Är beredd att hålla med, lyfter fram den svarta tavlan bäst.Nej inte direkt.
Helt klart svart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är beredd att hålla med, lyfter fram den svarta tavlan bäst.Nej inte direkt.
Helt klart svart.
Tills man hittar rätt länkbit kan man alltid köpa en förlängare. Det finns ett par olika varianter men denna borde passa ditt spänne.Det finns ju absurt många bra Certina. Om jag var klocksamlare skulle jag kunna samla Certina ett helt liv. Denna är ju kalas!
Ingen som sitter på en länkbit eller två? Tydligen samma länk till många olika enligt @Martin Lovasz .
Axeln är inte avbruten utan är delad så någon har plockat av den yttre delen ned kronan och slarvat bort den men är enkelt att fixa. Att serva en DS-2 kräver lite extra kunskap så man inte gör sönder datumväxlingen och man får under inga omständigheter nudda tavlan med vatten!Jag har en DS-2 från början av 70-talet där kronan är borta + axeln är avbruten som skulle behövas lagas och servas.
Någon som kan vägleda mig till en urmakare som har kunskap och reservdelar att utföra lite kärlek på min Certina? Helst i närheten av Jönköping.
Tack på förhand.
Det är ingen som skruvat av kronan och slarvat bort den.Axeln är inte avbruten utan är delad så någon har plockat av den yttre delen ned kronan och slarvat bort den men är enkelt att fixa. Att serva en DS-2 kräver lite extra kunskap så man inte gör sönder datumväxlingen och man får under inga omständigheter nudda tavlan med vatten!
Det ordar vi.Hej tänkte göra en liten uppdatering och en ny efterlysning. Har fått ihop min bulls-eye med tack av @Martin Lovasz som hade ett reservdels ur, tack igen.
Men nu till nästa beskymmer med nästan samma problem fast med en waterking med 28-10 verk som jag efterlyser delen på bild nedan om någon kan hjälpa mig? Tack på förhand.
Hittade detta reservdelsverk.
Lite rost längst ut på regelfjädern men den ser ut att vara hel och fina annars.
Med risk för att snurra en bit off topic, men vad är det för länk?Certina Blue ribbon 5601 102
Tack Länken är en annorlunda och skön Citizenlänk, från gissningsvis 60-/70-talet. Tänkte lägga upp lite bilder i "länkar-från-förr-tråden"...Med risk för att snurra en bit off topic, men vad är det för länk?
För att någorlunda hålla sig till ämnet: Sjukt fin klocka! Fantastiskt tavla och jag älskar verkligen graverade index!
Jag har fått ärva en ds-2 av min morfar.
Tavlan är lös och klockan är i behov av service.
Vart är bästa stället att lämna in den på?
Tack så mycket.Var i Sverige bor du? Oerhört snygg klocka också!
Kan tyvärr inte Kalmar, men kanske finns någon fantast här på forumet som kan fixa den.Tack så mycket.
Jag bor i Kalmar.
@rogart-63 Kanske kan fixa den?Kan tyvärr inte Kalmar, men kanske finns någon fantast här på forumet som kan fixa den.
Läcker röd tavla!Jag har fått ärva en ds-2 av min morfar.
Tavlan är lös och klockan är i behov av service.
Vart är bästa stället att lämna in den på?
Ja den är fin.Läcker röd tavla!
Kul, återkom med bilder sen!Ja den är fin.
Ska lämna in den till Björkegrens ur på fredag så får dom ge den lite kärlek.
Absolut, det ska jag.Kul, återkom med bilder sen!
Krispigt fin den där!-49 i skymningsljus.
Kan inte annat än hålla med Tack!Krispigt fin den där!
Krispigt skickGammal fin trettiofyra med KF320.
Oklart varför jag lyckats hänga på ett 17 mm band på den när jag nu ändå skulle dra fram systemkameran och plåta lite.