Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på lite hur mycket pengar du vill lägga. Det finns band i alla kvalitéer och prisklasser. Cousinsuk har helt ok band om du inte vill lägga allt för mycket pengar.Något tips på band jag ska titta på?
tippar på 25-651 i certinan.Arvegods sporadisk handledstid. Vet inte och har ej kollat cal och ref. Men någon kanske vet innan jag hunnit kolla? Tack i så fall!
Originallänkar?Härligt småmöglig 50-talare(?) på länk!
Nej tyvärr. NOS Nivada.Originallänkar?
nopeOriginallänkar?
Hilfe...hittar inte min Chronolympic Jag hoppas verkligen att jag bara gömt den på ett fiffigt ställe när jag skulle iväg och att jag inte har tappat den när jag har varit ute.
Vacker! Jag tycker zontavlor är tuffa och ofta förbisedda.Fick klart den här Certinan från ca 1952 idag och den blev inte dum alls.
När glaset var bytt visade det sig finnas ett fint ansikte under. Man skulle lätt kunna tro att klockan är från 40-talet men det visar bara på att stilar hänger kvar.
Jag får lära mig göra vintage lysmassa en av dessa dagar så jag kan fylla igen det som saknas men det är snyggt ändå.
Håller helt med, de var på modet under 40- och 50-talet men mest här i norden och ett fåtal andra länder vad jag förstår så de är lite exotiska.Vacker! Jag tycker zontavlor är tuffa och ofta förbisedda.
Från din låda till min... Blir fint med nya kläder till en av Certinorna. Frågan är bara vilken:Hittade precis det här i bandlådan. Minns inte alls när jag köpte det och jag har ingen klocka att ha det till, men det fanns säkert en bra tanke bakom vid tillfället
Från din låda till min... Blir fint med nya kläder till en av Certinorna. Frågan är bara vilken:
Tack för kaffe och pratstund @Clark Kent
Mvh A
Håller med, men spännet kan säkert få följa med till något nytt mer passande band.Passar nog inte DS modeller då de är mer för tuffa tag. Fast de är väl mer finklockor nu för tiden.
...och radiumgrön lysmassa!En gammal Certina Sport med härligt grön ton på tavlan.
Rail dial, radium, swiss only dialEn gammal Certina Sport med härligt grön ton på tavlan.
Sanslöst mysig patina!En gammal Certina Sport med härligt grön ton på tavlan.
Från din låda till min... Blir fint med nya kläder till en av Certinorna. Tack för kaffe och pratstund @Clark Kent
Mvh A