• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith-tråden

Har ett bra tag varit sugen på en Chronomaster Original, tanken var att försöka få tag i en i höstas, men då jag inte hittade den hos ADs och jag kärat ned mig i en Tudor Black Bay Chrono så blev det inget.

Idag var jag in till AD för att få pris på ett OEM läder till min GP och då hade dom fått in lite Zenith.

Inget köpläge nu, men kul att få prova:
1FDADCA0-A744-436D-86FC-48B8B7942327.jpeg

Dock så väckte den inte riktigt dom där känslorna jag hade trott, vilket förvånade mig.

Den som däremot väckte habegäret var Chronomaster Sport
CB0E9987-A782-439B-93D0-5986B8C3B9DF.jpeg

Har tidigare totalt räknat bort den och inte varit intresserad alls, men nu känns det annorlunda. Min klockbudget var dock inte lika intresserad…

Passade på att prova en Defy Skyline också, väldigt trevlig den också.
AA29A6C1-7776-4488-8147-C72C5D39304C.jpeg

Bilderna var dock kanske inte de bästa…
Vilken AD?
Franks?

Har dålig koll på Zenith men kommer ta denna som del i ett byte.
Vad har ni att säga om denna klocka?

Svårt att hitta prisbild på en sådan här årsmodell 2020 ?
Vad säger ni som sitter på kunskap om detta märket.?
Det ända jag vet är att det är en fin klocka och jag fastnade för modellen

https://watchbase.com/zenith/el-primero/03-2040-400-69-m2040
Om den är en del i ett byte, vad uppskattas värdet till då av den du gör bytesaffären med? Är stållänken med och fullset?

Vad byter du mot? 45k för en el primero låter lite väl lågt, kanske hade varit rimligt för 2-3 år sedan med Zenith har blivit mer poppis.
Tack. Jag säljer en panerai , och vill helst sälja . Men killen hade en Zenith och jag blev lite förtjust. Så jag tar Zenith och 15k och då får jag zenit för ca: 45k.
Var nyfiken om jag gjort en dålig affär 😂 var svårt att hitta en prisbild eftersom jag inte kan något om märket. Men nu har jag läst lite och det finns en intressant historia

Tack. Jag säljer en panerai , och vill helst sälja . Men killen hade en Zenith och jag blev lite förtjust. Så jag tar Zenith och 15k och då får jag zenit för ca: 45k.
Var nyfiken om jag gjort en dålig affär 😂 var svårt att hitta en prisbild eftersom jag inte kan något om märket. Men nu har jag läst lite och det finns en intressant historia
42mm brukar inte vara fullt så populär som 38mm, men det gick en här på KS för lite drygt ett år sedan. 42,5k men den var ej på länk.

https://klocksnack.se/threads/zenith-el-primero-chronomaster-”1969”-42.148408/

En väldigt trevlig klocka, du får posta bilder när du fått hem den.

Jag skulle ha sagt runt 50. Sedan brukar de något mindre 38mm vara populärare. Dessutom ligger modellerna med de nya 1/10- sekund resp 1/100-sekund verken högre i pris.

Jag skulle ha sagt runt 50. Sedan brukar de något mindre 38mm vara populärare. Dessutom ligger modellerna med de nya 1/10- sekund resp 1/100-sekund verken högre i pris.
Har testat 2st panerai i 47 mm . Älskar dom men hur jag än försöker så åker min submariner på armen. Så hoppas att denna sitter bättre. Fastnade på den fina tavlan

Har testat 2st panerai i 47 mm . Älskar dom men hur jag än försöker så åker min submariner på armen. Så hoppas att denna sitter bättre. Fastnade på den fina tavlan
Om du sitter på en stålrolle tror jag inte du kommer ha någon användning av el primero på länk, den är verkligen ej gjord för det. Släng på mörkblå/brun läderband istället och kör som en classy kontorsklocka. Sen har du länken kvar orörd om du känner för att byta vidare el primeron i framtiden. (Den blir bara mer populär pga chronomaster sport)

Om du sitter på en stålrolle tror jag inte du kommer ha någon användning av el primero på länk, den är verkligen ej gjord för det. Släng på mörkblå/brun läderband istället och kör som en classy kontorsklocka. Sen har du länken kvar orörd om du känner för att byta vidare el primeron i framtiden. (Den blir bara mer populär pga chronomaster sport)
Aj då. Jag gillar länk 😊
Har sporten blivet populär??

Det är väl ett nytt urverk i den med ??

ElPrimero normala kronografverk: ElPrimero 400
1/10-sekundersverk: ElPrimero3600
1/100-sekundersverk i Defy 21: ElPrimero9000

Tillbaka
Topp