Ja och ja. Men det kommer komma fler releaser löpande under året.
Rolex kändes helt plötsligt inte så misslyckat....
Seiko lyckat förutom att Prospex modellerna som jag associerar med billigare klockor nu kostar nästan 70k. Wow. .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes! Samma nu.På tidiga GS (3180, 43999 bl.a.) betydde stjärnan att indexen var i ädelmetall, säkert samma här. Min SBGW252 (18k) har också en stjärna.
Jag förstår känslan, men det är lätt att glömma att det trots allt är en mässa. Där visar man vad man kan och var man är på väg, inte alltid det som visas kommer i produktion senare. Tänk på alla bilmässor med prototyper som aldrig kommer i produktion, klocktillverkarna släpper ju i alla fall sina prototyper till försäljning (*se LE).Rolex kändes helt plötsligt inte så misslyckat....
Seiko lyckat förutom att Prospex modellerna som jag associerar med billigare klockor nu kostar nästan 70k. Wow. .
Jag förstår känslan, men det är lätt att glömma att det trots allt är en mässa. Där visar man vad man kan och var man är på väg, inte alltid det som visas kommer i produktion senare. Tänk på alla bilmässor med prototyper som aldrig kommer i produktion, klocktillverkarna släpper ju i alla fall sina prototyper till försäljning (*se LE).
Ja, för dyrt över huvud taget tror jag nu när jag lugnat ner mig lite ...Lite väl dyr för gruppköp kanske?
Gruppköp på Arnie tänker jag.
Ja, för dyrt över huvud taget tror jag nu när jag lugnat ner mig lite ...
Den här får nog duga ett tag till.
38,5 / 10,2 är sbgy002, det tycker jag är bra mått på en Casual (elegance collection som dom kallar serien).Har de dressare under 10mm tjocklek nu?
Så 10.2mm för ett dressur? Finns ju dykarklockor med sån tjocklek38,5 / 10,2 är sbgy002, det tycker jag är bra mått på en Casual (elegance collection som dom kallar serien).
Det där med dressur är det du som kör med, jag har aldrig använt den benämningen. Som jag förtydligade kallar Grand Seiko själva linjen "Elegance Collection". Men om du tycker dom är ute och cyklar kan du väl maila domSå 10.2mm för ett dressur? Finns ju dykarklockor med sån tjocklek
Får maila demDet där med dressur är det du som kör med, jag har aldrig använt den benämningen. Som jag förtydligade kallar Grand Seiko själva linjen "Elegance Collection". Men om du tycker dom är ute och cyklar kan du väl maila dom
De kallar dem själva ”eleganta” och ”slim”. Så jag klassar dem som ”dress”. Men de är tjocka som dykarur. Vilket jag tycker är lite komiskt givet att de är manuella och utan komplikationer.Det där med dressur är det du som kör med, jag har aldrig använt den benämningen. Som jag förtydligade kallar Grand Seiko själva linjen "Elegance Collection". Men om du tycker dom är ute och cyklar kan du väl maila dom
Jag hänger på.På nya save the ocean!
Jag hänger på.
Nån tyckte gruppköp på nya Sace the oceanHänger med för dåligt när man måste jobba också, vilken var det?
Kolla i katalogen så finns det massor med fina klockor för mindre pengar än det som visats här. Tycker att Seiko har släppt massor med fina klockor nu.Rolex kändes helt plötsligt inte så misslyckat....
Kolla i katalogen så finns det massor med fina klockor för mindre pengar än det som visats här. Tycker att Seiko har släppt massor med fina klockor nu.
Nån tyckte gruppköp på nya Sace the ocean
Bombar på med SEIKO-foton. Idag hade vi ett intervjumöte så tanken var inte att fotografera men jah kunde inte låta bli.
Nya Save the Ocean tavlan är så jäkla fin. Håller tummarna för ett gruppköp på den Yonsson!
Jobbar på gruppköp på dessa två.
Detta är bara prototyper. Jag kommer köpa en, lätt.Spring drive-Prospexen är ju grym!
Känns den så dyr som den är på handleden, fit&finish osv?
Nya Save the Ocean tavlan är så jäkla fin. Håller tummarna för ett gruppköp på den Yonsson!
Fick du med dig något WS på den?Detta är bara prototyper. Jag kommer köpa en, lätt.
Jippi!
WTF!? Arnie is back!
Det är ju kvarts din tok.Satan vilken tavla, får ju Padi etc att kännas tråkig Arnie är ju jäkligt bra med, personligen hade jag föredragit Quartz före solar men men