• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Jälmers har sett tråden och har haft två dygn på sig att komma med sin version. I brist på ett svar är det inte särskilt konstigt att facklorna tänds och högafflarna vässas. Därmed inte sagt att det är rätt, men konstigt är det inte.


Nu tänker jag på den andra, med det jobbiga namnet. Konstigt? Njae, men man kanske kan ha lite förhoppningar på vuxna människor. Och sen så ser jag det inte som en skyldighet att göra upp och förklara sig för ett anonymt forum. För kunden absolut. Relevant fråga är kanske i stället hur det gått där?
 
Rent principiellt tycker jag man ska kommunicera med kund och ge sin förklaring där innan man man gör publika uttalanden, om man nu alls ska göra det i enskilda fall. Kunden förtjänar naturligtvis alltid en förklaring/ursäkt etc
På pagholds hemsida var det länkat hit och någon bad om en kommentar. Svaret blev att kunden kan ringa om han vill. Nu är kommentarerna raderade. Det säger en del om hur de hanterar sina ärenden.

Skulle bli chockad om de ringt kunden själva.
 
Bara jag som tycker det börjar gå lite långt? När får vi första hembesöket?

Missförstå mig rätt. Hela situationen är fruktansvärt illa hanterad. Men långt ifrån den första butik/urmakare/whatever som behandlar sina kunder kasst. Det är ju ganska uppenbart att ingen, som är inblandad, vill kommentera det som hänt. Varken Pagoldhs eller Jälmers Ur. Hur de resonerar kan man ju verkligen undra, då de hade möjligheten att bemöta och reda ut detta, men valde att ignorera det. Men det känns som det är straff nog att de har förlorat en stor del presumtiva kunder. Eller?

Ni som är de ivrigaste påhejarna av detta, varför ringer ni inte bara upp butikerna i fråga och ber om ett svar?

Tvivlar på att Sjödahls motiv med tråden var att dra igång en shitstorm utan dess like.
 
Mycket häxjakt nu, osmidigt bemötande av jälmers, ingen är perfekt men verkar ju rimligtvis vara soupnazin på pagholds som inte verkar ha alla hemma, sen om jälmers inte betalat tillbaka 8500:- på stört till en sedermera missnöjd kund i andra ledet tycker jag inte är så konstigt, det är ju en klockhandlare i borås som säljer mikael kors till 50%, lär ju vara ett antal dagskassor för honom + kräva nån slags avbön på ett forum, get real, kommer nog inte dricka dubbelt så mycket skumpa o köpa pälsmössor pga en avbön här, ha lite perspektiv, försökte ju ändå fixa till det rimligt efter förmåga.. Vill man ha häxjakt o bojkotta/jaga butiker tycker jag man ska gå på lite starkare offer, eller dom som förmodligen förtjänar det, typ pagholds... eller, saknas ju inte måltavlor att våldta i stockhom direkt..

Ta det lugnt med träspriten!
 
Tvivlar på att Sjödahls motiv med tråden var att dra igång en shitstorm utan dess like.
You can't control the internet.
release-the-kraken.gif
 
På pagholds hemsida var det länkat hit och någon bad om en kommentar. Svaret blev att kunden kan ringa om han vill. Nu ör kommentarerna raderade. Det säger en del om hur de hanterar sina ärenden.


Ja jag såg det men som du själv konstatera så är deras kund Jälmers och i vilken omfattning vet vi inte. Det blir lite orimligt att kräva ansvar, dessutom publikt på det viset, om de, som du själv återigen konstaterade, bara tillhandahöll växelspaken eller vad det nu var.
 
Ja jag såg det men som du själv konstatera så är deras kund Jälmers och i vilken omfattning vet vi inte. Det blir lite orimligt att kräva ansvar, dessutom publikt på det viset, om de, som du själv återigen konstaterade, bara tillhandahöll växelspaken eller vad det nu var.
Instämmer, men de borde ju ha lite självbevarelsedrift. Att som AD misslyckas med en helservice (om det nu är det som har hänt) är helt sjukt.
 
Nu tänker jag på den andra, med det jobbiga namnet. Konstigt? Njae, men man kanske kan ha lite förhoppningar på vuxna människor. Och sen så ser jag det inte som en skyldighet att göra upp och förklara sig för ett anonymt forum. För kunden absolut. Relevant fråga är kanske i stället hur det gått där?

Jag satt fram och tillbaka och försökte intala mig själv att inte skriva mer i tråden eftersom det är så laddat att allt ändå bara kommer feltolkas och missförstås, men jag gör ett inlägg till.

Håller för det första med om att vaken J eller P har någon skyldighet att svara här i tråden. De skulle så klart kunna göra så ändå rent taktiskt men den enda de egentligen har skyldighet att kontakta är ju Af Sjodahl som jag måste säga är en av få som är klädsamt återhållsam trots att det är han som är drabbad.

Sen förstår jag inte riktigt den hets som råder...det ska sänkas hit och krossas dit. Det mest intressanta är att 99% av dem som ska sänka och krossa inte själv är drabbade. Jag har inte uppfattat att varken Af Sjoedahl eller puonti har bett om ett medborgargarde.

Det blir smått problematiskt och en smula sorgligt om varje gång en forummedlem blivit felaktigt behandlad så ska facklorna tändas och greparna plockas fram. Ett misstag och då jävlar är det bästa om vi till och med kan få affärhelvetet att gå i konkurs, (OBS sarkasm).

Jälmers har åtminstone så som jag har uppfattat det tidigare haft gott renommé på forumet men nu helt plötsligt är de djävulens åkomma.

Och för att återigen förtydliga:

Nej, jag skulle inte vilja ha tillbaka min klocka med felaktiga packningar.

Nej, jag vill inte att någon tar mina pengar utan att ha gjort rätt för sig.

Fortfarande GOOD GUYS: Af Sjoedahl och Puonti

Fortfarande BAD GUYS: J och P
 
Instämmer, men de borde ju ha lite självbevarelsedrift. Att som AD misslyckas med en helservice (om det nu är det som har hänt) är helt sjukt.

Kan tycka att denna tråd började bra med informativ kritik av en handlare (eller ett par) men nu känns son Easy säger lite överdrivet. Bara trådens existens är ju ett ganska kraftigt straff, det som händer nu med saboterade omröstningar känns mer som ett pojksträck.. Med det sagt, dom har ju hanterat det jäklans klantigt
 
  • Like
Reactions: jhm
Bara jag som tycker det börjar gå lite långt? När får vi första hembesöket?

Missförstå mig rätt. Hela situationen är fruktansvärt illa hanterad. Men långt ifrån den första butik/urmakare/whatever som behandlar sina kunder kasst. Det är ju ganska uppenbart att ingen, som är inblandad, vill kommentera det som hänt. Varken Pagoldhs eller Jälmers Ur. Hur de resonerar kan man ju verkligen undra, då de hade möjligheten att bemöta och reda ut detta, men valde att ignorera det. Men det känns som det är straff nog att de har förlorat en stor del presumtiva kunder. Eller?

Ni som är de ivrigaste påhejarna av detta, varför ringer ni inte bara upp butikerna i fråga och ber om ett svar?

Tvivlar på att Sjödahls motiv med tråden var att dra igång en shitstorm utan dess like.




Du har helt rätt i det easy rider, jag ville bara förmedla om att du borde kunna lita på att du får den service du har betalat för. Jag har som sagt försökt att vara så informativ, saklig och objektiv som möjligt när jag skrivit detta, men det skall tilläggas igen att detta är ju min version, och jag hävdar inte att den är rätt, bara mitt sätt och se och hur jag känner att jag blivit behandlad av dom båda inblandade parterna i denna tråkiga historia.

Så jag drog inte igång denna tråd för att det skulle bli ett drev eller en häxjakt på varken Jälmers eller Pagoldhs ur, vad jälmers eller pagoldhs gör privat, var dom kör för bil eller vad det nu är är inte relevant för denna tråd. Denna tråd har med att göra att jag tycker att jag och puonti inte fått den service på klockan från första börja och kompensation som plåster på såren för ett dåligt utfört jobb.

Så jag ber alla som driver på med häxjakt osv att lägga ner, denna tråd kommer att väga tyngre om vi håller oss till ämnet!

Mvh // Af Sjodahl
 
Du har helt rätt i det easy rider, jag ville bara förmedla om att du borde kunna lita på att du får den service du har betalat för. Jag har som sagt försökt att vara så informativ, saklig och objektiv som möjligt när jag skrivit detta, men det skall tilläggas igen att detta är ju min version, och jag hävdar inte att den är rätt, bara mitt sätt och se och hur jag känner att jag blivit behandlad av dom båda inblandade parterna i denna tråkiga historia.

Så jag drog inte igång denna tråd för att det skulle bli ett drev eller en häxjakt på varken Jälmers eller Pagoldhs ur, vad jälmers eller pagoldhs gör privat, var dom kör för bil eller vad det nu är är inte relevant för denna tråd. Denna tråd har med att göra att jag tycker att jag och puonti inte fått den service på klockan från första börja och kompensation som plåster på såren för ett dåligt utfört jobb.

Så jag ber alla som driver på med häxjakt osv att lägga ner, denna tråd kommer att väga tyngre om vi håller oss till ämnet!

Mvh // Af Sjodahl


Helt rätt och kredd till dig att du verkligen startade en tråd om det.
Sverige är ju ett rätt litet land och själv är jag bara tacksam om det finns fler aktörer och inte färre på svenska marknaden - brukar gynna konkurrensen, då de oseriösa alltid försvinner, förr eller senare.
 
Det här handlar inte om att någon blivit "dåligt bemött" eller att det "blivit ett misstag", Jälmers försöker blåsa folk på pengar, lägg ner med att låtsas som att det inte är en organiserad blåsning, de rider på Rolex och tar alla chanser att nämna märket eller loggan för att blåsa upp status på sin verksamhet, det är jävligt tacky. Om jag säljer volkswagen slänger jag inte upp en ferrari logga på skyltfönstret, eller hur? Sen att han kommit överrens med pagolds under bordet att fronta som en Rolex-service-butik och skinna folk på service-priser? Ohederligt, fult och nästintill kriminellt. Nu börjar vi komma till kärnan av varför det här skitstället ska jämnas med marken. Och självklart är det otroligt pinsamt att det här kommit upp till ytan, och därför ingen vågar svara i tråden. Väldigt känsligt läge för både Jälmers och pagolds, deras lilla deal är ju absolut inte tillåtet av Rolex.
 
Det här handlar inte om att någon blivit "dåligt bemött" eller att det "blivit ett misstag", Jälmers försöker blåsa folk på pengar, lägg ner med att låtsas som att det inte är en organiserad blåsning, de rider på Rolex och tar alla chanser att nämna märket eller loggan för att blåsa upp status på sin verksamhet, det är jävligt tacky. Om jag säljer volkswagen slänger jag inte upp en ferrari logga på skyltfönstret, eller hur? Sen att han kommit överrens med pagolds under bordet att fronta som en Rolex-service-butik och skinna folk på service-priser? Ohederligt, fult och nästintill kriminellt. Nu börjar vi komma till kärnan av varför det här skitstället ska jämnas med marken. Och självklart är det otroligt pinsamt att det här kommit upp till ytan, och därför ingen vågar svara i tråden. Väldigt känsligt läge för både Jälmers och pagolds.


Rätt grova anklagelser, baserat på info från endast ena parten.

Och han säljer ju Rolex, begagnade, vad jag vet. Hur Rolex SA ser på det vet jag inte.
 
  • Like
Reactions: jhm
Du har helt rätt i det easy rider, jag ville bara förmedla om att du borde kunna lita på att du får den service du har betalat för. Jag har som sagt försökt att vara så informativ, saklig och objektiv som möjligt när jag skrivit detta, men det skall tilläggas igen att detta är ju min version, och jag hävdar inte att den är rätt, bara mitt sätt och se och hur jag känner att jag blivit behandlad av dom båda inblandade parterna i denna tråkiga historia.

Så jag drog inte igång denna tråd för att det skulle bli ett drev eller en häxjakt på varken Jälmers eller Pagoldhs ur, vad jälmers eller pagoldhs gör privat, var dom kör för bil eller vad det nu är är inte relevant för denna tråd. Denna tråd har med att göra att jag tycker att jag och puonti inte fått den service på klockan från första börja och kompensation som plåster på såren för ett dåligt utfört jobb.

Så jag ber alla som driver på med häxjakt osv att lägga ner, denna tråd kommer att väga tyngre om vi håller oss till ämnet!

Mvh // Af Sjodahl

Väl talat!
 
De säljer nya också om du frågar snällt...
Så Pagoldhs gråar ut via Jälmers också? Trodde hobbyhandlarna på forumet skötte det helt och hållet.

Håller inte med den annars alltid kloke easy rider. Butikerna har ett ansvar och skulle kunna ha dödat tråden tidigt med en enkel pudel. Nu väljer man att hålla sig borta och då får man fan helt enkelt leva med att detta ondas i förbannelse. Självklart ska vi dock hålla oss till affärsrörelsen och inte personerna.

För mig så ter det sig väl som att Pagoldhs är de största soporna som inte servat klockan. Jälmers har dock ett ansvar och borde därför stå för det som de faktiskt tagit 8500kr för. Det kan omöjligt vara ett missförstånd så någon jävel borde få stå för fusket som är uppenbart. Nu låter bägge bli att kommentera och då får de leva med att drevet går. Det är inte synd om dem och så länge de inte krishanterar alls så kommer drevet att fortsätta några dagar till. Vet inte om de begriper att denna tråd kommer att indexeras fint på Google och skada dem under lång tid framöver så det är allt lite dumskalle att inte ta tag i frågan som trots allt engagerar rätt många. Oavsett vem som felat och om drevet i sig är överdrivet.
 
Det kanske är dags att visa Jälmers vad KS kan åstadkomma och lägga en röst var på Veras Garderob. Lite civil olydnad har ingen dött av.

http://www.boras.se/aretsbutik

KS har en otrolig köpkraft och att behandla en av våra största ikoner med detta kundbemötande är inte OK och bör markeras. Att som butik inte ens beklaga det inträffade officiellt är skamligt.

Kunde inte hålla mig! Jag har lagt min röst:)
 
Tycker nog också att det gått till överdrift. Personliga påhopp och kritik mot val av bil käns lite onödigt. Vi är väl många här som lägger pengar på saker andra ser som lyx...

Kunde tyvärr inte hålla mig borta från röstningen dock.

Passade på att köpa lite aktier i veras second hand...
 
Det här handlar inte om att någon blivit "dåligt bemött" eller att det "blivit ett misstag", Jälmers försöker blåsa folk på pengar, lägg ner med att låtsas som att det inte är en organiserad blåsning, de rider på Rolex och tar alla chanser att nämna märket eller loggan för att blåsa upp status på sin verksamhet, det är jävligt tacky. Om jag säljer volkswagen slänger jag inte upp en ferrari logga på skyltfönstret, eller hur? Sen att han kommit överrens med pagolds under bordet att fronta som en Rolex-service-butik och skinna folk på service-priser? Ohederligt, fult och nästintill kriminellt. Nu börjar vi komma till kärnan av varför det här skitstället ska jämnas med marken. Och självklart är det otroligt pinsamt att det här kommit upp till ytan, och därför ingen vågar svara i tråden. Väldigt känsligt läge för både Jälmers och pagolds, deras lilla deal är ju absolut inte tillåtet av Rolex.

Om du är så säker att det du skriver stämmer tycker jag du ska starta en egen tråd och driva ditt korståg mot Jälmers där.

Inte ens TS vill som sagt ha ett drev här så skapa en egen tråd och stå för ditt ord där istället.

Annars skulle man om man vill hårdra det kunna påstå att du rider på Af Sjoedahls kredd för att legitimera grova påståenden.
 
Tycker nog också att det gått till överdrift. Personliga påhopp och kritik mot val av bil käns lite onödigt. Vi är väl många här som lägger pengar på saker andra ser som lyx... .
Kritiken är väl inte mot att han Porsche utan mot att han har loggor på den med märken han inte har koppling till, vilket jag tycker är mycket relevant kritik.
 
En stilla undran, hur ser Rolex på sånt här när en AD beter sig på det här sättet?
Om Pagholds är den som servat så bör det i sann AD anda finnas ett service cert som gäller i 2år, finns inte det utan det helt plötligt är Jälmers som står för garanti ett år så har nått märkligt skett.

Har service skett under bordet? Har Pagholds fuckat Jälmers eller har Jälmers rent av fuckat Pagholds?
Exakt, hur ser Rolex på sådant om de informeras? Är det förresten belagt att de är AD?
 
Om du är så säker att det du skriver stämmer tycker jag du ska starta en egen tråd och driva ditt korståg mot Jälmers där.

Inte ens TS vill som sagt ha ett drev här så skapa en egen tråd och stå för ditt ord där istället.

Annars skulle man om man vill hårdra det kunna påstå att du rider på Af Sjoedahls kredd för att legitimera grova påståenden.

Okej men bara om du skapar en egen tråd där du gråter ut
 
Om du är så säker att det du skriver stämmer tycker jag du ska starta en egen tråd och driva ditt korståg mot Jälmers där.
.
Som sagt, you can't control the internet. Folk kommer skriva vad de vill i trådarna och det har TS aldrig haft något att säga till om.
 
Kritiken är väl inte mot att han Porsche utan mot att han har loggor på den med märken han inte har koppling till, vilket jag tycker är mycket relevant kritik.
Den kritiken håller jag med om. Tidigare i tråden var det diskussioner om vad hans cayman kostade etc. Det är osakligt, och hör inte hemma här.

Jag tycker som många andra att J och P borde kommentera det hela. Inget blir bättre av att inte göra det.
 
Tillbaka
Topp