• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

M.I.

Omega
Det låter som ditt emotionella band främst är ekonomiskt, om jag ska vara krass? Du beskriver anledningen till att sälja är att du ska köpa en Panerai, varför måste Zenithen annars lämna? Om man har ett "riktigt" emotionellt band, likt de @RicVin beskriver, gåva eller införskaffad till något speciellt så har klockan inget ekonomiskt värde längre, inte jämfört med det emotionella i alla fall. Då tänker man aldrig tanken att sälja den.
Verkar att du har helt rätt, tänkte aldrig att emotionella bandet kan vara av materielle karaktär.. intressant. Tack för ett bra återkoppling!
 
Hur har det gått med länkköp?
Funderar på att köpa en ny till min gamla A384. Hade gärna haft gammal länk men kostar ju satan...
IMG_20200430_154658.jpg
Har inte kommit till skott än. Lite Corona-förlamad :)
 

M.I.

Omega
Det känns som att vi behöver en tråd för att fokucera vårt intresse för denna anrika och fina
klocktillverkare. Det är inte lika välrepresenterat som andra märken på detta forum, men här kan vi väl lägga upp lite foton
och diskutera frågor.

Har ni inte tröttnat på bildar av min Defy Classic så kommer det några nya här:
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
Absolut sant! Väldigt pålitliga klockor med kanske bästa mekanismer som finns (Zenith Defi Lab) men tyvärr verkar att marknadsföring är inte lika mycket stark som till exempel Rolex, även många har hört om Breitling men inte om Zenith, trots att enligt min uppfattning man kan inte jämföra Breitling och Zenith.
 

M.I.

Omega
Jag fick de till att öppna den men tror nog att de undviker att göra sådant själva utan skickar ner allt! Tror att zenith har sina service kostnader publicerade på sin hemsida? Dock så skickade jag via nymans så tror de tar en provision för att vara mellanhand. Min service (av ett zenith ETA-verk) landade på 6k efter prut (nymans ville ha 7,5k) först om jag inte missminner mig!
Servade min Zenith El Primero, 2014 hos Nymans ur, klockan skickades till Schweiz, kostade 7 300
 

Stoikern

Cartier
2-Faktor
Bjuder på en kavalkad bilder på Zenithen. :)
DSCF4284.jpeg
 

Bilagor

  • DSCF4283.jpeg
    DSCF4283.jpeg
    126 KB · Visningar: 4
  • DSCF4285.jpeg
    DSCF4285.jpeg
    102.9 KB · Visningar: 5
  • DSCF4295.jpeg
    DSCF4295.jpeg
    185.3 KB · Visningar: 5
  • DSCF4292.jpeg
    DSCF4292.jpeg
    116.6 KB · Visningar: 5
  • DSCF4297.jpeg
    DSCF4297.jpeg
    182.9 KB · Visningar: 6
  • DSCF4306.jpeg
    DSCF4306.jpeg
    125.3 KB · Visningar: 5
  • DSCF4307.jpeg
    DSCF4307.jpeg
    148.2 KB · Visningar: 5
Hej. Jag undrar om någon vet vad är rätt boettstorlek på El Primero ref 30.0500.400. På C24 det finns några av dem men angivit diametern varierar mellan 37.5 och 40mm.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ett av mina absoluta favvomärken verkar ha ngt jävligt spännande på g....
Screenshot_20200519_212218.jpg

Just nu är nog Zenith bäst i branschen på att rida på sitt heritage och bygga story kring det. Like!
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Vet ni om Franks ur har öppet i dessa tider? Sidan är nere. Jag skulle vilja titta på en Defy skeleton. Kanske finns någon annanstans i Stockholm?
 
Topp