fast rund modell)
https://www.watchswiss.com/perpetual/the-kennedy-swiss-watch-collection/
 
Senast ändrad:

Bjarven82

Cartier
Hej
Funderar på att köpa denna skönhet är det något man bör tänka på? Den verkar genuin. Det är en Jumbo 28*35 från tidigt 70-tal.
Alla tipps mottas med glädje
Tack på förhand
988AB06F-82FF-49A4-BB79-9B1858B7C963.jpeg
DCE957AA-6C74-4E88-A3B6-7B517031787F.jpeg
0DBDA15B-E589-411B-8DD0-9599AE9EB52D.jpeg
A112EBCF-53DC-442D-B8E8-72587A437F4E.png
864EE5D3-4DA5-41E1-88A4-32E4EBDDEA17.png
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Det skulle vara kul att veta om Cartier erbjuder att plätera eller en ny boett om man skickar för service till dom. Då skulle man kunna fynda en riktigt risig en med kul tavla och få en ny boett.

edit: menade inte att dina var risiga, syftade på att dom är pläterade :)
Tror inte det är så dyrt att plätera om hos nån guldsmed, annars. Men ja, slitna blir dom. Båda mina har samma slitage längst ut på bandhornen. Ser iallafall trevligare ut med silver under än mässing.
Hur som är dessa klockor grymt roliga, och gärna ganska prisvärda om man har tur. Tror jag gav omkring 3.500 för min mekaniska med blå tavla och den röda landade på strax under 2.200 efter avgifter. Vore skoj med nån trinity-variant!
reebonz-cartiet-must-tank-vermeil-trinity-hand-winding-ladies-90028621-cartier-1-9d644a66-27e9-4522-9c7a-90772002d2e5.jpg;mode=pad;bgcolor=fff;404=404.jpg;width=402;height=500;quality=100
7fbbdb1f-0059-42e4-919e-17e20706d6dc.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Nån som vet modell, årtal och ungefärligt värde på denna?

Enligt uppgift skall det vara en Cartier Santos Dumont med automatverk.

Cartier santos automatic back.jpg
Cartier santos automatic.jpg
 
Topp