• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

Med risk för att kölhala mig själv kommer här min ödmjuka åsikt och för att förekomma eventuella påhopp:

Ja, jag har läst tråden.
Nej, jag trollar inte.

POO får ta alldeles för mycket oförtjänt stryk och det saknas en aning sans. Det är som att POO har utsetts till djävulens advokat bara för att han vill bredda diskussionen något och jag tycker att hans andemening missförstås å det grövsta.

P och J har varit råklantiga, både med hanteringen av klockan och efterföljande dialog med Af Sjodahl, det kan man inte argumentera mot. De borde också ha meddelat sig i tråden, om inte annat att de måste undersöka ärendet och återkomma, det är jättemiss nummer två.

Däremot är det inte det minsta konstigt att de själva vill åtgärda felet. Det är heller inte helt okomplicerat när klockan istället går till Rob för reparation. Utan att alls veta hur det finstilta är i klockvärlden, men i många andra branscher har man rätt att försöka åtgärda felet.

Jag hade nog försökt få J att godkänna att jag tog klockan till Rob Innan reparationen gjordes med motiveringen att förtroendet för P var noll.

Hade J då varit en gnutta listiga och servicemindade hade de godkänt det och sedan krävt tillbaka pengarna från P helt utan kundens inblandning. Då hade J kommit undan på ett snyggt sätt och P fått en kvart i skamvrån, men inte alls som nu.

EDIT: J borde även i efterhand tagit hela kostnaden från Rob i ren goodwill oavsett om detta inte var uppgjort innan reparationen.

Det var ju ändå tur i oturen att tavlan skulle bytas och att det upptäcktes, hemska tanke annars. Det är också en bra påminnelse att vid alla tillfällen ta med sig servicepapper och kvitton på en gång så att man inte riskerar att hamna i en situation där ord står mot ord.

Det måste kunna gå att hålla två tankar i luften i den här typen av diskussioner och för att vara Suuupertydlig med vart jag står i frågan:

GOOD GUYS: @Af Sjoedahl, puonti

BAD GUYS: Jälmers Ur, Pagoldhs Ur

Råklantig? Så om jag tar pengar ur din plånbok och när du vill ha tillbaka dom så säger jag: stick och brinn, då skulle du tycka att epitetet "råklantig" passar in på mig?

Behövs det verkligen 13 sidor för att konstatera att de två aktörerna i den här soppan, klantat sig? Rätt grovt också, för den delen.
Att vi i 13 sidor till skriker efter ett utlåtande från någon av dem, lär knappast påverka utgången. De har bränt sina skepp för de flesta här på forumet, vilket är tråkigt för dem själva.

Uppmaningen man brukar få att gynna sin lokala urmakare och inte handla av gråhandlare får ju en lite sur eftersmak när sådana här trådar dyker upp. Handlar man av gråhandlare vet man att det blir problem om man behöver åtgärda något men samma sak verkar ju gälla den lokala urmakaren. Jälmers har servat en Rolex åt mig och det gick bra så verktyg har han nog. Att dom sedan inte kan få tag på reservdelar borde dom upplysa om när man lämnar in klockan tycker jag.

Jag vet inte riktigt hur man tänker här egentligen.

Jag var inte med en klocka på Jälmers för ett tag sedan och då fick jag infon direkt att om han inte kunde lokalisera felet så skulle dom vara tvungna att skicka iväg den. Dock inte utan mitt godkännande att så skedde.

I det här fallet borde man direkt ha sagt att dom inte har tillgång till Rolex reservdelar utan måste skicka den till Skövde. Tror ju inte Rolex är så glada om Pagholds säljer reservdelar till en icke AD.

Behövs det verkligen 13 sidor för att konstatera att de två aktörerna i den här soppan, klantat sig? Rätt grovt också, för den delen.
Att vi i 13 sidor till skriker efter ett utlåtande från någon av dem, lär knappast påverka utgången. De har bränt sina skepp för de flesta här på forumet, vilket är tråkigt för dem själva.

Nu är i och för sig detta ett forum där medlemmar ges möjlighet att uttrycka sina åsikter, är ju lite tanken med ett forum.. Säg mig vem i denna tråd tycker du inte skulle få uttrycka din åsikt? Eller menar du att man skall kunna starta en tråd utan att andra skall få en möjlighet att bemöta det eller att man skall välja ut vilka som skall få svara så det inte blir så många inlägg?

Nu är i och för sig detta ett forum där medlemmar ges möjlighet att uttrycka sina åsikter, är ju lite tanken med ett forum.. Säg mig vem i denna tråd tycker du inte skulle få uttrycka din åsikt? Eller menar du att man skall kunna starta en tråd utan att andra skall få en möjlighet att bemöta det eller att man skall välja ut vilka som skall få svara så det inte blir så många inlägg?
Så kan du ju tolka mitt inlägg om du nu är på det humöret.

Iom de håller sig undan så blir ju tråden rätt så trött. Det säger för all del bara mer om aktörerna i fråga iom vi vet att de sett den. Det ger att posterna från och med nu är rätt så menlösa men då man valt denna strategi så kan vi ju helt enkelt bara posta i syfte att ranka upp den på google för sökord som pagoldhs och jälmers. Kanske lite pubertalt men samtidigt så har de ju all chans i världen att fixa det med lite vilja. Eller kanske ska säga 'hade' iom detta snart lär indexera snyggt bredvid deras seo-resultat på Google.

Mycket märkligt att det inte kommenterar i denna tråd! Tiga är inte alltid guld om man så säger..

Men bortser man ifrån de kanske otrevliga tonerna så erbjöd man sig att åtminstone försöka åtgärda misstaget vad mer kan man göra?

Man kan betala tillbaka pengarna man tagit emot för ett jobb som aldrig utförts. Under givna förutsättningar är det absolut det minsta man kan begära, hade det varit min kund hade jag gjort det utan att blinka.

Jag är inte den som är den, jag kan strö ris min även ros! Visserligen känns det konstigt att ha/få ett garantibevis/kvitto på en klocka som tydligen inte fått den service som utlovas, det är även ett värdeintyg i samma papper. Detta ger mig 2års garanti på verket som dom/ni inte ville kännas vid då Rob.E varit och ställt allt till rätta. Det visar sig om detta papper är något värt den dagen det eventuellt händer något med klockan/verket. Garantibeviset står även på mig och inte på Puonti som det skulle ha gjort från början, det gäller från igår 28/10 2014.

Jag tackar så mycket för detta Jälmers UR!

Mvh // Af Sjodahl

Edit: Vill poängtera att detta inlägg inte är varken ironiskt eller sarkastiskt.

Trist läsning mycket tråkigt!

Jag har nu läst hela 13 sidor och detta har inte hänt mig sedan en Tudor snowfalke kostade ca 20K vilket i och för sig inte var så jätte länge sedan.
Står det i en annons här på köp och sälj att en klocka är nyservad så tycker jag nästan att det skall vara obligatoriskt att
man skall skriva ut var den är servad i annonsen. Det spara både tid och och kraft för båda parter i en eventuell affär. Jag som köpare kommer inte köpa nått som är servat varken av Jälmers eller Pagoldhs ur.
Låt inte våra klockbröders lindade gå till spillo. Vi måste dra lärdom av detta och för att förebygga att sådant här händer igen. Med vetskapen om att i alla fall en av den oemotsagda parten valt att inte kommentera detta ärende så talar denna tystnad sitt tydliga språk.

Trist!

/John R

Trist läsning mycket tråkigt!

Jag har nu läst hela 13 sidor och detta har inte hänt mig sedan en Tudor snowfalke kostade ca 20K vilket i och för sig inte var så jätte länge sedan.
Står det i en annons här på köp och sälj att en klocka är nyservad så tycker jag nästan att det skall vara obligatoriskt att
man skall skriva ut var den är servad i annonsen. Det spara både tid och och kraft för båda parter i en eventuell affär. Jag som köpare kommer inte köpa nått som är servat varken av Jälmers eller Pagoldhs ur.
Låt inte våra klockbröders lindade gå till spillo. Vi måste dra lärdom av detta och för att förebygga att sådant här händer igen. Med vetskapen om att i alla fall en av den oemotsagda parten valt att inte kommentera detta ärende så talar denna tystnad sitt tydliga språk.

Trist!

/John R

Tjena John! Renoverat klart än [emoji3]

Är ju som att vid en service på en bil, tappa ur oljan...försöka köra den genom ett filter, för att sedan hälla tillbaka den och debitera för olja.

Nej, ner med munkluvan över ögonen och hoppa in i Rolexporschen bara. :)

Jag tycker det är lite komiskt att detta rör en DD eftersom Jälmers så gärna vill identifiera sig med Rolex.

Jag som butiksägare skulle nog vara lite mer försiktig i min framtoning i valet av firmabil.
Den där bilen ser inte helt OK ut i en Svensk eventuell kunds ögon.

Missförstå mig rätt för min del så är det inget problem med vad folk kör för bilar, men för väldigt många sticker det i ögonen. Som butiksägare så måste man hela tiden tänka på hur tänker kunden. OCH det kanske är just det som brister i detta fall ;)

Jag som butiksägare skulle nog vara lite mer försiktig i min framtoning i valet av firmabil.
Den där bilen ser inte helt OK ut i en Svensk eventuell kunds ögon.

Missförstå mig rätt för min del så är det inget problem med vad folk kör för bilar, men för väldigt många sticker det i ögonen. Som butiksägare så måste man hela tiden tänka på hur tänker kunden. OCH det kanske är just det som brister i detta fall ;)
Fast han kränger ju lyxkonsumtion och de konsumenterna vill nog gärna förknippas med framgångssymboler... tror faktiskt inte att valet av bil är allt för tokigt. Men du kanske har rätt? jag vet inte.

Tillbaka
Topp