@mattiascollin - vad säger dina eminenta böcker om ref 06.0062.400? Stort tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack och grattis till en grymt fin El Primero! Snyggt med den släta glasringen utan markeringar. Har sett varianter med djupt graverad tachymeter direkt i guldet, eller svart eller vit blank ring med siffror. Lägger din till min samling av bilder och referenser! Skulle du kunna tänka dig att visa baksidan också?Stort tack för info, spännande! Saknat en El Primero sedan jag sålde min färgglada Rainbow fly-back jag köpt ny och använde något år i slutet på 90 talet. Får se hur det går ned denna udda ref, jag gillar denstarkt iaf.![]()
Fan, nu blev man sugen att byta tillbaka till länken! Riktig jäkla pang-klocka!Idag åkte länken på. Damn vad jag gillar den här dinkan.
![]()
Ny Klocka! Har aldrig haft en så liten klocka tidigare (37mm) med det var något med case-formen/tavlan som bara talade till mig. Har endast haft stora dykare så detta är verkligen ett skifte i hur jag tänker runt storlek och "wrist presence". Den bär större än vad den är dock och jag kommer skaffa den berömda "ladder" länken när den kommer...
![]()
Tycker den där är riktigt bra, funderar själv på enTrevlig kväll alla!
![]()
Ny Klocka! Har aldrig haft en så liten klocka tidigare (37mm) med det var något med case-formen/tavlan som bara talade till mig. Har endast haft stora dykare så detta är verkligen ett skifte i hur jag tänker runt storlek och "wrist presence". Den bär större än vad den är dock och jag kommer skaffa den berömda "ladder" länken när den kommer...
![]()
Tycker den där är riktigt bra, funderar själv på en
+1 på den! Enda jag ogillar med min 38a är att det inte erbjuds något OEM-gummiband som det gör till 42an!Tror inte du ångrar dig. En keeper helt klart.
![]()
Är den med vanligt spänne på bandet eller med viklås?
En av de allra bästa!Jag och @gronvit var och spammade några trevliga klockbutiker i fredags i Sthlm city. Francks Ur var en av dom och där klämde vi på denna skönhet.
tyvärr var den bokad annars tror jag inte att jag varit utan Zenith längre ;p![]()
Lite sugen på en nyare Defy. Någon som testat?![]()
Sjukt snygg i svart!Har en svart jag köpte på forumet för lite sen.
Rätt storken, tunn och bär mkt behagligt
![]()
Snygg! Aldrig sett den förut, bra storlek också.Min första Zenith.
Elite Classic 680. 36 mm. 18k.
![]()