Tackar tackar!Snygg! Aldrig sett den förut, bra storlek också.
Det är en ’semi’ vintage, från 1999.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar tackar!Snygg! Aldrig sett den förut, bra storlek också.
Snyggt fynd, vad fick du ge för den om man får fråga?Hittade denna på loppis till min fru, fullt fungerande och i fint skick!
![]()
Hittade denna på loppis till min fru, fullt fungerande och i fint skick!
![]()
Köpte den och en Certina DS för 700kr totalt så "fynd" är såklart relativt. Det var ett fynd för mig iafSnyggt fynd, vad fick du ge för den om man får fråga?![]()
Tycker helt klart det var ett fynd! Jag hade kunnat tänka mig att ge det bara för Zentithen;-)Köpte den och en Certina DS för 700kr totalt så "fynd" är såklart relativt. Det var ett fynd för mig iaf
![]()
Rekommenderar starkt Franks Ur. 10-15% på list oftast inget problem. Trevlig personal och brukar ha några varianter på Defy Classic hemma.Är det någon som har koll på leveranstider på Defy-modellerna? Är det någon AD i Stockholm som har de hemma så att man kan klämma och känna lite?
Snygg!Glad fredag alla!
![]()
Tack, mycket nöjd med denna.
RIKTIGT GRYM KLOCKA!Idag åkte länken på. Damn vad jag gillar den här dinkan.
![]()
Är av exakt samma åsikt vad gäller skeleton. Men Defy-modellerna är riktigt bra. har bara testat i butik (haft Defy Classic med blå tavla dock, såld här på forumet) men den är väldigt bra tycker jag.Aldrig tidigare riktigt förstått charmen/storheten med en skeleton-modell. Men har börjat snöa in på Zenith Defy och utifrån bilder är jag väldigt intresserad. Några erfarenhet av den modellen i skeleton?
Har haft den svarta keramiska skeleton samt en vanliga i titan. Svarta på gummi bärs mindre och är coolare. Skönt gummi band och rätt ok tydlighet vad gäller läsa av tidenAldrig tidigare riktigt förstått charmen/storheten med en skeleton-modell. Men har börjat snöa in på Zenith Defy och utifrån bilder är jag väldigt intresserad. Några erfarenhet av den modellen i skeleton?
Fin den där, gör sig väldigt bra på läder.blir aldrig trött på den här
![]()
Hur har det gått med länkköp?Ny Klocka! Har aldrig haft en så liten klocka tidigare (37mm) med det var något med case-formen/tavlan som bara talade till mig. Har endast haft stora dykare så detta är verkligen ett skifte i hur jag tänker runt storlek och "wrist presence". Den bär större än vad den är dock och jag kommer skaffa den berömda "ladder" länken när den kommer...
![]()
Har hänt många gånger. Men brukar resonera att det går alltid att köpa en likadan. Men sen står man där och hittar ingen likadan till salu, då spricker resonemanget.Hej!
Önskar öppna ett eventuellt intressant ämne. Som har jag skrivit tidigare, köpte en klocka för sex år sedan. Den är en Zenith El Primero Rainbow. Under några tillfällen försökte jag sälja den men sedan har dragit tillbaka annonsen. En gång träffade jag en potentiell köpare som skulle prova klockan. När jag såg klockan på hans hand kände jag, ärligt talat, lite ångest och önskade i mina tankar att han inte köper klockan.
Nu har jag starkt bestämd att sälja klockan men styrka av den emotionella kopplingen mellan en människa och en klocka är någonting helt otroligt. Kanske lite orealistisk och kanske onaturligt. Har NI någon gång upplevd nånting liknande? Är känsla som jag har beskrivit en ofta förekommande känsla hos dem som är intresserade för klockor?
Vänligen, Milan
Det är bara en fråga om vana... 1:a klockan bär emot att sälja. Men efter den finns knappt något stopp
Sen finns det såklart klockor som man aldrig kan eller vill sälja. Presenter, klockor förknippade med ngn händelse mm.
Som typ alla jag äger...:-/
Det är problemet … om jag kan sälja den kommer jag troligtvis att ångra mig, men som du säger alltid kan man köpa en klocka av samma modell..Har hänt många gånger. Men brukar resonera att det går alltid att köpa en likadan. Men sen står man där och hittar ingen likadan till salu, då spricker resonemanget.
Men vips så har man hittat något annat.
Det låter som ditt emotionella band främst är ekonomiskt, om jag ska vara krass? Du beskriver anledningen till att sälja är att du ska köpa en Panerai, varför måste Zenithen annars lämna? Om man har ett "riktigt" emotionellt band, likt de @RicVin beskriver, gåva eller införskaffad till något speciellt så har klockan inget ekonomiskt värde längre, inte jämfört med det emotionella i alla fall. Då tänker man aldrig tanken att sälja den.Hej!
Önskar öppna ett eventuellt intressant ämne. Som har jag skrivit tidigare, köpte en klocka för sex år sedan. Den är en Zenith El Primero Rainbow. Under några tillfällen försökte jag sälja den men sedan har dragit tillbaka annonsen. En gång träffade jag en potentiell köpare som skulle prova klockan. När jag såg klockan på hans hand kände jag, ärligt talat, lite ångest och önskade i mina tankar att han inte köper klockan.
Nu har jag starkt bestämd att sälja klockan men styrka av den emotionella kopplingen mellan en människa och en klocka är någonting helt otroligt. Kanske lite orealistisk och kanske onaturligt. Har NI någon gång upplevd nånting liknande? Är känsla som jag har beskrivit en ofta förekommande känsla hos dem som är intresserade för klockor?
Vänligen, Milan