Mr.Chang
Guld
Man tar bild på skylten istället!Är det säkerhetskontrollen i bakgrunden? Den är väl ett skyddsobjektet som inte får avbildas, eller?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man tar bild på skylten istället!Är det säkerhetskontrollen i bakgrunden? Den är väl ett skyddsobjektet som inte får avbildas, eller?![]()
Halloj!
Som rubriken säger, får klockan redan från början åka ner i den lilla lådan med laptopen eller den får ett försök i metalldetektorn?
Känns ju som det vore ett perfekt tillfälle för tjuven bland allt folk..
Själv sitter den alltid på, har sällan behövt ta av den.
jag tog av den, och la den bland plånbok,nycklar och jacka.
men efter lite stress och ihop plock av nycklar och sånt,
så lyfte jag upp jackan och såg i ögonvrån min omega kronograf
flyga i en vid båge och landa på kinkern.
efter några svordomar, kunde jag konstatera att den var död.....
så efter kostnadsförslag och ev rep så kommer den inte att
tas av i säkerhetskontrollen... igen...
mvh roger
Berlin Tegel, där pekade de bara på armen !
Typ lägg ifrån dig den där .
Ordnung !Haha! Tyskar...![]()
Aldrig tagit av den. Piper oftast inte heller.Halloj!
Som rubriken säger, får klockan redan från början åka ner i den lilla lådan med laptopen eller den får ett försök i metalldetektorn?
Känns ju som det vore ett perfekt tillfälle för tjuven bland allt folk..
Själv sitter den alltid på, har sällan behövt ta av den.
Funkat att ha två klockor i byxfickorna från Sverige. Funkat att ha tre klockor i byxfickorna från USA.
jag tog av den, och la den bland plånbok,nycklar och jacka.
men efter lite stress och ihop plock av nycklar och sånt,
så lyfte jag upp jackan och såg i ögonvrån min omega kronograf
flyga i en vid båge och landa på kinkern.
efter några svordomar, kunde jag konstatera att den var död.....
så efter kostnadsförslag och ev rep så kommer den inte att
tas av i säkerhetskontrollen... igen...
mvh roger
lite återkoppling..
jag har fått prisförlag från en ad på rep av min klocka på max 4500kr
jag saknar den verkligen! så det är taget. bild från nätet, lika som min men min har inte
lika gulnande index som på bild efter service för 2 år sedan.dom var lika gulnade innan, bytt tavla vid service?![]()
Om du saknar klockan tycker jag absolut att du ska lägga 4 500 för att få den att fungera igen. Och om index var mindre gula efter service så lär ju tavlan vara utbytt? Knappast så att dem bara byter index??
Jag har kategoriskt vägrat ta av min Rolex och fått positiva kommentarer av säkerhetskontrollanter på många flygplatser. Inget tjafs, strul eller gnäll.
Den där är fantastiskt fin alltså. Hur ser den ut på armen? Känns liten...Nä en sån här 34mm Rolex
![]()
kostnaden för reperationen är tagenoch jag tror inte heller att dom byter timindexen, dom är väl "målade"?
mvh roger
Den där är fantastiskt fin alltså. Hur ser den ut på armen? Känns liten...
Röntgen skadar inte klockan oavsett om den är mekanisk eller quartz. Telefoner, datorer, kameror, paddor etc. påverkas inte heller däremot kan oexponerad film påverkas speciellt nu efter 9/11 när röntgen utrustning med högre effekt införts på många flygplatser, exponerad film påverkas inte (max 5 röntgen undersökningar är dock vad Kodak rekommenderar).Jag har för mig att det diskuterats tidigare, men kan urverket påverkas av röntgenstrålningen?
Hade du haft en världsherraväldesklocka så hade du fått en salut istället!Ordnung !
Röntgen skadar inte klockan oavsett om den är mekanisk eller quartz. Telefoner, datorer, kameror, paddor etc. påverkas inte heller däremot kan oexponerad film påverkas speciellt nu efter 9/11 när röntgen utrustning med högre effekt införts på många flygplatser, exponerad film påverkas inte (max 5 röntgen undersökningar är dock vad Kodak rekommenderar).