• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Andra veckan, nu på läder. Gillar hur retrolooken framhävs.
DSC_0003.JPG

IMG_4438.jpg

Levt med speedyn i några månader nu. Ett rent nöje.

(Förresten, hur tar ni era bilder och hur laddar ni upp dem? Bilden ser bra ut i min iPhone 6 men när den laddas upp här blir det kasst)
Tar foton med mobilen precis som du. Har en HTC-lur med drygt 4 år på nacken så det blir vad det blir. :)
Laddar sen upp bilderna med forumets egna uppladdningsfunktion ("Bifoga en bild/fil") och inte någon extern bilduppladdningssida.

Såg en Speedmaster på tvärbanan (spårvagn i Stockholm) idag. Typ 2a gången jag ser en i det vilda..
Just för att det är tisdag så börjar man ju undra om det va någon här? Kan också bara vara en ren slump.

Någon som känner igen sig med att åkt tvärbanan idag (tisdag) vid 17 tiden?

Såg en Speedmaster på tvärbanan (spårvagn i Stockholm) idag. Typ 2a gången jag ser en i det vilda..
Just för att det är tisdag så börjar man ju undra om det va någon här? Kan också bara vara en ren slump.

Någon som känner igen sig med att åkt tvärbanan idag (tisdag) vid 17 tiden?
Tyvärr inte jag. Tycker dock jag ofta stöter på speedys sedan jag köpte min. Var på en sommarfest i början på Augusti. Stötte då på 2 st speedys hos gästerna varav den vänstra på bilden var modellen med safir och display caseback. Underbart o titta på urverket genom glaset, tyvärr ingen bild på det. Obs,
thumb_IMG_3931_1024.jpg
bild tagen efter ganska många enheter alkohol. :)

Efterlyser bilder/video med en ordentlig jämförelse mellan FOIS och Moonwatch. I min mening helt obegripligt hur internet ännu inte lyckats skrapa fram detta fastän det finns sisådär 1000 forumtrådar med bara bilder, samt youtube-videos, av de båda klockorna för sig.

Jag är bl.a intresserad av en jämförelse av färgen av tavlorna (inte bara själva nyansen av svart utan också matt/sandig på Moonwatch och oljig/blank på FOIS). Men också själva konturen på case:t. Samt bredden på luggarna (ja jag vet siffrorna på allt detta men vill se en JÄMFÖRELSE).

Tillbaka
Topp