• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchout2015

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
:)
image.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Litet urval av suddiga bilder i mörkret...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


MEN! Och detta är ett stort jävla "men". En spännande nyhet fanns inte i montrarna. Den fanns på handleden på en av 8000 anställda hos Rolex/Tudor. Nymans kontaktperson CB bar den.

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Tyvärr fick inga bilder tas.

Kommer i november.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grymt igår! Klämde länge på en bathyscape i rödguld samt two tone royal oaken, båda ligger högt på vill ha listan.
Jag blev lite besviken på Rolex monter, få representanter och de hade rätt begränsat med modeller.... :arghh:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jaha. Här är man pappaledig ett par dagar, och så ligger den här på skrivbordet när man kommer tillbaka. Det var ju skit.

image.jpeg
Stökigt att va pappaledig i Thailand i 4 mån :)

Jag kommer ikväll. Lapis på armen ifall ngn vill säga hej.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Huh,vad är det för skillnad på detta event och det watchout event som annonseras på deras hemsida? Alla får väl attenda watchout? Får personer som köper en klocka via nymans tillträde till eventet en dag tidigare till skillnad mot alla andra?
Det tror jag inte. Jag har köpt en klocka på nymans i år, men jag går bland den vanliga pöbeln.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
MEN! Och detta är ett stort jävla "men". En spännande nyhet fanns inte i montrarna. Den fanns på handleden på en av 8000 anställda hos Rolex/Tudor. Nymans kontaktperson CB bar den.

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Tyvärr fick inga bilder tas.

Kommer i november.

:nailbiting:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lite bildvisning för den som är intresserad;

I Grands Vinterträdgård fär första gången (tidigare i Spegelsalen)
IMG_7159.JPG

IMG_7158.JPG
IMG_7157.JPG


VC
IMG_7070.JPG


Nya Harmony, limiterad till 260 ex, VC första helt egna inhouse kronografverk, 73 k Euro
IMG_7071.JPG
IMG_7072.JPG
IMG_7074.JPG

Blancpain
IMG_7075.JPG

IMG_7075.JPG
IMG_7153.JPG

För damerna
IMG_7076.JPG


IMG_7113.JPG


Dansshow, tema mekanik?
IMG_7081.JPG
IMG_7082.JPG


Hos Lange, här @Svante in full action
IMG_7084.JPG
IMG_7086.JPG
IMG_7087.JPG
IMG_7089.JPG

(Ursäkta den bristfälliga manikyren)

IMG_7090.JPG


Zenith
IMG_7091.JPG
IMG_7093.JPG
Gyro tourbillons!

Breguet
IMG_7078.JPG
IMG_7079.JPG
 
Senast ändrad:

RobertD

Ingenting
2-Faktor
MEN! Och detta är ett stort jävla "men". En spännande nyhet fanns inte i montrarna. Den fanns på handleden på en av 8000 anställda hos Rolex/Tudor. Nymans kontaktperson CB bar den.

En svart Black Bay. Röd triangel, gilt och med ändlänkar, samma pris. Ja, ni läste rätt. Svart.

Tyvärr fick inga bilder tas.

Kommer i november.

What?! Dvs som Only Watch 2015-reffen? https://www.hodinkee.com/articles/t...nce-7923001-a-unique-reference-for-only-watch
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
OK, då kör vi mer;

Omega, nya Bond
IMG_7103.JPG


Nya Globemastern. Riktigt fin finish. Trevlig ny lank och bra modern storlek. Listpris 66 k i stål och 173? I Ceragold
IMG_7114.JPG
IMG_7117.JPG
IMG_7118.JPG
IMG_7121.JPG


PO 45,5 I guld...
IMG_7122.JPG


Darkside med alla sina syskon... Gillade faktiskt den vintagefierade bäst (konstigt nog då jag normalt inte gillar det tilltyget...)
IMG_7123.JPG
IMG_7125.JPG
IMG_7126.JPG
IMG_7129.JPG
IMG_7130.JPG
IMG_7131.JPG


Och en specialare, Centrumtourbillon någon? 1,3 Mkr
IMG_7124.JPG


APs monter var lite tunn tycker jag. Mycket bling i år;
IMG_7132.JPG
IMG_7133.JPG
IMG_7134.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Och så avslutar vi med resten. Rolexmontern råkade jag missa! Men jag är inte så nyfiken på moderna Rolex i alla fall...

Jaeger LeCoultre
IMG_7139.JPG
IMG_7140.JPG


Komplikation med "kvarts"-tickande sekundvisare med automatverk
IMG_7141.JPG


IMG_7143.JPG
IMG_7144.JPG


Världens minsta urverk? Världens minsta urtavla och visare i alla fall... Måste sitta på en ung dam med friska ögon om hon skall ha chans att se vad klockan är. Imponerande i vilket fall som. @Aurum. Har du kvar ditt verk?
IMG_7145.JPG


IWC
IMG_7146.JPG
IMG_7148.JPG


Breitling
IMG_7105.JPG


Panerai
IMG_7154.JPG
IMG_7155.JPG
IMG_7156.JPG
IMG_7160.JPG


Det var allt gott folk. Trevlig tillställning med mycket gott att dricka, tjusiga damer och glam. :cigar:
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Världens minsta urverk? Världens minsta urtavla och visare i alla fall... Måste sitta på en ung dam med friska ögon om mans skall ha chans att se vad klockan är. Imponerande i vilket fall som. @Aurum. Har du kvar ditt verk?
Trevliga bilder! Visst är detta världens minsta verk, man kan väl mäta på lite olika vis men det är imponerande. Har kvar min som är den första generationens DuoPlan som är en bra bit större. Detta är dock något av en gral för mig:
Grande%20Reverso%20101%20Art%20Deco%203003430.jpg
 
Topp