• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Produktionen av Defy Classic kommer att upphöra 2022 för att kunna pumpa ut fler daytonas, men kanske var lite uppenbart med lanseringen av Skyline också.

Undrar hur detta kommer att påverka andrahandspriset på defy classic, särskilt om skyline blir en succé i likhet med chronomaster. Verkar ju omöjligt för AP-homages att inte lyckas, kolla bara på GP laureato som dubblat i pris på ett halvår á la overseas.

Ska man ha liknande ny klocka (titan & zenith elite) får man gå till
hublot i dubbla prisklassen, men vill man ha designen kan man ju köpa en tissot prx för bråkdelen.

 
Bondar med nytillskottet stort tack till @Limeee
20220414_172238.jpg
 
Defy Classic har redan börjat skjuta iväg i pris på c24, intressant med tanke på att Skyline går ganska billigt bland gråhandlare redan.
 
Jag har en 01.0240.410 på väg, dock utan oem-spänne. Funderar nu lite på vilka alternativ som finns i stål. Hur är zeniths viklås, och vilka referensnummer finns?

Ett vanligt spänne sitter ju ofta bättre, men viklås är ju schysst ändå. Oem-lädret medföljer men kanske köper något brunt eller blått alligator från Hirsch.
22967088-tzipz0aa1mqgadqrzkz3wotw-Large.jpg
 
Ser ut som att Nymans slutat vara AD för Zenith bara nu senaste veckorna, för känsligt med Daytona och Chronomaster i samma butik? Kanske blir för mycket om/när Zenith även släpper en submariner-tribute (vilket jag gissar är nya modellen de hypat & skiftat produktionen till)

Tråkigt om Zenith försvinner och bara finns på Franks Ur.

 
Har ett bra tag varit sugen på en Chronomaster Original, tanken var att försöka få tag i en i höstas, men då jag inte hittade den hos ADs och jag kärat ned mig i en Tudor Black Bay Chrono så blev det inget.

Idag var jag in till AD för att få pris på ett OEM läder till min GP och då hade dom fått in lite Zenith.

Inget köpläge nu, men kul att få prova:
1FDADCA0-A744-436D-86FC-48B8B7942327.jpeg


Dock så väckte den inte riktigt dom där känslorna jag hade trott, vilket förvånade mig.

Den som däremot väckte habegäret var Chronomaster Sport
CB0E9987-A782-439B-93D0-5986B8C3B9DF.jpeg

Har tidigare totalt räknat bort den och inte varit intresserad alls, men nu känns det annorlunda. Min klockbudget var dock inte lika intresserad…

Passade på att prova en Defy Skyline också, väldigt trevlig den också.
AA29A6C1-7776-4488-8147-C72C5D39304C.jpeg


Bilderna var dock kanske inte de bästa…
 
Tillbaka
Topp