• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Varför försöker man marknadsföra en koppling till Rolex som man inte kan stå för? Och varför skickar man bara inte vidare kunden till en firma som har en riktig koppling till Rolex? Luktar illa tycker jag.


Håller med helt.
De får inte använda sig av Rolex logo , det bryter mot deras Trademark.
Står tydligt på deras hemsida.

Att köpa en Rolex skall vara en upplevelse hos en AD där man får rätt bemötande och kunskap finns.
Läs t.ex hos Nymans eller Rob.
Att köpa en "ny eller servad" Rolex via blocket känns beige.
Speciellt med tanke på att AD med lite tur t.om matchar priset som de kostar hos gråhandlarna.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kunden här har ju uppenbarligen inte fått den tjänst som utlovats av leverantören (här Jälmers).
Om nu Jälmers anlitat någon annan att utföra utlovad tjänst (här tydligen Pagholds), måste väl Jälmers vara ansvarig inför slutkunden i alla fall. Att underleverantören inte utfört den tjänst som ålagts denne skall vara en diskussion mellan Jälmers och Pagholds, oavsett varför den utlovade tjänsten inte fullgjorts.
Som det är nu vill ingen av de två kännas vid ärendet, vilket leder mig till att tycka att de båda levererar mycket dålilg service till slutkund. Frågor om ev bedrägeri o s v är inget jag vet, och således inte kan kommentera.

Tycker att ett mail skall sickas till Rolex SA (adress var uppgiven i en tidigare post), och påtala att en helservice var utlovad, togs betalt för, men levererades inte av nämnda Rolex AD.
Vore intressant att se vad det utmynnar i...
 

plattfot

Rolex
Tror jag tyvärr inte, hade de varit lite funtade hade de ju löst detta snyggt för länge sen. Vad kan de ha för förklaring nu?


Du har rätt i att mycket i denna soppa kunnat hanterats bättre, tidigare.
Vill dock fortfarande tro att en förklaring/annan version av historien kommer - rätt eller inte.
 

Mr Chance

Kalmar
Då kan du ju inte ha förtroende för någon menade jag.


Såklart jag kan. De jag ännu inte provat.
Men seriöst menar jag att jag inte skulle ge dem förtroendet eftersom de, enligt ts, inte varit intresserade av att låta en annan urmakare titta på klockan utan skulle prompt göra det själva. Det tycker jag är oseriöst.
 

POO

Panerai
Såklart jag kan. De jag ännu inte provat.
Men seriöst menar jag att jag inte skulle ge dem förtroendet eftersom de, enligt ts, inte varit intresserade av att låta en annan urmakare titta på klockan utan skulle prompt göra det själva. Det tycker jag är oseriöst.


Ja, fast nä. Det är väl inte konstigt att man själv vill ordna till ett problem. Och det var väl inte riktigt så att de inte lät någon annan titta på klockan.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, fast nä. Det är väl inte konstigt att man själv vill ordna till ett problem. Och det var väl inte riktigt så att de inte lät någon annan titta på klockan.

Men du måste väl ändå förstå att viljan att låta samma klåpare pilla på klockan igen är ganska liten?! Därför hade det ju varit en enkel sak att ersätta kunden för de i sammanhanget ganska små utläggen för att åtgärda detta hos en annan urmakare.
 

POO

Panerai
Men du måste väl ändå förstå att viljan att låta samma klåpare pilla på klockan igen är ganska liten?! Därför hade det ju varit en enkel sak att ersätta kunden för de i sammanhanget ganska små utläggen för att åtgärda detta hos en annan urmakare.


Jag förstår tanken, det jag menar är att reduceras alla som gör misstag till "klåpare" utan existensberättigande? Vidare är det extremt få företagare som bara accepterar en faktura från någon annan som gjort om deras jobb utan att de själva ens fått chansen.

Sen kan jag hålla med om att på ts beskrivning verkar det hela kunnat skötas smidigare och helst inte uppstått alls från första början.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med helt.
De får inte använda sig av Rolex logo , det bryter mot deras Trademark.
Står tydligt på deras hemsida.
Tänker du på denna?
image.jpg

Rolexlogga på huven och stor jälmerstext på vänstersidan (vilken inte syns på bilden men på andra bilder.
 

Mr Chance

Kalmar
Ja, fast nä. Det är väl inte konstigt att man själv vill ordna till ett problem. Och det var väl inte riktigt så att de inte lät någon annan titta på klockan.


Nej, det är inget konstigt att de vill fixa det själva. Det konstiga är att de inte ersatte kostnaden som uppstod då ts ville att någon annan skulle fixa problemet. Ännu mer konstigt blir det när de avfärdar RobE med att de är "så petiga".

Men vad vet jag om vikten av vettiga kundrelationer, jag jobbar ju i offentlig sektor...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är de inte AD för Omega heller? Underligt i så fall att de har en stor Omega på förstasidan på hemsidan. Blir bara snurrigare och snurrigare detta.
image.jpg


Edit: de finns inte med på Omegas hemsida och listan verkar uppdaterad. Ytterligare ett märke de marknadsför och inte har koppling till alltså.
 

djanbin

Omega
Håller med helt.
De får inte använda sig av Rolex logo , det bryter mot deras Trademark.
Står tydligt på deras hemsida.

Att köpa en Rolex skall vara en upplevelse hos en AD där man får rätt bemötande och kunskap finns.
Läs t.ex hos Nymans eller Rob.
Att köpa en "ny eller servad" Rolex via blocket känns beige.
Speciellt med tanke på att AD med lite tur t.om matchar priset som de kostar hos gråhandlarna.


Svårt att få tag på utgångna modeller hos AD bara. Rolex är nog inte så imponerade av att en AD prutar 40-50% på klockor heller?


Vad det gäller tradermarks tror jag luxurywatches.se är mer illa ute än Jälmers med tanke på att han tapetserat hela butiken med nästan samtliga finare varumärken inom klockbranschen.
 

POO

Panerai
Alla gör misstag. Det som inger förtroende är hur situationen hanteras efter misstaget.

I det här fallet ser jag inte hur förtroendet kan vara något annat än noll.


Men bortser man ifrån de kanske otrevliga tonerna så erbjöd man sig att åtminstone försöka åtgärda misstaget vad mer kan man göra?
 

POO

Panerai
Ja man kan ju till exempel avsluta ett samtal med att säga tack och hej, och inte slänga på luren i örat på kunden ;)


Nu är jag inte ute efter att försvara någon utan tycker mest folk drar lite för stora växlar av det lilla man får veta i ts och att vissa smuttskastningsförsök är rätt smaklösa.

Men hen som slängde på i örat är ju faktiskt inte den som är kanske direkt ansvarig för klockan.
 

morrism

Audemars
Men bortser man ifrån de kanske otrevliga tonerna så erbjöd man sig att åtminstone försöka åtgärda misstaget vad mer kan man göra?

Men det är ju en jävla skillnad mellan ett oskyldigt misstag och det som hänt här. Det var ju inte att han råkade glömma skruva i en skruv. Han sket i att byta packningar och olja.
Om det tar 4-5 timmar att göra en service och det helt plötsligt tar 30 minuter så borde man tänka att man glömt något eller?
 
Topp