Generellt får man ju rikta sina krav till den man har någon form av avtal med och inte gorma flera led bakåt. inte för att ts verkar ha gormat i just detta fallet. Ingen verkar heller veta vem som gjort vad i egenskap av vad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Generellt får man ju rikta sina krav till den man har någon form av avtal med och inte gorma flera led bakåt. inte för att ts verkar ha gormat i just detta fallet. Ingen verkar heller veta vem som gjort vad i egenskap av vad.
Förstår inte. Vi vet väl precis vem som har gjort vad och förklarar det tydligt i de två första posterna? Klockan lämnades in till Jälmers som i sin tur lämnade den till Pagholds (AD) då de inte kunde lösa problemet/servicen själva. Jälmers får tillbaka klockan från Pagholds (AD) efter service är gjord och lämnar till kund (mig). Jag blir lovad att allt är i sin ordning och lägger ut klockan till försäljning med löfte om att spec på vad som är bytt ska komma om ett litet tag. Af Sjödahl hinner gå till Rob för att byta tavla och de upptäcker problemen som sedan startar karusellen.
Det Jälmers borde ha gjort är att reka klockan innan den lämnades ut till mig.
Det Pagholds borde ha gjort är att göra servicen riktigt från början och inte fuska samt behandla sina kunder på ett vettigt sätt.
Extremt kortfattat. Tycker nog att vi har bra koll på vem som har gjort vad.
Men det var inte Jälmers som utöva i öronslängningen?
Men det är ju en jävla skillnad mellan ett oskyldigt misstag och det som hänt här. Det var ju inte att han råkade glömma skruva i en skruv. Han sket i att byta packningar och olja.
Om det tar 4-5 timmar att göra en service och det helt plötsligt tar 30 minuter så borde man tänka att man glömt något eller?
Samt erkänna att man gjort fel.
Förstår inte varför folk har så otroligt svårt att erkänna misstag?
Jag jobbar varje dag under press och ibland glömmer jag saker (jag är subcontractor). Jag säger bara att jag ber hemskt om ursäkt och att jag lägger fokus på det direkt efter att mötet är slut.
Hur kan folk ha så jävla svårt att göra det? Det har inget med att "svälja sin stolthet" för uppenbarligen så har man ingen stolthet från början om man inte kan erkänna misstag.
Jobbar i IT-branschen och för mig är det precis samma sak. Gör vi något fel i en leverans och måste buggrätta låter vi knappast kunden betala för buggrättningen.
Jobbar i IT-branschen och för mig är det precis samma sak. Gör vi något fel i en leverans och måste buggrätta låter vi knappast kunden betala för buggrättningen.
Betalar ni om kunden går till någon annan?
Ni som försvarar Jälmers och Pagoldhs, hur fan tänker ni? Det är ju rätt uppenbart att dom har fuckat upp
Betalar ni om kunden går till någon annan?
Jag förstår vad du menar.
Jag hade nyss en sån historia, där min klocka hade 5 månader innan blivit servad.
Den går crazy efter 5 månader, och då skickade jag in den till Nymans istället. Visst, jag hade kunnat skickat ner den till Italien och härjat, men hur jobbigt hade inte det varit?
Kändes dessutom säkrare att gå till Nymans och göra det face to face.
Men nu är det inte så att dom har lyckats göra en miss där kanske glaset inte byttes.
Utan dom sket fullständigt i att göra det.
Säg såhär, du är min kund. Jag ska leverera en mjukvara till dig.
Du betalar mig och jag ger dig fingret.
Skulle du ge mig en chans till?
Lika uppenbart är att de erbjudit sig åtgärda felet, vad mer kan de göra när kunden inte går med på det ?
Samt erkänna att man gjort fel.
Förstår inte varför folk har så otroligt svårt att erkänna misstag?
Jag jobbar varje dag under press och ibland glömmer jag saker (jag är subcontractor). Jag säger bara att jag ber hemskt om ursäkt och att jag lägger fokus på det direkt efter att mötet är slut.
Hur kan folk ha så jävla svårt att göra det? Det har inget med att "svälja sin stolthet" för uppenbarligen så har man ingen stolthet från början om man inte kan erkänna misstag.
ptja... ju mer man klättrar desto hårdare faller man. eller nåt sånt. kan det vara av prestigeskäl till att man inte vågar bemöta misstaget? oavsett handlar det även om att rätta till sig om fel har uppenbarat, att lösa det på ett proffessionellt sätt. jag har insett att en av de viktigaste huvudfaktorn som avgör, energin och ork till att engangera sig är hur mycket man trivs med sitt yrke. har man en gång hittat sitt jobb, som man trivs med, ska det inte kännas som att man jobbar. ett gammalt ordspråk från minnet.
ryktet är allt, och med det vill man vårda genom att förvalta sina kunder och alltid tänka långsiktigt och inte bara rädda sitt eget skinn för stunden. serious business.
Går ju att tjata detaljer i evighet men faktum är att åtminstone en av två berörda urmakare bevisligen har läst tråden och inte bemödat sig att ens skriva en rad som "vi ska titta på var det blev fel och återkomma när vi kan ge utförligt svar".
Exceptionellt uselt i min bok
Ärlig fråga: Hur kan man se att någon läst tråden??
Urmakarn verkar ju mest ha ett konto för att kunna PMa, några inlägg har det ju inte blivit.
Hade gärna sett att det första kom i den här tråden.
Du klickar upp medlem och på den fliken så ser du vad medlemmen läste sist.
Jag antar att det här med att försvara var riktat till mig. Det gör jag inte. Jag tycker bara det är roligt att tjafsa och tycker det är intressant på ett mer allmänt plan hur folk reagerar. Det är också intressant hur sjukt olika folk tolkar vad som hänt, vilket bara de direkt inblandade faktiskt kan veta.
Om du gett mig fingret hade jag väl fått göra vad jag kunnat för att få mina pengar tillbaka. Vissa upplever det som om Jälmers gett ts fingret, uppenbart. Jag försöker vara mer öppen och förlåtande till motsatsen bevisats. Det finns ju faktiskt inte mycket annat negativt om dem. Ja förutom att någon har en rolexlogga någonstans. O THE HORROR!!!!
Går att dölja i sina inställningar vilket jag gissar på att Urmakarn nu gjort.Ok, tack misstänkte det, gissar också att det inte får vara får lång tid sedan - kikade tex nyss och då stod det "ingen aktivitet"...
Tror det är i realtid. Som nu tex står det att jag är aktiv i denna tråd. När jag klickar bort mig så står det ngt annat..Ok, tack misstänkte det, gissar också att det inte får vara får lång tid sedan - kikade tex nyss och då stod det "ingen aktivitet"...
Går att dölja i sina inställningar vilket jag gissar på att Urmakarn nu gjort.