leicaphile
Silver
Småstads jante?
Nja, snarare så att Boråsare är välkänt, ska vi säga, "prismedvetna" och då är det inte alltid bäst att flasha med hur mycket vinst man gör.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Småstads jante?
Nja, snarare så att Boråsare är välkänt, ska vi säga, "prismedvetna" och då är det inte alltid bäst att flasha med hur mycket vinst man gör.![]()
Fyfan vilka tråkiga fån.
Fast han kränger ju lyxkonsumtion och de konsumenterna vill nog gärna förknippas med framgångssymboler... tror faktiskt inte att valet av bil är allt för tokigt. Men du kanske har rätt? jag vet inte.
Säger boråsaren.I Borås är det nog lite väl stekigt att rulla runt i en ny Porsche täckt med lyxloggor.
Och vari ligger nyttan/nödvändigheten/fräckheten i att flasha och "skryta"? Nu har jag ingen större åsikt om vilken bil de kör men jag förstår hur tänket kan gå.
Sköt dig själv och låt andra göra som dom vill. Den Lutherska eran är fucking over.
Njae... Tror det finns en och annan Boråsare som har dragit ihop bra med slantar. Tror faktiskt hans bil går hem i Borås.I Borås är det nog lite väl stekigt att rulla runt i en ny Porsche täckt med lyxloggor.
Har läst de två första posterna. Skulle också ha behållt klockan och låtit Rob E göra det dom gjorde. Daniel på Jälmers hade vunnit på att kolla Pagoldhs arbete genom att öppna och titta in samt trycktesta, men å andra sidan så är P ju AD, så man har rätt att förvänta sig ett fullgott jobb, men efteråt är man lätt klokare.
Tråkig historia och det kanske står i all text nånstans, men har Rob E bedömt om det gjorts nåt som liknar en service, förutom de reservationer/korrigeringar som Rob E gjort? Förutom bytet av skadad del, har Puonti/Af Sjödahl fått nån service i det priset eller kostade bytet närmare 8500:- i sig? Isf borde det ju kommunicerats. Ursäkta om svaret redan finns i tråden..
I Borås är det nog lite väl stekigt att rulla runt i en ny Porsche täckt med lyxloggor.
Så är det ju alltid folk har inte koll. Den är sticker ju ut mer än vad standardsvensson kör. Det brukar räcka gott för att reta upp vissa.Är det så jävla stekigt med en 7 år gammal boxster/cayman egentligen? Vad är den värd? 200k? Mindre än en ny volvo iallafall.
Kanske är dags att maila Borås tidningen tills de drar tillbaka Jälmers som kandidat..Kolla här...
http://www.bt.se/nyheter/boras/de-kan-vinna-pris-som-arets-butik(4512338).gm
"Sex affärer har nominerats och de som har chans att bli Årets butik är Veras Garderob, Jälmers ur och Cassise. Till Årets kedjebutik har Clas Ohlson, Cervera och Hööks nominerats. "
Köptes klockan ursprungligen av Jälmers, eller sökte du, Pounti, upp Daniel för att lösa ett problem med en klocka som han tidigare inte varit inblandad i?
Klockan köptes genom forumet och lämnades in på service hos jälmers/daniel
Det är nog enklare att bara rösta på Veras garderobKanske är dags att maila Borås tidningen tills de drar tillbaka Jälmers som kandidat..
Det ena behöver inte utesluta det andraDet är nog enklare att bara rösta på Veras garderob![]()
Pagoldh/(Jälmers) fick inte chansen att rätta till misstagen i arbetet på klockan och därmed uteslöts en viktig del av möjligheten till en fullgod lösning av reklamationen. Men ev brister i bemötande gjorde att lusten att skicka en 80k-klocka fram och tillbaks till Skövde försvann - förståeligt om Rob E kunde göra det för en rimlig penning.
Du har rätt misstag är fel ord. Pagoldhs verkar ha gjort något ofattbart, stänga och leverera en klocka med felaktig olja i och utan att byta packningar - suck - obegripligt och måste väl ha varit medvetet. Fel ordval av mig, men min point är att det är en Rolex AD i Skövde som göra detta fel, inte en bilintresserad urmakamästare i Borås. Vill man driva på mot Pagoldh så kanske man skall tillskriva Rolex?
Du har rätt misstag är fel ord. Pagoldhs verkar ha gjort något ofattbart, stänga och leverera en klocka med felaktig olja i och utan att byta packningar - suck - obegripligt och måste väl ha varit medvetet. Fel ordval av mig, men min point är att det är en Rolex AD i Skövde som göra detta fel, inte en bilintresserad urmakamästare i Borås. Vill man driva på mot Pagoldh så kanske man skall tillskriva Rolex?
Kolla här...
http://www.bt.se/nyheter/boras/de-kan-vinna-pris-som-arets-butik(4512338).gm
"Sex affärer har nominerats och de som har chans att bli Årets butik är Veras Garderob, Jälmers ur och Cassise. Till Årets kedjebutik har Clas Ohlson, Cervera och Hööks nominerats. "