• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag är intresserad av denna klocka och undrar om den verkar vara korrekt?


Då jag fortfarande är nybörjare på speedmasters vore jag tacksam för mer erfarna medlemmars syn. Min egna analys ger:

Verks- och serienummer är samma och lyder: 48366xxx, vilket ger produktionsdatum oktober 1997. Den ligger precis i överlappningen mellan tritium/luminova.

Vad jag kan se stämmer urtavla, bezel, caseback och armband. Visarna är jag osäker på då jag hittat olika info i MWO.
En 3570.50 med tritium-tavla ska väl komma med "C2 baton flat"? Men kollar jag "C2 Baton flat", och vilka referenser dessa kan hittas på så nämns inte 3570.50?

Jag blir lite förvirrad angående länken då det ser ut att vara en äldre länk på första bilden och en korrekt/nyare länk på sista bilden?
Jag tycker tavlan ser tilltalande ut men vet inte om jag borde kräva mer av visarna...


Är detta ett vettigt köp?

Tack på förhand!
 
Knappast först att upptäcka det men Hirsch Osiris gör sig riktigt bra på månklockan. Middle Mudd gör sig därtill helt ok i strupen medan maten förbereds 😊

AC23165B-2DD9-456E-8B00-E44A9C229926.jpeg
 
Tjenare! På min speedmaster är nedre pusher "lösare" och sticker ut mer än den övre (se bilder).
Det är en 005:an
Hur ser era Speedmasters ut?
Vad bör man göra åt saken?

bilden är tagen upp och ner så den övre är den nedre jag talar om.

1A5E796F-7353-412C-BA3D-CB8DF66EBFEB.jpeg


2B69AEF1-4B44-4ACD-AD20-99BE0F2979EA.jpeg
 
Senast ändrad:
Tjenare! På min speedmaster är nedre pusher "lösare" och sticker ut mer än den övre (se bilder).
Det är en 005:an
Hur ser era Speedmasters ut?
Vad bör man göra åt saken?

bilden är tagen upp och ner så den övre är den nedre jag talar om.

1A5E796F-7353-412C-BA3D-CB8DF66EBFEB.jpeg


2B69AEF1-4B44-4ACD-AD20-99BE0F2979EA.jpeg
Har haft samma problem på en av mina tidigare Speedys, enkel fix för urmakaren att öppna och dra åt pushern. Men viktigt att få det gjort innan den lossar helt.
 
Tillbaka
Topp