• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Yonsson i Baselworld 2019

Rolex kändes helt plötsligt inte så misslyckat....

Seiko lyckat förutom att Prospex modellerna som jag associerar med billigare klockor nu kostar nästan 70k. Wow. .
Jag förstår känslan, men det är lätt att glömma att det trots allt är en mässa. Där visar man vad man kan och var man är på väg, inte alltid det som visas kommer i produktion senare. Tänk på alla bilmässor med prototyper som aldrig kommer i produktion, klocktillverkarna släpper ju i alla fall sina prototyper till försäljning (*se LE).

Jag förstår känslan, men det är lätt att glömma att det trots allt är en mässa. Där visar man vad man kan och var man är på väg, inte alltid det som visas kommer i produktion senare. Tänk på alla bilmässor med prototyper som aldrig kommer i produktion, klocktillverkarna släpper ju i alla fall sina prototyper till försäljning (*se LE).

Förstår likheten till viss del. Men inte riktigt lika :D ahja. Får. Hoppas. De släpps lite vettigare saker under året.

Lite väl dyr för gruppköp kanske?
Gruppköp på Arnie tänker jag.
Ja, för dyrt över huvud taget tror jag nu när jag lugnat ner mig lite ... :)

Den här får nog duga ett tag till.

E35B0E1D-C81C-4D47-80C6-4DB89E59D0F5.jpeg

Det där med dressur är det du som kör med, jag har aldrig använt den benämningen. Som jag förtydligade kallar Grand Seiko själva linjen "Elegance Collection". Men om du tycker dom är ute och cyklar kan du väl maila dom ;)
De kallar dem själva ”eleganta” och ”slim”. Så jag klassar dem som ”dress”. Men de är tjocka som dykarur. Vilket jag tycker är lite komiskt givet att de är manuella och utan komplikationer.

B4F42944-C9BF-44E3-B2C5-BA23859B6724.png

Rolex kändes helt plötsligt inte så misslyckat....

Seiko lyckat förutom att Prospex modellerna som jag associerar med billigare klockor nu kostar nästan 70k. Wow. .
Kolla i katalogen så finns det massor med fina klockor för mindre pengar än det som visats här. Tycker att Seiko har släppt massor med fina klockor nu.

Tillbaka
Topp