• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Varit Zenith-lös ett tag sedan jag sålde min Elite Ultra Thin, men nu är jag äntligen tillbaka! Har köpt tillbaka den första Zenithen jag ägde, en El Primero Rainbow 🌈
0E537937-568B-4278-876B-732713F3FF1F.jpeg
 
Varit Zenith-lös ett tag sedan jag sålde min Elite Ultra Thin, men nu är jag äntligen tillbaka! Har köpt tillbaka den första Zenithen jag ägde, en El Primero Rainbow 🌈
0E537937-568B-4278-876B-732713F3FF1F.jpeg
Såg bilden före texten och tänkte just, har han inte ägt en sådan förut?

Är det första återköpet?

Fin är den iaf!
 
Såg bilden före texten och tänkte just, har han inte ägt en sådan förut?

Är det första återköpet?

Fin är den iaf!
Helt rätt, uppmärksamt av dig. Ägde den i början av mitt klockintresse (1,5 år sedan) men sålde den väldigt snabbt. Sedan dess har jag fått upp ögonen mer för vintage och även för Zenith som märke, så när jag fick möjlighet att köpa tillbaka den så tog jag chansen😃
Ett av väldigt få återköp faktiskt, denna känner jag mig inte alls ”klar” med ännu!
 
Jag har börjat snegla på en Zenith chronomaster original. Är den någon härinne som äger en som kan bjuda på lite bilder, uppfattning om hur de upplevs etc.etc. Hur är tillgången på dem nya? Går det gå in och bara köpa en? Är det Stockholm som gäller? Känns lite drygt när man bor långt ifrån hufvudstaden. Många frågor!
 
Jag har börjat snegla på en Zenith chronomaster original. Är den någon härinne som äger en som kan bjuda på lite bilder, uppfattning om hur de upplevs etc.etc. Hur är tillgången på dem nya? Går det gå in och bara köpa en? Är det Stockholm som gäller? Känns lite drygt när man bor långt ifrån hufvudstaden. Många frågor!
Alltså en sådan här:
AC981901-5BDF-469C-9804-B767BD6FB8D5.jpeg
 
Fått ärva farfars gamla Zenith som har ovanan att poppa ut plexit i tid och otid.

Nån som kan hjälpa mig att identifiera den?

A0F9DFD7-111D-4340-A45E-07B12922E952.jpeg
1D686F89-EE84-41CB-BA75-2C7ADBF3B6C2.jpeg
A3190061-2F4E-4555-8301-C8CB06286626.jpeg
5A93F9AC-01CB-406C-908D-0E9E351E9949.jpeg
 
Inte alls dumma, även de nya chronomaster open som släpptes i veckan var riktigt trevliga. Tycker Zenith gått från klarhet till klarhet med sina nyare släpp, förutom revival som jag inte var något större fan av.

Rätt många märken som släppt ovanligt fina klockor i år imo. Jag fastnade även för den nya Aqua Terran, bra mycket trevligare än OP som rolexmaffian tycker det var en kopia av.
 
Tillbaka
Topp