• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
Väl behövd bump med dagens:
4F4D0B64-3211-4380-9CB7-94A565DAF331.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Inte en enda människa på de här bilderna har antagligen ett armbandsur på sig (man ser en fickurskedja vid 4:29)... inte en enda av dem lever heller idag... men det här är miljön som Cartier Santos och Tank etableras i... fatta vilka utsökta lyxprylar de var på den tiden!

svårt att känna igen miljöerna, men gissar Strandvägen mot korsningen Hamngatan/Birger Jarlsg, och nybyggda(!) Dramaten till höger längst bort vid 4:00ish


min renoverade 70-talare...
9199fc3d-f22c-4357-b5cd-c950eef740d9-jpeg.1337025
Åh, så vackert fiolspel, tårarna är nära. Såg också att både Corona och Ernestos cirkus fanns med.
 
Senast ändrad:

Leopolvd

Omega
En av de lite märkligare modellerna, pläterad mässing/basmetall? Har du mer information om modellen? Vilken butik gjorde denna?
Ja precis, utifrån vad jag har lyckats hitta så är det en Cristallor från 70-tal. Såldes endast i New York butiken under några år. Vad jag vet utmärks den av den spetsiga kronan, jämfört med de andra Cristallor modellerna.
Guldpläterad mässing.
 

martaSM30

Audemars

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hm nä har inte tittat på den. Vad menar du med slut, blir det glapp i den?
Den sitter väl inte ens riktigt ihop på bilderna? Dessa länkar är ju knepiga om de blir för slitna eller överböjda, då kan de falla isär. Tycker ju dock den såg fräsh ut annars, men länkbitarna hör inte riktigt ihop utan verkar ara lite franken?
1633209378856.png
 

martaSM30

Audemars
Den sitter väl inte ens riktigt ihop på bilderna? Dessa länkar är ju knepiga om de blir för slitna eller överböjda, då kan de falla isär. Tycker ju dock den såg fräsh ut annars, men länkbitarna hör inte riktigt ihop utan verkar ara lite franken?
1633209378856.png
Sant, den sitter inte ihop på ett ställe. Å andra sidan följer det med extra länkbitar och jag har smala handleder.
Hm får klämma på den ordentligt när den kommer fram. Är det ihop plock från annan Santos är det väl ok, så länge den håller.
 
Topp