Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte ett rött curved gummi som kom idag och tänkte ha det på en Ginault Silent service, som inte har kommit än... Så jag testade det på BB58 som det står att det ska passa till, men det gjorde det tyvärr inte! Det glappar ganska mycket, typ 5 mm.
Absolut, jag avvaktar lite! Hade den gamla modellens gummit innan, men detta känns klart bättreDra ett mail eller pm här så löser vi det eller om du vill avvakta och se om det passar er kommande Ginault först.
Det var någon som tidigare postat bild på när gummit sitter på just en BB58 men då tar jag bort det från beskrivningen.
Positivt överraskad av kvaliten! Blir att handla igen
Passade fint med ett par böjda stift på min seamasterDet där blev väldigt snyggt. En fråga. Passade ditt band rakt av eller krävdes justeringar, böjda bandstift etc?
Anledningen till att jag frågar är att tänkte köpa ett likadant/liknande fast ett helblått till min rackare i titan.
De här två är det som ska paras ihop är det tänkt.
Böjda bandstift löste det!Det där blev väldigt snyggt. En fråga. Passade ditt band rakt av eller krävdes justeringar, böjda bandstift etc?
Anledningen till att jag frågar är att tänkte köpa ett likadant/liknande fast ett helblått till min rackare i titan.
De här två är det som ska paras ihop är det tänkt.
Köpte ett rött curved gummi som kom idag och tänkte ha det på en Ginault Silent service, som inte har kommit än... Så jag testade det på BB58 som det står att det ska passa till, men det gjorde det tyvärr inte! Det glappar ganska mycket, typ 5 mm.
Provade med bådaJag fick den sortens glapp när jag körde med böjda stift på min MoonSwatch. Satt fint med raka stift istället
SyndProvade med båda
Nej det har jag tyvärr inte men borde helt klart uppdatera sidan med tjockleken på banden.
Positivt överraskad av kvaliten! Blir att handla igen
@Feskarn
Har du möjlighet att ta hem Tropic Quick FKM (helst svart) i 21 mm? Älskar dessa, grym kvalitet, har en massa i olika storlekar. Andra shoppar har detta i 21 mm, t ex Strap Habit, så jag gissar att det inte är omöjligt?
Ja, gör gärna det! Tror att 21 mm tropic skulle uppskattas av inte bara mig. Finns ju ganska många dykare som har den bandbredden (Omega, Longines, Rado, Certina etc).Tror tyvärr inte att leverantören har udda storlekar men jag ska höra mig för.
Är det samma tjocklek på de utan Quick tro? Upplevde det inte tjockt.
hey what kind of rubber band do you recommend for the seiko alpinist SPB121J1? Also, do you plan to bring steel bracelet in the future?
Tapparna på Quick release känns lite små mot hålen i bandhornen och glappar lite. Vågar man sig på att försöka dra ur bandstiften utan att gummit spricker, vad tror ni?Tycker detta blev bra