• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Swap Meet och sommarfest!

:) :) :)
Rub it in bro, rub it in! 🤣🫢🫣

Rub it in bro, rub it in! 🤣🫢🫣

Ja, ja, 6500kr men det kändes som 4500kr.
:D 4500 eller 6500 spelar ingen roll.. synd Gumm,o, synd! :D Trevligt avsnitt och finfina klockor såklart! Jag gillar verkligen Enicar och deras egna verk är helt ok att skruva i tycker jag! Sa vi att vi trodde 1966 på OPS? Jag har en Heuer Monza PVD som lanserades först 10 år senare och PVD släpper ju oxå med tiden.

277327390_496533072010434_4348420750181724696_n.jpg

:D 4500 eller 6500 spelar ingen roll.. synd Gumm,o, synd! :D Trevligt avsnitt och finfina klockor såklart! Jag gillar verkligen Enicar och deras egna verk är helt ok att skruva i tycker jag! Sa vi att vi trodde 1966 på OPS? Jag har en Heuer Monza PVD som lanserades först 10 år senare och PVD släpper ju oxå med tiden.

277327390_496533072010434_4348420750181724696_n.jpg
Kul att du gillade det du såg och ännu roligare att vi träffades så många på GTG:n!

Sherpa Ultradiven lanserades runt 1966 och OPS var den elake systern klädd i svart så vi måste anta att 1966 gäller även för den!
Dock är det inte PVD som EPSA använde utan mer en form av svartkromatering, säger de lärde, men den kan ändå nötas eller släppa lite efter år av användning!
8A4B8577-077E-4716-932E-7143F04BB57A.jpeg

Att Enicar Sherpa OPS förmodligen var världen första svarta klocka nämns bla av Hodinkee .

Kul att du gillade det du såg och ännu roligare att vi träffades så många på GTG:n!

Sherpa Ultradiven lanserades runt 1966 och OPS var den elake systern klädd i svart så vi måste anta att 1966 gäller även för den!
Dock är det inte PVD som EPSA använde utan mer en form av svartkromatering, säger de lärde, men den kan ändå nötas eller släppa lite efter år av användning!
8A4B8577-077E-4716-932E-7143F04BB57A.jpeg

Att Enicar Sherpa OPS förmodligen var världen första svarta klocka nämns bla av Hodinkee .
Coo, detsammal! Är det där en nytagen bild av din? Ang den där beläggningen, vågar man tvätta den? Jag hade kanske inte Ultraljudstvättat boetten men manuell tvätt borde ju gå? Häftig modell och kronorna ötill denna lär vara lika svåra att hitta som hönständer? :D

Coo, detsammal! Är det där en nytagen bild av din? Ang den där beläggningen, vågar man tvätta den? Jag hade kanske inte Ultraljudstvättat boetten men manuell tvätt borde ju gå? Häftig modell och kronorna ötill denna lär vara lika svåra att hitta som hönständer? :D
Det fanns NOS kronor på ebay för några år sedan när jag kollade. Men jag sålde ju min så jag har inte någon färsk bild av tillgången.

👍🏻
Bilden togs när jag precis fått hem klockan men den här beläggningen släpper inte lätt utan måste typ slipas av!

Ja, SuperCompressor-boetten på den är ju helt unik med det integrerade kronskyddet men kronorna går att hitta, men lätt är det inte! 😜

Tillbaka
Topp