• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Kanske är en dum fråga men testar ändå, frågan har kanske redan ställts tidigare i tråden. Letar efter ett gult Tropic med relativt stark färg (tänkte matcha med Synchron Poseidon). Bandet på hemsidan ser ut att vara ganska blek färg, är det bara produktbilden eller är det en svagare nyans av gul? Finns det någon annan bild? :)

Här är en bild från kontot på Instagram på just det gummit. Färgen är inte så skarpt utan mer nedtonad, citrongul skulle jag säga.

F5DC85E2-54DF-4BAF-8792-25814437F79D.jpeg



Här har du några till som jag tagit:

DSC00072.JPG


DSC00116.JPG


DSC00071.JPG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Vilken längd tänker ni på? Tyvärr har ju de flesta tillverkarna en viss längd på sina ”formar” för gummibanden.

Senaste jag tog upp att jag ville ha gummi i annan bredd (19 och 21mm) var deras krav att tillverka minst 300 st band så kändes inte så aktuellt. 😄
Låter som det inte blir några á 14mm då heller, eller?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Låter som det inte blir några á 14mm då heller, eller?

Jodå det är en modell där jag kommer undan med att beställa ca 10 st av varje färg så det tänkte jag beställa hem rätt snart för jag ska ändå beställa annat från den leverantören. Utpriset hamnar runt 149 kr/st.

Skicka gärna ett PM vilken/vilka färger som hade kunnat vara intressanta. För jag tar nog inte hem alla färger på en gång. :)

Lägger även till @martaSM30 för notis eftersom hon också var intresserad.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Vilken längd tänker ni på? Tyvärr har ju de flesta tillverkarna en viss längd på sina ”formar” för gummibanden.

Senaste jag tog upp att jag ville ha gummi i annan bredd (19 och 21mm) var deras krav att tillverka minst 300 st band så kändes inte så aktuellt. 😄
😭😭😭

Varför envisas jag fortfarande med att köpa dykare med 21 mm bandbredd? Först HydroConquest och nu Captain Cook... Att hitta vettiga gummiband till dessa är ju en enda lång ökenvandring. Ibland går det att pressa in 22 mm, men man vet aldrig i förväg - vissa gummiband sitter så tajt att klockan får slagsida och sitter konstigt på handleden. Det beror på hur bandhornen är utformade och hur hårt och tjockt gummit är.

Men du ska ha tack för att du frågade @Feskarn! Watchwear är helt klart min favvobutik för armband och tillbehör.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
😭😭😭

Varför envisas jag fortfarande med att köpa dykare med 21 mm bandbredd? Först HydroConquest och nu Captain Cook... Att hitta vettiga gummiband till dessa är ju en enda lång ökenvandring. Ibland går det att pressa in 22 mm, men man vet aldrig i förväg - vissa gummiband sitter så tajt att klockan får slagsida och sitter konstigt på handleden. Det beror på hur bandhornen är utformade och hur hårt och tjockt gummit är.

Men du ska ha tack för att du frågade @Feskarn! Watchwear är helt klart min favvobutik för armband och tillbehör.

Det glädjer mig att höra. 😀👍🏼

Ska såklart fortsätta min jakt efter fler gummi i 19 och 21mm. Helst i befintliga modeller så som Tropic och Waffle.

Fick i alla fall fyllt på läder i två färger i 19 och 21mm i slutet av förra veckan. 😃
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
God morgon @Feskarn Du säljer inte lösa gafflar till 6825PF?

God morgon! Säljer det inte just nu men det är såklart möjligt att ta hem. Så jag kan kolla upp det.

Har funderat på att ta in prisvärt ”6825”-verktyg eller liknande men får känslan av att många är skräp så jag får nog göra så att jag tar hem några och testa. En dealbreaker i många fall har varit att finaste gaffeln ändå varit för bred för t.ex Rolex oysterlänk.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag undrar om det går att få tag lösa gafflar till Bergeon 7825? Funderar också om det finns olika storlekar då jag inte riktigt lyckas så bra med den när jag gör länkbyte på Sinn EZM13 (och då är det demonteringen som är klurigast....)
 

Bilagor

  • 1678784504810.png
    1678784504810.png
    32 KB · Visningar: 9

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag undrar om det går att få tag lösa gafflar till Bergeon 7825? Funderar också om det finns olika storlekar då jag inte riktigt lyckas så bra med den när jag gör länkbyte på Sinn EZM13 (och då är det demonteringen som är klurigast....)

Det går att få tag på lösa gafflar till Bergeon 7825. De finns tyvärr bara i en storlek och de är orimligt dyra. De säljs endast styckvis och skulle man behöva byta båda då är man uppe i nästan samma pengar som ett nytt komplett verktyg.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
@Feskarn

Jag tänkte inhandla ännu ett av dina underbara waffle premium 20 mm. Tänkte denna gång byta ut spännet till ett i svart pvd för att matcha klockan. Vilket spänne sitter bäst på detta waffle tycker du? Det vanliga svarta spännet för 49 kr eller premiumvarianten för 69 kr? 18 mm premium är slut i lager ser jag - är det värt att vänta tills du får in det igen? Tack på förhand!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn

Jag tänkte inhandla ännu ett av dina underbara waffle premium 20 mm. Tänkte denna gång byta ut spännet till ett i svart pvd för att matcha klockan. Vilket spänne sitter bäst på detta waffle tycker du? Det vanliga svarta spännet för 49 kr eller premiumvarianten för 69 kr? 18 mm premium är slut i lager ser jag - är det värt att vänta tills du får in det igen? Tack på förhand!
Uppdaterade saldot på Premium spänne i svart nu precis för de finns i lager men av någon anledning stod det att det var slut. Tycker dock att modellen blir för klumpig på ett Waffle gummi eller liknande.

Petade dit ett svart vanligt spänne för att testa här. Får be om ursäkt för dåliga bilder. :hilarious:

IMG_3190.JPG

IMG_3191.JPG


Det vanliga spännet i svart på hemsidan är blankt svart men såg att jag hade några matta så kan lösa det om ni hellre vill ha det. Jag får även se till att ta hem den matta modellen så båda finns i lager.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Uppdaterade saldot på Premium spänne i svart nu precis för de finns i lager men av någon anledning stod det att det var slut. Tycker dock att modellen blir för klumpig på ett Waffle gummi eller liknande.

Petade dit ett svart vanligt spänne för att testa här. Får be om ursäkt för dåliga bilder. :hilarious:

IMG_3190.JPG

IMG_3191.JPG


Det vanliga spännet i svart på hemsidan är blankt svart men såg att jag hade några matta så kan lösa det om ni hellre vill ha det. Jag får även se till att ta hem den matta modellen så båda finns i lager.
Strålande! Ett matt blir helt klart bäst på denna klocka. Tack för bilderna - vilken service!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Här kommer lite mindre nyheter.

Ljusbrunt läder finns nu även i 19 och 21mm. Ny färg på läder är ljusgrå som finns i 18, 19, 20, 21 och 22mm.

7F5F9FCD-F5DC-4231-8F6F-D1075A69D4D5.JPG



En ny kategori under Klockband har dykt upp som heter VINTAGE. Där ligger det just nu Certina NOS läder i lite blandade storlekar och modeller.


6CBA294D-B07B-405F-AD43-FE9879723124.JPG

D06BAA33-C35C-474F-B972-71AB206C4F22.JPG
Kombinera med vintageband var ett kul initiativ, hoppas det funkar för dig. Om det går trögt är väl tipset att hälla i @grodslukarenx några öl och pumpa honom på hans känsla för att sourca gammalt mögel.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Alltså kul med snabb leveranstid och så sådär MEN farligt när man kör OWGM
F8D80D3B-BA3F-4712-8893-0DD72471D6F7.jpeg
FF9DDF52-641A-4225-8507-6FBDFD1DBEC7.jpeg

Oväntat nöjd med det rosa! Återkommer med feedback om passformen.
Det där blev ju skitbra färgkombinationer tycker jag! 😀 Det var jag som önskade ett rosa och är faktiskt mest taggad på den färgen trots att jag aldrig annars bär det. Tror det blir kanon i sommar. 😊
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte beställa ett tropic till det kommande varmare vädret samt ett nytt bandverktyg. Vilket verktyg rekommenderad?

Storsäljaren är helt klart Bergeon 6767F, för då får ni den tunnare "gaffel" så verktyget även fungerar till de klockor som har länk. Alternativt 7767F som är "samma" verktyg som 6767F, bara det estetiska som skiljer. Personligen tycker jag nog att 6767F ligger bättre i handen men det är ju en smaksak.
 

Bazooka-Joe

Breitling
Storsäljaren är helt klart Bergeon 6767F, för då får ni den tunnare "gaffel" så verktyget även fungerar till de klockor som har länk. Alternativt 7767F som är "samma" verktyg som 6767F, bara det estetiska som skiljer. Personligen tycker jag nog att 6767F ligger bättre i handen men det är ju en smaksak.
Tack för snabbt svar! :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Idag kom PostNord även hem till mig. Kvällspyssel så kassa bilder i ljuset från tvn.
Men var ju tvungen att testa!
Smart, smidig lösning för byte så verktyg behövs inte. 👍🏼
Frågan är hur bra de sitter, det får väll visa sig. 😅 Storleksmässigt är de kanon iaf.
Stort tack till @Feskarn som nosar upp dessa gummin och skickar ett gäng, med snabb leverans. Grym service.
 

Bilagor

  • E8012340-EF00-480E-9558-1789CC82B36A.jpeg
    E8012340-EF00-480E-9558-1789CC82B36A.jpeg
    607.6 KB · Visningar: 14
  • BF5B9708-2711-440B-8F10-E4FD925036FE.jpeg
    BF5B9708-2711-440B-8F10-E4FD925036FE.jpeg
    375.5 KB · Visningar: 17

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Köpte ett Gummi Curved till min SMP300 och är väldigt nöjd! Velade ett tag mellan blått och svart, men gjorde helt rätt val att köra på det svarta. Färgen är en riktigt fin mörk grå som matchar urtavlan som kan upplevas som grå helt perfekt 😊

Passformen mot boetten är även den helt perfekt, men hålen för bandstiften sitter lite off. Kämpade med raka bandstift ett tag innan jag böjde till ett par raka en aning som gjorde att det gick att montera enkelt. Det går dock att böja bandet så det skapas ett glapp mot boetten på ca 1 mm så jag ska ge raka bandstift ett försök igen. Det borde vara möjligt att få dit det på raka med lite vilja, får återkomma när/om jag lyckas med det.

Som vanligt snabbt leverans och allt precis som det ska! Tack @Feskarn 😀

Uppdatering: Fick dit bandet med raka bandstift och det sitter som en smäck!

IMG_4256.jpeg
 
Senast ändrad:

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Hej @Feskarn!

Jag lägger saker i varukorgen men möts av meddelandet att den är tom när jag ska gå vidare. Fast varukorgikonen har en siffra. Bara nåt problem hos mig? Provat både Chrome och Safari.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej @Feskarn!

Jag lägger saker i varukorgen men möts av meddelandet att den är tom när jag ska gå vidare. Fast varukorgikonen har en siffra. Bara nåt problem hos mig? Provat både Chrome och Safari.

Ska se om jag får ordning på det. Verkar som att det åtminstone i Safari fungera om man väljer "fortsätt handla" och sedan klicka in sig i varukorgen igen.
 
Senast ändrad:
Topp