Fick feeling av tråden och bläddrade igenom samlingen. Drog igång random platta. Noterade att jag bland annat har 4 Abba-plattor, haha. Är väl frukten av en massa skivmässor med värdelöst reggae-utbud...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyra ABBA-plattor? Hot stuff!
Fick feeling av tråden och bläddrade igenom samlingen. Drog igång random platta. Noterade att jag bland annat har 4 Abba-plattor, haha. Är väl frukten av en massa skivmässor med värdelöst reggae-utbud...
Hehe.. Det är avsevärt mycket mindre och BETYDLIGT mycket mörkareNu undrar man ju hur klocksamlarrummet ser ut.
Tack! Ja - jag har haft perioder då jag trott mig kunna hålla mig till en musikstil. Men - så dyker det alltid upp något som också låter bra... Så nu blandar jag helt enkelt friskt och låter humör och stämning bestämma. Är det bra och berör mig så är det bra helt enkelt.Jäkla imponerande samling, den verkar variera rätt stort också!
Du får en tumme upp för Deep Purple, men du borde få en lavett för sättet du förvara ditt svarta guld...Mina skivor får tyvärr ligga i en flyttkartong tills jag hittat något vettigt vinylställ / förvaring
Detta är såklart provisoriskt under flytten.Du får en tumme upp för Deep Purple, men du borde få en lavett för sättet du förvara ditt svarta guld...
Känner du ingen smed?Detta är såklart provisoriskt under flytten.
Men måste som sagt hitta något snyggt vinylställ först, vill ha något liknande detta. Men dessa säljs endast i Australien och är dyyyra
Coola! Men ser ut som att man växer ur dem snabbt...Detta är såklart provisoriskt under flytten.
Men måste som sagt hitta något snyggt vinylställ först, vill ha något liknande detta. Men dessa säljs endast i Australien och är dyyyra
Tyvärr inte!Känner du ingen smed?
Jo tar gärna emot tips på andra skivställ, pga liten plats så har jag tyvärr inte plats med någon ”möbel” eller bokhylla eller liknande.Coola! Men ser ut som att man växer ur dem snabbt...
Om man vill ha inspiration vad gäller förvaring av vinyl eller bara nörda ner sig lite så kan jag rekommendera siten:
https://dustandgrooves.com/
Intervjuer med kända och okända skivsamlare som berättar om sitt förhållande till musik och specifika skivor som betyder mycket för dem. Finns en fin bok också
Jag tror du kan få riktigt fina till hyfsat pris om du får tag i ett enmans- /kvinnsföretag som driver en liten lokal smedja. Det blir personligt med någon som du själv ritat och planerat tillsammans med en person som sen tillverkar det åt dig.Tyvärr inte!
Jo tar gärna emot tips på andra skivställ, pga liten plats så har jag tyvärr inte plats med någon ”möbel” eller bokhylla eller liknande.
Därför jag är ute efter ett nätt ställ som kan stå på golvet där jag kan stapla skivorna på rad.
Du är förlåten...Detta är såklart provisoriskt under flytten.
Vackert!Känns som det är dax att beskriva min vinylkedja.
Allt börjar med en pickup av MC modell från Ortofon - Quintet Blue
Spelaren är en Hanss Acoustics T-10 Special Edition
Även om den ser anspråkslös och gammaldags ut så är den bitvis rätt high tech, lageraxeln är keramisk och i stället för lagerkula är det ett magnetfält. Spelaren står på en vägghylla från Standesign.
Därifrån går signalen till en batteridriven Trigon Advance RIAA.
Sedan vidare till en Bladelius Thor Mk2 förstärkare och slutligen ett par amerikanska högtalare av transmission line typ - Meadowlark Audio Kestrel2. Allt kablage är från Supra.
Ser riktigt fint ut! Och låter säkert ännu bättre!Känns som det är dax att beskriva min vinylkedja.
Allt börjar med en pickup av MC modell från Ortofon - Quintet Blue
Spelaren är en Hanss Acoustics T-10 Special Edition
Även om den ser anspråkslös och gammaldags ut så är den bitvis rätt high tech, lageraxeln är keramisk och i stället för lagerkula är det ett magnetfält. Spelaren står på en vägghylla från Standesign.
Därifrån går signalen till en batteridriven Trigon Advance RIAA.
Sedan vidare till en Bladelius Thor Mk2 förstärkare och slutligen ett par amerikanska högtalare av transmission line typ - Meadowlark Audio Kestrel2. Allt kablage är från Supra.
Jag är mycket nöjd med min Advance men som göteborgare kan jag inte låta bli att drömma om en Röcklinger men budgeten klarar inte en sådan i nuläget.Ser riktigt fint ut! Och låter säkert ännu bättre!
Och extra kul att stöta på ytterligare en Trigonanvändare! Är du också nöjd med din Advance?
Tack för tipset Conny Bloom hamnar på att köpa listan.Och så lite annat smått och gott. Man kan ju inte annat än älska att en av Sveriges få riktiga rockstjärnor, Conny Bloom, släpper en skön retrodoftande soloplatta på svenska. Rekommenderas! Även hans förra soloplatta Fullt Upp är en höjdare!
God idé! Jag sprang på basisten i detta lokala band och kunde stödja direkt genom att köpa deras senaste album:I dessa djävulska tider kan det ju vara käckt att stödja svenska artister. Personligen så köper jag i snitt 1-2 LP varje vecka så den senaste månaden har jag fokuserat på svenska artister och kommer att göra så tills denna corona skit är över.
Easy October är ett band som kör samma stil som Per Gessle.
De Lyckliga Kompisarna kör punk/rock och deras största hit är låten Ishockeyfrisyr som också finns på LP.
Devil's Gun är seriös hårdrock.
Bra grupp. Köpte deras första på vinyl 2015. Får se till att köpa den där med.God idé! Jag sprang på basisten i detta lokala band och kunde stödja direkt genom att köpa deras senaste album:
Hooffoot - The lights in the aisle will guide you
Coolt! Den har jag också - måste erkänna att jag inte är superinlyssnad på dem - har en kollega som är kompis med dem och spelar med dem i andra konstellationer och det är mest därför jag har kommit i kontakt med dem.Bra grupp. Köpte deras första på vinyl 2015. Får se till att köpa den där med.
Coolt! Den har jag också - måste erkänna att jag inte är superinlyssnad på dem - har en kollega som är kompis med dem och spelar med dem i andra konstellationer och det är mest därför jag har kommit i kontakt med dem.
Rätt kul story om omslaget till den nya skivan - bilden på omslaget är en målning från 70-talet som föreställer en gata i Kirseberg och på innerkonvolutet har de återskapat målningen i form av ett foto men med bandmedlemmarna på plats och lyckats skaka fram en likadan bil t.o.m.
Coolt! Får se till att köpa den.Coolt! Den har jag också - måste erkänna att jag inte är superinlyssnad på dem - har en kollega som är kompis med dem och spelar med dem i andra konstellationer och det är mest därför jag har kommit i kontakt med dem.
Rätt kul story om omslaget till den nya skivan - bilden på omslaget är en målning från 70-talet som föreställer en gata i Kirseberg och på innerkonvolutet har de återskapat målningen i form av ett foto men med bandmedlemmarna på plats och lyckats skaka fram en likadan bil t.o.m.
Mycket bra! Albert är grym! Angel of Mercy är nog favoriten på den plattan!Monterade en AT-95 pickup och provspelar Albert King, tänkte på dig @TobiasD. Jag är ingen audiofil så hör knappt skillnad på pickuper, så länge de inte är sjukt kassa. Denna duger gott för mig.