• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Fast han kränger ju lyxkonsumtion och de konsumenterna vill nog gärna förknippas med framgångssymboler... tror faktiskt inte att valet av bil är allt för tokigt. Men du kanske har rätt? jag vet inte.

Visst det ligger något i det du säger, men jag tror inte att man säljer en Oris mer för att man skyltar med ett sådant ekipage. Nå väl han har inte svarat i tråden vad jag vet och det är inte bra för framtida affärer med eller utan Porsche ;)

I Borås är det nog lite väl stekigt att rulla runt i en ny Porsche täckt med lyxloggor.
Säger boråsaren. :D

Sånt där skiter jag i, men att skriva massa loggor som man inte ens är acossierad med tycker jag är riktigt knas, både för att det är pinsamt och för att det är missvisande. Sen är ju graden av hävdelsebehov riktigt patetisk, men det är ju bara komiskt och ett val var person får göra själv.

Har läst de två första posterna. Skulle också ha behållt klockan och låtit Rob E göra det dom gjorde. Daniel på Jälmers hade vunnit på att kolla Pagoldhs arbete genom att öppna och titta in samt trycktesta, men å andra sidan så är P ju AD, så man har rätt att förvänta sig ett fullgott jobb, men efteråt är man lätt klokare.

Tråkig historia och det kanske står i all text nånstans, men har Rob E bedömt om det gjorts nåt som liknar en service, förutom de reservationer/korrigeringar som Rob E gjort? Förutom bytet av skadad del, har Puonti/Af Sjödahl fått nån service i det priset eller kostade bytet närmare 8500:- i sig? Isf borde det ju kommunicerats. Ursäkta om svaret redan finns i tråden..

Har läst de två första posterna. Skulle också ha behållt klockan och låtit Rob E göra det dom gjorde. Daniel på Jälmers hade vunnit på att kolla Pagoldhs arbete genom att öppna och titta in samt trycktesta, men å andra sidan så är P ju AD, så man har rätt att förvänta sig ett fullgott jobb, men efteråt är man lätt klokare.

Tråkig historia och det kanske står i all text nånstans, men har Rob E bedömt om det gjorts nåt som liknar en service, förutom de reservationer/korrigeringar som Rob E gjort? Förutom bytet av skadad del, har Puonti/Af Sjödahl fått nån service i det priset eller kostade bytet närmare 8500:- i sig? Isf borde det ju kommunicerats. Ursäkta om svaret redan finns i tråden..

Tack!

Som jag uppfattade det som när jag pratade med Rob.E så skall det kunna ha gjorts en service, därav att det var konstigt att inte alla packningarna byttes samtidigt.

Paholdhs Ur lever! Exakt lika otrevliga som förut.

https://www.facebook.com/PagoldhsUr

123.jpg

Köptes klockan ursprungligen av Jälmers, eller sökte du, Pounti, upp Daniel för att lösa ett problem med en klocka som han tidigare inte varit inblandad i?

Jag är vän med Daniel, bara så att det är sagt. Få se vad jag förstått/missförstått. När han upptäcker att han inte klarar jobbet förmedlar/föreslår han en kontakt med en Rolex AD för att göra jobbet - värt kritik? När klockan kommer tillbaks från en Rolex AD öppnar han inte och besiktigar jobbet - kanske han borde, men å andra sidan hade jag inte ansett det om det varit Bergströms eller Engströms som lagat/servat och jag inte vetat att servicen delvis misslyckades.

En reparation skall åtföljas av rätt dokumentation inkl garantier och specifikation. Det verkar ha brustit, åtminstone inte presenterats i rätt tid.

När man får en reklamation skall man möta med respekt för sakfrågan och helst undvika att direkt gå i försvarställning. Enligt Af Sjödahl kunde det skötts bättre och då hade kanske alla hade känt sig mer nöjda efteråt.

Pagoldh/(Jälmers) fick inte chansen att rätta till misstagen i arbetet på klockan och därmed uteslöts en viktig del av möjligheten till en fullgod lösning av reklamationen. Men ev brister i bemötande gjorde att lusten att skicka en 80k-klocka fram och tillbaks till Skövde försvann - förståeligt när nu Rob E kunde göra det för en rimlig penning.

Jag känner Daniel som en person som är mycket serviceminded och vill hjälpa till att lösa vilka problem man än har med sina klockor. Har inte frågat honom om just detta ärende, men Af Sjödahls inlägg är balanserat och jag drar slutsatsen att Daniel verkar ha misslyckats i kommunikationen med AfSjödahl. Rolex AD Pagoldhs har misslyckats med det som var allara viktigast - servicen av klockan.

Vad Daniels bilintresse eller ambitioner att bli uppmärksammad för sina ambitioner som företagare - detta är ju ett fall och på sitt sätt illa nog, men ingen katastrof - har med något att göra ser jag inte. Om man nu inte tycker det är kul med drev i all anonymitet.

Daniel kunde ju bara ha sagt att denna klarar jag inte - du får vända dig till någon annan. Tyvärr gjorde han inte det. Men många har sålt till och köpt av honom och är nöjda, så att såga honom som hopplös för att han kommunicerar dåligt denna gång, kan vara väl hårt.

Tack för ditt balanserade inlägg AfSjödahl, man har rätt att ställa krav på sin urmakare. Hoppas ditt inköp blev prisvärt till slut - det är en underbar klocka.

Pagoldh/(Jälmers) fick inte chansen att rätta till misstagen i arbetet på klockan och därmed uteslöts en viktig del av möjligheten till en fullgod lösning av reklamationen. Men ev brister i bemötande gjorde att lusten att skicka en 80k-klocka fram och tillbaks till Skövde försvann - förståeligt om Rob E kunde göra det för en rimlig penning.

Rätta till misstagen??
Hur fan kan man råka och glömma packningarna och oljan som är självklara servicepunkter i en helservice.
Det är INTE ett misstag i mina ögon. Självklart tappar man förtroende direkt!!

/Magnus

Du har rätt misstag är fel ord. Pagoldhs verkar ha gjort något ofattbart, stänga och leverera en klocka med felaktig olja i och utan att byta packningar - suck - obegripligt och måste väl ha varit medvetet. Fel ordval av mig, men min point är att det är en Rolex AD i Skövde som göra detta fel, inte en bilintresserad urmakamästare i Borås. Vill man driva på mot Pagoldh så kanske man skall tillskriva Rolex?

Har puonti betalat 8,5 k till Jälmers så är det Jälmers som är ansvariga att rätta till eventuella fel och brister.
Nu kom Rob E in i bilden och det stökar till det hela.

Men hade jag suttit i Jälmers sits så skulle jag skyndsamt kontakta puonti och betala tillbaks hela summan. Surdegar med underleverantörer får man lösa utan att det ska drabba kunden.

Vad gäller Pagoldhs FBsida där man länkar till detta så förstår jag ingenting.

Bus eller godis ;)

Du har rätt misstag är fel ord. Pagoldhs verkar ha gjort något ofattbart, stänga och leverera en klocka med felaktig olja i och utan att byta packningar - suck - obegripligt och måste väl ha varit medvetet. Fel ordval av mig, men min point är att det är en Rolex AD i Skövde som göra detta fel, inte en bilintresserad urmakamästare i Borås. Vill man driva på mot Pagoldh så kanske man skall tillskriva Rolex?

Har du läst hela tråden?
Jälmers har inget att vara stolta över här, tvärt om!

Det enda som kan förklara vad som skett utan att en eller båda parter försöker begå någon form av bedrägeri är om det blivit något fel i kommunikationen från då klockan togs emot på Jälmers tills dess att urmakaren fick den. OM det är så att Jälmers trodde de sålde en helservice och urmakaren fått för sig att det _bara_ var en reparation av det trasiga, OCH Jälmers antingen inte fått den informationen (t.ex. via följesedel) eller inte tittat på den, DÅ kan det röra sig endast om usel kundservice från båda. Hade hoppats att detta var fallet från början, men då ingen av parterna valt att förklara sig börjar det onekligen se lite skummare ut nu!

Det verkar ju nu som om någon form av service utförts, dock ofullständig, vilket pekar mot att ADn slarvat/fuskat. Då har Jälmers inget att förlora på att berätta det då de inte vore skyldiga till mer än taskig kundservice.

Kolla här...

http://www.bt.se/nyheter/boras/de-kan-vinna-pris-som-arets-butik(4512338).gm

"Sex affärer har nominerats och de som har chans att bli Årets butik är Veras Garderob, Jälmers ur och Cassise. Till Årets kedjebutik har Clas Ohlson, Cervera och Hööks nominerats. "

Med tanke på vad som har framkommit i tråden så skulle det inte förvåna mig nämnvärt om han nominerat sig själv...
image.jpg

En kommentar ang det som inträffat med DDn är fan det minsta man kan begära. I övrigt skiter jag i vilken bil killen kör.

Tack för mig. Hej!

Tillbaka
Topp