• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fick bli något snabbt till kvällen!
EEB7EEC5-C5B7-4E8F-93A9-ED9324BF6E96.jpeg

Spammar lite, men helt sjukt impad av poly watch. Som jag skrev innan så har min speedy suttit på armen i princip dagligen i fem år och såg ut därefter. Nu är glaset som nytt 😄

C2F03BEE-6CF2-4AE1-891E-199F64024F01.jpeg

Mycket snyggt! Polywatch säljs även av @Feskarn vill jag minnas:

Mycket snyggt! Polywatch säljs även av @Feskarn vill jag minnas:

Synd jag inte visste det innan. Googlade bara o amazon tog 69 pengar ink frakt.

Såg att det tipsats om serviceställen tidigare men skulle bli grymt tacksam om ni kunde bjuda på fler alternativ då det verkar skilja stort på både tid och pengar!?
Har en Speedy Pro från 2005 som slutat gå och skulle behöva en komplett service med genomgång av urverk, polering, byte av samtliga packningar och kanske glaset.

Vilka är billigast och bäst i mellansverige? Hur länge blir man utan klockan?

Såg att det tipsats om serviceställen tidigare men skulle bli grymt tacksam om ni kunde bjuda på fler alternativ då det verkar skilja stort på både tid och pengar!?
Har en Speedy Pro från 2005 som slutat gå och skulle behöva en komplett service med genomgång av urverk, polering, byte av samtliga packningar och kanske glaset.

Vilka är billigast och bäst i mellansverige? Hur länge blir man utan klockan?
Billigast när jag servade senast var Lindahls i Vetlanda. 5500 kr tror jag att det kostade, snart ett år sedan. Tog två veckor.

Hejsan! Söker efter inspel så testar denna tråden;

Jag tänker att jag ska göra slut på skammen av att aldrig ha ägt en Speedy Pro (har haft en MK II), men tycker det är svårt att bestämma mig för en 1861 (siktar på beggad från 1981 eller 2011) eller om jag ska gå för en ny 3861 (2021). Jag är inte en flippare, klockan skall användas flitigt och ska en dag ärvas ner till nästa generation. Den ska komplettera min 16710 Pepsi (2001) som ju också är en klassiker. Så jag vill gärna att den som ärver den ska känna att detta är en fet klocka med mycket historia.

Och då är ju frågan; Hur känner ni om ”klassiskheten”? Är 3861 lika klassisk som 1861?

Lägger in en bild på min gamla MKII för ouppmärksamhet (såld nu dessvärre:()
Hej! Konstigt att detta inlägg verkar passerat allas blickar.

Personligen måste säga att visst tar det bort lite av historien med 3861, men i det stora hela är de två vääääldigt lika och jag har svårt att tro att någon skulle se ner på en 3861 i framtiden. Det finns så sanslöst många 1861 och ska man vara riktigt hård är väl inte den så jäkla mycket mer "rätt" heller även om den varit mer i rymden.
Uppdateringarna av 3861-verket gör att det dessutom potentiellt borde vara ännu mer av en arbetshäst och borde klara tidens tand ännu bättre.

Jag kommer att köpa en 3861 snart om allt går som det ska som jag hoppas får stanna i familjen i framtiden. Den feta klockan ska snarare handla om just historien som DU byggt upp och kanske inte om någon annan råkar ha tagit en likadan till rymden? (Även om de är ett grymt sales argument)

Lycka till med valet, tror inte man kan gå fel med en speedy oavsett vad man gör!

Hejsan! Söker efter inspel så testar denna tråden;

Jag tänker att jag ska göra slut på skammen av att aldrig ha ägt en Speedy Pro (har haft en MK II), men tycker det är svårt att bestämma mig för en 1861 (siktar på beggad från 1981 eller 2011) eller om jag ska gå för en ny 3861 (2021). Jag är inte en flippare, klockan skall användas flitigt och ska en dag ärvas ner till nästa generation. Den ska komplettera min 16710 Pepsi (2001) som ju också är en klassiker. Så jag vill gärna att den som ärver den ska känna att detta är en fet klocka med mycket historia.

Och då är ju frågan; Hur känner ni om ”klassiskheten”? Är 3861 lika klassisk som 1861?

Lägger in en bild på min gamla MKII för ouppmärksamhet (såld nu dessvärre:()
Om jag hade valt mellan dem hade jag kört på 3861.

Har varken eller men det är den som mest liknar de gamla modellerna av de två. Tex med steg i tavlan, chronohand med droppe, tryckknapparna. Så tycker nog det gör den mer klassisk.

Sen tycker jag inte om 005s länk men 3861ans tycker jag om.

Den är även tunnare med.

En knapp vecka numed denna och jag tror jag börjar förstå varför den är så omtyckt av många, förra gången jag hade en Speedmaster så tyckte jag på riktigt att den kändes riktigt billig och trist, försöker komma på vad som skiljer sig nu men kan inte sätta fingret på det. Spelar ingen roll egentligen, gillar den nu 🙂
BCF8DB9F-D4DC-4E74-814C-68FD82BB84E7.jpeg

Svar ifrån Lindahl;
"En komplett service inkl. samtliga packningar, glas, krona kostar 6500kr. OBS! Ej polering" (vid polering skickas den tydligen till Omega och kostar då totalt ca. 9000).

Några andra tips - gärna mellansverige?
Farfars klocka. Ligger det långt borta så kan du även skicka bara själva klockan. Billig och bra affär. Återkoppla gärna om vad de säger

Tillbaka
Topp