Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av mina favorit-Certinor som inte är en DS.
Cool. Är den märkt Certina på fler håll?Gammal Venus chrono
Cool. Är den märkt Certina på fler håll?
Cool. Hur gillar du boettformen?
Tack Jag gillar den faktiskt. Tycker den ger ett rejält och gediget intryck och bärs ganska chunky, men sitter mycket bra och snyggt på handleden.Cool. Hur gillar du boettformen?
Nice, ser rätt stor ut?
Damp ned igår.
Väldigt trevlig - i all sin enkelhet.
härlig!!! Det måste vara en av de tidigare certinamärkta klockorna?Gammal Venus chrono
Första ds2'an
Nice, ser rätt stor ut?
Första ds2an? Kul! Hur ser man det?Nice, ser rätt stor ut?
härlig!!! Det måste vara en av de tidigare certinamärkta klockorna?
Första ds2'an
Första för dig tänkte jag, lät som det?Första ds2an? Kul! Hur ser man det?
Nä, det har passerat en del genom åren, men det var ett tag sen sist och ingen identisk med denna, och hade glömt bort hur bra de är, eller så har jag ändrat smakFörsta för dig tänkte jag, lät som det?
Min tumme spelade mig ett spratt!
Troligtvis balansfjädern som klibbat ihop sig med sig själv och nu lossnat.Vet inte vad som har hänt men plötsligt går denna Club 2000 jättebra!
Har haft den igång i en vecka, skruvat upp fjädern jätteofta.
Den har gått från att forta sig 10 minuter på tre timmar, till 1minut/dygn!
Ska jag byta plexit eller polera det?
Slipa och poleraVet inte vad som har hänt men plötsligt går denna Club 2000 jättebra!
Har haft den igång i en vecka, skruvat upp fjädern jätteofta.
Den har gått från att forta sig 10 minuter på tre timmar, till 1minut/dygn!
Ska jag byta plexit eller polera det?
Tack!Slipa och polera
Börjar serienumret på baksidan med 184xxxx så 1950, står där 194xxxx så 1951..Fick hem denna idag och med nytt glas blev den riktigt fin. Väl värt 250:- nån som kan ge mer info om när den är ifrån m.m?
194 så 1951 dåBörjar serienumret på baksidan med 184xxxx så 1950, står där 194xxxx så 1951..
Superfin hur som helstFick hem denna idag och med nytt glas blev den riktigt fin. Väl värt 250:- nån som kan ge mer info om när den är ifrån m.m?
En av de vackrare tavlorna Certina har gjort.Fick hem denna idag och med nytt glas blev den riktigt fin. Väl värt 250:- nån som kan ge mer info om när den är ifrån m.m?