• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

image.jpg

Det kanske är dags att visa Jälmers vad KS kan åstadkomma och lägga en röst var på Veras Garderob. Lite civil olydnad har ingen dött av.

http://www.boras.se/aretsbutik

KS har en otrolig köpkraft och att behandla en av våra största ikoner med detta kundbemötande är inte OK och bör markeras. Att som butik inte ens beklaga det inträffade officiellt är skamligt.

Det enda som kan förklara vad som skett utan att en eller båda parter försöker begå någon form av bedrägeri är om det blivit något fel i kommunikationen från då klockan togs emot på Jälmers tills dess att urmakaren fick den. OM det är så att Jälmers trodde de sålde en helservice och urmakaren fått för sig att det _bara_ var en reparation av det trasiga, OCH Jälmers antingen inte fått den informationen (t.ex. via följesedel) eller inte tittat på den, DÅ kan det röra sig endast om usel kundservice från båda. Hade hoppats att detta var fallet från början, men då ingen av parterna valt att förklara sig börjar det onekligen se lite skummare ut nu!

Det verkar ju nu som om någon form av service utförts, dock ofullständig, vilket pekar mot att ADn slarvat/fuskat. Då har Jälmers inget att förlora på att berätta det då de inte vore skyldiga till mer än taskig kundservice.

Fast om jälmers hänger ut pagholds tappar han ju möjligheten att tjäna 3 lax på en rolexservice, han vill nog hålla kvar sin connection

image.jpg

Det kanske är dags att visa Jälmers vad KS kan åstadkomma och lägga en röst var på Veras Garderob. Lite civil olydnad har ingen dött av.

KS har en otrolig köpkraft och att behandla en av våra största ikoner med detta kundbemötande är inte OK och bör markeras. Att som butik inte ens beklaga det inträffade officiellt är skamligt.

Ironin i att han skriver "Stolt nominerad...." då han har nominerat sig själv tycker jag är alldeles fantastisk :hungover:

image.jpg

Fast skulle puonti vara "the mystery shopper" så skulle firman vara bränd för alltid i tävlingen. Värt att tänka på alla näringsidkare, ni vet aldrig vem som är vem...

Mycket häxjakt nu, osmidigt bemötande av jälmers, ingen är perfekt men verkar ju rimligtvis vara soupnazin på pagholds som inte verkar ha alla hemma, sen om jälmers inte betalat tillbaka 8500:- på stört till en sedermera missnöjd kund i andra ledet tycker jag inte är så konstigt, det är ju en klockhandlare i borås som säljer mikael kors till 50%, lär ju vara ett antal dagskassor för honom + kräva nån slags avbön på ett forum, get real, kommer nog inte dricka dubbelt så mycket skumpa o köpa pälsmössor pga en avbön här, ha lite perspektiv, försökte ju ändå fixa till det rimligt efter förmåga.. Vill man ha häxjakt o bojkotta/jaga butiker tycker jag man ska gå på lite starkare offer, eller dom som förmodligen förtjänar det, typ pagholds... eller, saknas ju inte måltavlor att våldta i stockhom direkt..

• Like
Reactions: jhm
Mycket häxjakt nu, osmidigt bemötande av jälmers, ingen är perfekt men verkar ju rimligtvis vara soupnazin på pagholds som inte verkar ha alla hemma, sen om jälmers inte betalat tillbaka 8500:- på stört till en sedermera missnöjd kund i andra ledet tycker jag inte är så konstigt, det är ju en klockhandlare i borås som säljer mikael kors till 50%, lär ju vara ett antal dagskassor för honom + kräva nån slags avbön på ett forum, get real, kommer nog inte dricka dubbelt så mycket skumpa o köpa pälsmössor pga en avbön här, ha lite perspektiv, försökte ju ändå fixa till det rimligt efter förmåga.. Vill man ha häxjakt o bojkotta/jaga butiker tycker jag man ska gå på lite starkare offer, eller dom som förmodligen förtjänar det, typ pagholds... eller, saknas ju inte måltavlor att våldta i stockhom direkt..
Det var Jälmers som tog betalt (8500kr) för ett arbete som inte utfördes. Därmed är det Jälmers som är ansvariga. Vad internfakturan var på har vi ju ingen aning om. Kanske var den på 1000kr för en visarväxel, kanske var den på 8500kr för en fullservice. Faktum kvarstår dock. Jälmers tog betalt och Jälmers är ansvariga.

ändå så har han tagit emot pengar av kunden. Hans ansvar...simple really

Det var Jälmers som tog betalt (8500kr) för ett arbete som inte utfördes. Därmed är det Jälmers som är ansvariga. Vad internfakturan var på har vi ju ingen aning om. Kanske var den på 1000kr för en visarväxel, kanske var den på 8500kr för en fullservice. Faktum kvarstår dock. Jälmers tog betalt och Jälmers är ansvariga.

Och då är det rimligt att gå på pagoldhs(?) i detta läge? Börja skicka brev till utlandet och ifrågasätta deras AD status osv?

Och då är det rimligt att gå på pagoldhs(?) i detta läge? Börja skicka brev till utlandet och ifrågasätta deras AD status osv?
Det har jag väl inte sagt? Jag har ifrågasatt om en service blev utförd och vad Jälmers har för koppling till vissa märken. Jag har även ifrågasatt kundbemötande och att de vägrar kommentera eller kompensera. Jag har aldrig ifrågasatt Pagholds (ja, jag stavar fel på vilje) AD-status eller mailat någon om den.

300k i plusresultat senaste 2åren, 3,2mille i tillgångar osv.. Så att snacka om att det inte finns 8500kr att slänga ut på nått som han fuckat upp till 110% ser jag som en fatal missräkning från dig och Jälmers och Pagoldhs pissar på Sjödda och Puonti genom att inte ta sitt ansvar, dom förtjänar lite häxjakt helt enkelt.

Det har jag väl inte sagt? Jag har ifrågasatt om en service blev utförd och vad Jälmers har för koppling till vissa märken. Jag har även ifrågasatt kundbemötande och att de vägrar kommentera eller kompensera. Jag har aldrig ifrågasatt Pagholds (ja, jag stavar fel på vilje) AD-status eller mailat någon om den.

Det var mer en allmän tanke. De, han, hen, förtjänar kanske all kritik hen kan få men folk är ju rätt heta på gröten s.a.s.

Alla kommer väl givetvis ihåg att rösta från alla datorer, mobiler och kontorsplatser de kan lägga sina klibbiga fingrar på. En man en röst my ass.

Om Pagoldhs har rent mjöl i påsen skulle han garanterat förklarat det här på forumet.

Rent principiellt tycker jag man ska kommunicera med kund och ge sin förklaring där innan man man gör publika uttalanden, om man nu alls ska göra det i enskilda fall. Kunden förtjänar naturligtvis alltid en förklaring/ursäkt etc

De, han, hen, förtjänar kanske all kritik hen kan få men folk är ju rätt heta på gröten s.a.s.

Jälmers har sett tråden och har haft två dygn på sig att komma med sin version. I brist på ett svar är det inte särskilt konstigt att facklorna tänds och högafflarna vässas. Därmed inte sagt att det är rätt, men konstigt är det inte.

Tillbaka
Topp