morrism
Guld
Med risk för att kölhala mig själv kommer här min ödmjuka åsikt och för att förekomma eventuella påhopp:
Ja, jag har läst tråden.
Nej, jag trollar inte.
POO får ta alldeles för mycket oförtjänt stryk och det saknas en aning sans. Det är som att POO har utsetts till djävulens advokat bara för att han vill bredda diskussionen något och jag tycker att hans andemening missförstås å det grövsta.
P och J har varit råklantiga, både med hanteringen av klockan och efterföljande dialog med Af Sjodahl, det kan man inte argumentera mot. De borde också ha meddelat sig i tråden, om inte annat att de måste undersöka ärendet och återkomma, det är jättemiss nummer två.
Däremot är det inte det minsta konstigt att de själva vill åtgärda felet. Det är heller inte helt okomplicerat när klockan istället går till Rob för reparation. Utan att alls veta hur det finstilta är i klockvärlden, men i många andra branscher har man rätt att försöka åtgärda felet.
Jag hade nog försökt få J att godkänna att jag tog klockan till Rob Innan reparationen gjordes med motiveringen att förtroendet för P var noll.
Hade J då varit en gnutta listiga och servicemindade hade de godkänt det och sedan krävt tillbaka pengarna från P helt utan kundens inblandning. Då hade J kommit undan på ett snyggt sätt och P fått en kvart i skamvrån, men inte alls som nu.
EDIT: J borde även i efterhand tagit hela kostnaden från Rob i ren goodwill oavsett om detta inte var uppgjort innan reparationen.
Det var ju ändå tur i oturen att tavlan skulle bytas och att det upptäcktes, hemska tanke annars. Det är också en bra påminnelse att vid alla tillfällen ta med sig servicepapper och kvitton på en gång så att man inte riskerar att hamna i en situation där ord står mot ord.
Det måste kunna gå att hålla två tankar i luften i den här typen av diskussioner och för att vara Suuupertydlig med vart jag står i frågan:
GOOD GUYS: @Af Sjoedahl, puonti
BAD GUYS: Jälmers Ur, Pagoldhs Ur
Råklantig? Så om jag tar pengar ur din plånbok och när du vill ha tillbaka dom så säger jag: stick och brinn, då skulle du tycka att epitetet "råklantig" passar in på mig?