• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Nytt år så ny rabattkod gäller. God fortsättning allihopa! 🥳

rabattkod ks.png

Köpte ett rött curved gummi som kom idag och tänkte ha det på en Ginault Silent service, som inte har kommit än... Så jag testade det på BB58 som det står att det ska passa till, men det gjorde det tyvärr inte! Det glappar ganska mycket, typ 5 mm.
IMG_2858.jpg
IMG_2859.jpg

Köpte ett rött curved gummi som kom idag och tänkte ha det på en Ginault Silent service, som inte har kommit än... Så jag testade det på BB58 som det står att det ska passa till, men det gjorde det tyvärr inte! Det glappar ganska mycket, typ 5 mm.
IMG_2858.jpg
IMG_2859.jpg

Dra ett mail eller pm här så löser vi det eller om du vill avvakta och se om det passar er kommande Ginault först.

Det var någon som tidigare postat bild på när gummit sitter på just en BB58 men då tar jag bort det från beskrivningen.

Dra ett mail eller pm här så löser vi det eller om du vill avvakta och se om det passar er kommande Ginault först.

Det var någon som tidigare postat bild på när gummit sitter på just en BB58 men då tar jag bort det från beskrivningen.
Absolut, jag avvaktar lite! Hade den gamla modellens gummit innan, men detta känns klart bättre😍

Positivt överraskad av kvaliten! Blir att handla igen
2EA3198A-AEA5-4D69-AFBF-D2BFC2C31636.jpeg

Det där blev väldigt snyggt. En fråga. Passade ditt band rakt av eller krävdes justeringar, böjda bandstift etc?

Anledningen till att jag frågar är att tänkte köpa ett likadant/liknande fast ett helblått till min rackare i titan.

De här två är det som ska paras ihop är det tänkt.

F20F4448-AAEB-406A-8778-BAA1AC1939E1.jpeg

50C0F489-9A98-400C-93E0-C77D123FF440.jpeg

IMG_2858.jpg
IMG_2859.jpg

Jag fick den sortens glapp när jag körde med böjda stift på min MoonSwatch. Satt fint med raka stift istället

@Feskarn

Har du möjlighet att ta hem Tropic Quick FKM (helst svart) i 21 mm? Älskar dessa, grym kvalitet, har en massa i olika storlekar. Andra shoppar har detta i 21 mm, t ex Strap Habit, så jag gissar att det inte är omöjligt?

hey what kind of rubber band do you recommend for the seiko alpinist SPB121J1? Also, do you plan to bring steel bracelet in the future?

hey what kind of rubber band do you recommend for the seiko alpinist SPB121J1? Also, do you plan to bring steel bracelet in the future?

Hi! I found this thread. The rubber strap looks like the rubber that I call Gummi Curved so maybe it will fit your watch.

If you don't want a curved rubber strap I think that a plain rubber strap like Gummi Classic FKM or Gummi Quick FKM would look good on your watch.

I have plans to sell steel bracelets but so far I haven't found a good supplier.

Tillbaka
Topp