Ok, tack misstänkte det, gissar också att det inte får vara får lång tid sedan - kikade tex nyss och då stod det "ingen aktivitet"...
Finns väl en skärmdump i tråden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, tack misstänkte det, gissar också att det inte får vara får lång tid sedan - kikade tex nyss och då stod det "ingen aktivitet"...
Finns väl en skärmdump i tråden?
Kör!Inte ett dugg förvånad. Har också en något skev uppfattning av Jälmers efter min senaste och enda kontakt med dom, kunde ha slutat riktigt illa. Ska jag?.....![]()
OffT: Om jag förstår det rätt så skedde Omegas stora AD-upprensning förra hösten. De som då blev av med sin status fick lov att sälja ut sitt innevarande lager med "AD-status." Däremot så skulle jag tro att de inte får plocka in nya klockor och sälja med "AD-status."Edit: de finns inte med på Omegas hemsida och listan verkar uppdaterad. Ytterligare ett märke de marknadsför och inte har koppling till alltså.
OffT: Om jag förstår det rätt så skedde Omegas stora AD-upprensning förra hösten. De som då blev av med sin status fick lov att sälja ut sitt innevarande lager med "AD-status." Däremot så skulle jag tro att de inte får plocka in nya klockor och sälja med "AD-status."
OnT: Väldigt tråkig historia, men bra att den luftas här. Som alltid är det fascinerande att se mobben elda upp sig. Det tyder på passion även om objektiviteten får sig en törn när bara ena sidan luftas...
Personligen har jag fått trevligt bemötande av både Jälmers och Pagoldhs. Detta har dock varit när jag vill köpa nytt. Efter den här historien så får jag nog omvärdera mina åsikter något, speciellt inför framtida service-behov.
Vad är det för ytterligare bevis i det här ärendet du efterfrågar för att kunna se att TS har rätt i det de säger?
För mig framstår det som klart att TS inte fått den tjänst som betalats för!
Vem är "finnen"? Urmakarn på Pagholds?Jag ifrågasätter in TS historia eller vem som har rätt. Det är ganska uppenbart.
Det är bristen på eftertanke och de väldigt långtgående slutsatser och analyser jag är tveksam till. Dessutom är det rätt olika hur olika blir bemötta. Finnen som sålde en klocka bortom räddning som nyservad fick inte på långa vägar så mycket skit, hen var tom duktig.
Vem är "finnen"? Urmakarn på Pagholds?
Många finnar nu, tänkte inte på Pekka.
https://klocksnack.se/threads/rolex-vintage-inte-enkelt.31193/
På vilket sätt tycker du den säljarens beteende liknar Jälmers och Pagoldhs?
Vem är "finnen"? Urmakarn på Pagholds?
Men bara en av dem såg till att kunden blev nöjd!Båda erbjöd sig rätta ill felet.
Båda erbjöd sig rätta ill felet.
Du är nöjd med hanteringen alltså?Båda erbjöd sig rätta ill felet.
Du är nöjd med hanteringen alltså?
Då föreslår jag att du köper en oservad, otät klocka för närmare 100k, lämnar in den till Jälmers för service och badar isvak med den inom 2h efter att du fått tillbaka den.
Eller så kan du ju sluta trolla i tråden.
Risken att Af Sjödal trollar sätter jag till 0,00001%. Hur är det med dig själv?
"Jag ringer nu upp Jälmers Ur och talar om detta som uppstått när jag var till Stockholm på Rob.E , han är väl inte den gladaste killen man pratat med, då han verka tycka att det är Rob.E som är skurkarna i det hela, då dom bara vill smutskasta andra urmakare säger han, han tycker även dom är för petiga"Båda erbjöd sig rätta ill felet.
Vilken tur att antalet troll i det här forumet är tämligen få. Inte har du väl tänkt öka den statistiken?
"Jag ringer nu upp Jälmers Ur och talar om detta som uppstått när jag var till Stockholm på Rob.E , han är väl inte den gladaste killen man pratat med, då han verka tycka att det är Rob.E som är skurkarna i det hela, då dom bara vill smutskasta andra urmakare säger han, han tycker även dom är för petiga"
Hur fan kan man med trygghet lämna en klocka till någon som tycker en urmakare är för petig när han konstaterar att packningarna är gamla, att klockan inte är tät och det kommer svart olja ur automaten? Klockan är ju inte servad. Är man petig som reagerar på det efter att det betalats 8500kr för en helservice?
Hade du lämnat tillbaka klockan till den urmakare som tycker detta är petigt?
"även automaten innehåller svart olja talar urmakaren om. "Nä men det har jag väl aldrig påstått att man inte ska reagera.
"kommer svart olja ur automaten" (vad är automaten förresten?) är väl inte riktigt så det beskrevs. Någon annan påstod ju också att klockan var i sämre skick när den kom tillbaka än innan vilket också är en ganska långtgående slutsatts på så lite underlag.
Hade Jälmers sagt: Det var konstigt, låt oss åtgärda detta, så hade det varit en sak. Nu så de "RobE är petiga och vill smutskasta, vi kan kolla på den". En annan anmärkningsvärd del i det hela är att inte Jälmers direkt sa vem som servat.Med risk för att kölhala mig själv kommer här min ödmjuka åsikt och för att förekomma eventuella påhopp:
Ja, jag har läst tråden.
Nej, jag trollar inte.
POO får ta alldeles för mycket oförtjänt stryk och det saknas en aning sans. Det är som att POO har utsetts till djävulens advokat bara för att han vill bredda diskussionen något och jag tycker att hans andemening missförstås å det grövsta.
P och J har varit råklantiga, både med hanteringen av klockan och efterföljande dialog med Af Sjodahl, det kan man inte argumentera mot. De borde också ha meddelat sig i tråden, om inte annat att de måste undersöka ärendet och återkomma, det är jättemiss nummer två.
Däremot är det inte det minsta konstigt att de själva vill åtgärda felet. Det är heller inte helt okomplicerat när klockan istället går till Rob för reparation. Utan att alls veta hur det finstilta är i klockvärlden, men i många andra branscher har man rätt att försöka åtgärda felet.
Jag hade nog försökt få J att godkänna att jag tog klockan till Rob Innan reparationen gjordes med motiveringen att förtroendet för P var noll.
Hade J då varit en gnutta listiga och servicemindade hade de godkänt det och sedan krävt tillbaka pengarna från P helt utan kundens inblandning. Då hade J kommit undan på ett snyggt sätt och P fått en kvart i skamvrån, men inte alls som nu.
EDIT: J borde även i efterhand tagit hela kostnaden från Rob i ren goodwill oavsett om detta inte var uppgjort innan reparationen.
Det var ju ändå tur i oturen att tavlan skulle bytas och att det upptäcktes, hemska tanke annars. Det är också en bra påminnelse att vid alla tillfällen ta med sig servicepapper och kvitton på en gång så att man inte riskerar att hamna i en situation där ord står mot ord.
Det måste kunna gå att hålla två tankar i luften i den här typen av diskussioner och för att vara Suuupertydlig med vart jag står i frågan:
GOOD GUYS: @Af Sjoedahl, puonti
BAD GUYS: Jälmers Ur, Pagoldhs Ur