• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Länken hit var det jag syftade på. Hittar den inte på deras sida.

Okej, jag hittar den iallafall. Den finns till vänster i rutan "inlägg på sidan". Vill bara framhäva detta då försvarstalen inte duggar tätt, så vi får en så "korrekt" informationsspridning som möjligt.
Namnlös.png

Tyvärr har det spårat ut rejält nu. Rätt mycket som tas ur luften...
Kan förstå att det händer men många kommentarer är ju rent barnsliga...

För en utomstående som läser hela tråden från början till slut så kan jag tänka mig att sympatin snart över till Jälmers igen... ingen gillar en som sparkar på den som redan ligger (trots att han kör Porsche)...
Kanske inte riktigt var tanken??

Så skrev jag 2012..

"Dåliga i kvadrat är Pagolds ur i Skövde. Kör efter modellen "med snygga tjejer säljer vi klockor". Som aukt. på Rolex och Omega borde tjejerna kunna någonting om klockor, men icke. De kunde inte ens svara på om det var keramisk ring på nya Omega PO. En tjej där övade runristing på ett boettlock på min Tissot. En annan glömde sätta tillbaka packningen efter batteribyte på en Casio; vattendöden var ett faktum.
Rossi, 25 September 2012"

https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/

Fortfarande ingen av Er som fått någon förklaring till det inträffade från Jälmers eller Pagholds?

Vad mer tycker du personligen att det finns att diskutera här?
Tja, det är väl fritt fram att ta en vända till i sakfrågan, eller val av bilar, teorier kring ivilken utsträckning det rör sig om en blunder eller är ett medvetet bedrägeri. Någon kanske vill tala om att även de röstat på Vera. Du har i alla fall inget att säga till om vad gäller att tråden "är slut" eller ej.

Tja, det är väl fritt fram att ta en vända till i sakfrågan, eller val av bilar, teorier kring ivilken utsträckning det rör sig om en blunder eller är ett medvetet bedrägeri. Någon kanske vill tala om att även de röstat på Vera. Du har i alla fall inget att säga till om vad gäller att tråden "är slut" eller ej.

Nu är du enbart löjlig. För mig är tråden slut. Du kan rösta på Vera, diskutera bilar eller göra precis vad du vill.

Jag varken kan eller vill låsa tråden. Det jag menar är att ämnet är dött, det finns inte så mycket mer att tillägga då ingen av företagarna vill skriva något i den.
Det var inte det som var min fråga. Frågan var om någon av säljarna hört av sig med en logisk förklaring till våra TS. Både Jälmers och Pagoldhs har ju uppenbarligen läst tråden. Att ingen av dem kommenterat eller hört av sig till TSarna efter det ser jag i princip som ett bevis på att Jälmers gett sig på en medveten blåsning.

Det var inte det som var min fråga. Frågan var om någon av säljarna hört av sig med en logisk förklaring till våra TS. Både Jälmers och Pagoldhs har ju uppenbarligen läst tråden. Att ingen av dem kommenterat eller hört av sig till TSarna efter det ser jag i princip som ett bevis på att Jälmers gett sig på en medveten blåsning.

Aaah då förstår jag. Och jag håller även med dig. Låter dock konstigt att ett företag med den omsättningen skulle behöva blåsa folk på dem pengarna för en service.

Igen, på ett generellt plan, bör nog inte företag diskutera enskilda fall offentligt, speciellt inte innan det är löst med kund. Jag förstår verkligen inte de som avkräver en offentlig ursäkt. Det är liksom inte "vi" som i forumet som kan kräva en ursäkt. Att inte börja käfta i tråden tyder väl iallafall på kvalitéer som vissa här saknar...

• Like
Reactions: jhm
Igen, på ett generellt plan, bör nog inte företag diskutera enskilda fall offentligt, speciellt inte innan det är löst med kund. Jag förstår verkligen inte de som avkräver en offentlig ursäkt. Det är liksom inte "vi" som i forumet som kan kräva en ursäkt. Att inte börja käfta i tråden tyder väl iallafall på kvalitéer som vissa här saknar...
Återigen; Jag frågade om TSarna tillika kunderna fått någon förklaring på varför 8500kr betalades men arbetet inte utfördes, vilket de inte fått.

Ja, nej, de "skyldiga" har ju inte mycket som talar för dem. Men ändå, det blir inte bättre av att börja käfta här innan man gjort kunderna "hela".

Du har helt rätt i att J och P bör undvika att diskutera med kunderna i denna tråd. Däremot tror jag att modern krishantering görs bäst genom att i tråden skriva att de för ett samtal med kunderna och när de är överens kommer det kommuniceras. Det förutsätter ju iofs att de verkligen talar med kunderna...

Försökte ha en konversation med dom , men se hur det slutade, den ena slängde luren i örat på mig, hur skall man kunna lösa problemen då undrar jag. Den andra var inte så mycket bättre, men var iaf lite trevligare.

Tillbaka
Topp