Skogstrollet
Basic
Kul avsnitt och riktigt fina klockor du bjöd på, som alltid!Hatar att se eller lyssna på mig själv men du får en verkligen att slappna av, @Gummo, all heder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul avsnitt och riktigt fina klockor du bjöd på, som alltid!Hatar att se eller lyssna på mig själv men du får en verkligen att slappna av, @Gummo, all heder!
Tack och kul att höra!Kul avsnitt och riktigt fina klockor du bjöd på, som alltid!
Det kan du hajja
Rub it in bro, rub it in!OHPF - Enicar Sherpa OPS 600
Uttråkad och behöver ombyte. Testar att i första hand byta bort min ganska ovanliga cooling. Men byter även mot pengar. En Enicar Sherpa 600 OPS finnes alltså. -60, eventuellt tidigt -70-tal. Jag vet fan inte. Automat. Den har ett pvd:at case som är patinerat och lite lagom rough...klocksnack.se
Ja, ja, 6500kr men det kändes som 4500kr.OHPF - Enicar Sherpa OPS 600
Uttråkad och behöver ombyte. Testar att i första hand byta bort min ganska ovanliga cooling. Men byter även mot pengar. En Enicar Sherpa 600 OPS finnes alltså. -60, eventuellt tidigt -70-tal. Jag vet fan inte. Automat. Den har ett pvd:at case som är patinerat och lite lagom rough...klocksnack.se
Rub it in bro, rub it in!
4500 eller 6500 spelar ingen roll.. synd Gumm,o, synd! Trevligt avsnitt och finfina klockor såklart! Jag gillar verkligen Enicar och deras egna verk är helt ok att skruva i tycker jag! Sa vi att vi trodde 1966 på OPS? Jag har en Heuer Monza PVD som lanserades först 10 år senare och PVD släpper ju oxå med tiden.Ja, ja, 6500kr men det kändes som 4500kr.
@Gummo Här är en till kandidat för ett avsnitt!
Kul att du gillade det du såg och ännu roligare att vi träffades så många på GTG:n!4500 eller 6500 spelar ingen roll.. synd Gumm,o, synd! Trevligt avsnitt och finfina klockor såklart! Jag gillar verkligen Enicar och deras egna verk är helt ok att skruva i tycker jag! Sa vi att vi trodde 1966 på OPS? Jag har en Heuer Monza PVD som lanserades först 10 år senare och PVD släpper ju oxå med tiden.
Coo, detsammal! Är det där en nytagen bild av din? Ang den där beläggningen, vågar man tvätta den? Jag hade kanske inte Ultraljudstvättat boetten men manuell tvätt borde ju gå? Häftig modell och kronorna ötill denna lär vara lika svåra att hitta som hönständer?Kul att du gillade det du såg och ännu roligare att vi träffades så många på GTG:n!
Sherpa Ultradiven lanserades runt 1966 och OPS var den elake systern klädd i svart så vi måste anta att 1966 gäller även för den!
Dock är det inte PVD som EPSA använde utan mer en form av svartkromatering, säger de lärde, men den kan ändå nötas eller släppa lite efter år av användning!
Att Enicar Sherpa OPS förmodligen var världen första svarta klocka nämns bla av Hodinkee .
Det fanns NOS kronor på ebay för några år sedan när jag kollade. Men jag sålde ju min så jag har inte någon färsk bild av tillgången.Coo, detsammal! Är det där en nytagen bild av din? Ang den där beläggningen, vågar man tvätta den? Jag hade kanske inte Ultraljudstvättat boetten men manuell tvätt borde ju gå? Häftig modell och kronorna ötill denna lär vara lika svåra att hitta som hönständer?
Coo, detsammal! Är det där en nytagen bild av din? Ang den där beläggningen, vågar man tvätta den? Jag hade kanske inte Ultraljudstvättat boetten men manuell tvätt borde ju gå? Häftig modell och kronorna ötill denna lär vara lika svåra att hitta som hönständer?
Ja för fan! Om @Corgi samlar ihop en skön trio så trycker jag på rec
Ingen dum ide’! @andskand är välkommen att langa fram en trippel framför kameran
Känns ju hyfsat relevant ändå. Det vore kul att få se dig visa några guldkorn ur samlingen i VWC.Jag ber om ursäkt för förväxlingen av ämnena, det var meningen att detta bild skulle ha publicerats i Omega-ämnet.
Trevligt avsnitt och riktigt fin trippel @eNielsen! Den där movadon är ju ett riktigt guldkorn.
Asså så grymt avsnitt precis som vanligt! Man blir ju också väldigt nyfiken på vilka gäster det var som har en helt annan smak än GummoGod Morgon! Sätt på dig dina favorittofflor och hasa er ner till gillestugan med morgonkaffet och kolla in @eNielsen fina vintagetrippel
Det blev ingen 5601-012 DS gen1 dyktavla?Verkligen kul att få sitta på andra sidan efter att ha följt kanalen sedan start. Tack för inbjudan och ett trevligt samtal!
Den gick för 10 euro över mitt maxbud tyvärrDet blev ingen 5601-012 DS gen1 dyktavla?
Typiskt! runt 2500 eur om den var i bra skick?Den gick för 10 euro över mitt maxbud tyvärr
Ja verkligen.. skicket tyckte jag var bra samt med GF länk. Landade på lite över 2500 euroTypiskt! runt 2500 eur om den var i bra skick?