Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den röda är kvar, jag köpte den ny fast med rabatt då den varit demoex.
Jag är nöjd iallafall, men då jag just inte har haft Lp-spelare innan så är det svårt att jmf.
Jag har ett plexiskydd till min (original, skitdyrt ) men nån form av dammskydd är ju att rekommendera.
Det enda som är lite meckigt är gummisnodden (drivremmen) inte har ett fixerat spår. Det gör att det är småpilligt att lägga tillbaka den om den glidit/ramlat av, vilket händer ibland när man skiftar 33/45 varv.
Det ända felet min har haft var att strömadaptern gick sönder/sluta fungera, men jag fick en ny på garantin.
Ser jäkligt mysigt ut!Cava och vinyl ikväll
Snyggt inköp, en fråga är Terence skivan "tunn, lätt och sladdrig" i jmf med en vanlig lpskiva?Fynda lite på loppis, 100:-
Snyggt inköp, en fråga är Terence skivan "tunn, lätt och sladdrig" i jmf med en vanlig lpskiva?
Min är som ett papper i jmf med en del andra vanliga lp's , märks tydligt vid hantering däremot inga problem när man spelar den.
Många typ 80-talspressar var väldigt tunna. Lite budgetkänsla på det.Snyggt inköp, en fråga är Terence skivan "tunn, lätt och sladdrig" i jmf med en vanlig lpskiva?
Min är som ett papper i jmf med en del andra vanliga lp's , märks tydligt vid hantering däremot inga problem när man spelar den.
Oj, det där är skivor jag inte ens hade tagit emot gratis..Dagens storinköp 5st skivor för tillsammans 45kr, får ju anses godkänt.
Oj, det där är skivor jag inte ens hade tagit emot gratis..
Har själv ett gäng redigt slitna Stones i mono. Har du monoswitch på förstärkaren? Det brukar reducera knastret rätt bra faktiskt. Annars kan man fulkoppla pickupen så den spelar monoHittade ett gäng sköna plattor på en lokal hyfsat nyöppnad loppis igår.
Tidig press av Stones ”After Math” i mono på Decca. Galet dåligt skick på skiva/omslag, men spelbar med rätt mycket knaster. Prutade till 50:- Det var den nog värd.
Och en gammal Budgie för 30:-! Och en UFO för 50:- Och en annan gammal Stones.
Coolt!
Håller med, asball!Freddie Wadling, jävla legend ändå och en stilikon.
Ser ut som en trevlig Lenco 75 där.Freddie Wadling, jävla legend ändå och en stilikon.
Ser ut som en trevlig Lenco 75 där.
Har en likadan själv så det var inte så svårt att gissa, har bytt armen mot en Linn Basik LVX med en AT 95, lågbudget men helt okej.Visst är det så, kör den med en Denon DL-110 pickup.
Lurar ibland på att bygga en riktigt tjock massiv plint till den, men den är ju rätt charmig i original också.