• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bra gjort. Hade själv en 3570 som jag sålde. Betalningen dröjde och jag jag hann ångra mig. Klockan gick till slut iväg och jag började kolla efter en ny. Kändes jobbigt att köpa en annan beg (inga exotiska ref nr var aktuellt) och det var svårt att hitta något bra pris på en ny 005:a. Sedan kom Rob E:s erbjudande i dec förra året och allt blev bra igen.
Själv missade jag Rob E's deal men den kommer gå till historien i KS-mytologin.
Härligt att du lyckades knipa en!

image.jpeg
image.jpeg

Upptäckte det här nu, så trist. Någon som har varit med om något liknande? :arghh:

Märkte att min var lös, lämnade in till RobE som fixade det.

Kör! Stenhård indeed.
Jag kommer nog att handla in ett med lite bättre kvalité. Den här är extremt hård och den går hela tiden ut ur "hållarna" (se andra bilden) och då hänger den bara där (that's what..)

Någon som kan tipsa om stabila mesh-länkar? Helst med viktlås.

image.jpeg
image.jpeg
Tycker meshet känns ännu mer astronaut än de 2 meter natoband man får med i nya boxen (plus väldigt mycket mer lättburet :D) och är själv på jakt efter ett.
Kollat lite på Omegas egna mesh som verkar ligga på runt 2500kr, vilket i Omegas mått mätt måste vara ganska billigt?
Ofrei hade inget 20mm inne, men finns flera liknande detta på ebay.
ome020st1247237.jpg

Armstrong med mesh.
Amrstrong.jpg

Tycker meshet känns ännu mer astronaut än de 2 meter natoband man får med i nya boxen (plus väldigt mycket mer lättburet :D) och är själv på jakt efter ett.
Kollat lite på Omegas egna mesh som verkar ligga på runt 2500kr, vilket i Omegas mått mätt måste vara ganska billigt?
ome020st1247237.jpg

Armstrong med mesh.
Amrstrong.jpg
Snyggt! Får kika runt lite. :)

ome020st1247237.jpg

Armstrong med mesh.
Amrstrong.jpg
Själv tänkt exakt samma tanke;)

Skönt att ha den tillbaka!
Synd på visarna men men..

Vad gjordes?
Ska själv lämna in min på spa snart och undrar lite vad du fick betala och vart du lämna in den?
Abstinensen har varit svår. :D Lämnade in den hos Krons och det tog 6 veckor, var förbi Rob tidigare samma dag och fick en uppskattad servicetid på 10-11 veckor. Kalaset slutade på 7900sek (service utan polering 5500, nya visare 900 och verkdelar 1500). Ny krona, nya pushers och nytt glas. Surt att behöva byta visarna men jag var medveten om att de gamla var i risigt skick.

Servicen har varit bra trots en miss i kommunikationen (som dock löstes med lite rabatt på plats) men kronografen fungerar inte riktigt till min belåtelse, ska testköra den några dagar till så den blir ordentligt inkörd men tidtagaren för timmar centrerar inte riktigt vid nollställning och kronografsekunden hoppar ibland tillbaka ett par steg innan den går igång när man startar tidtagning.

Med tanke på ovanstående kan jag inte lämna ett slutgiltigt omdöme än.

Abstinensen har varit svår. :D Lämnade in den hos Krons och det tog 6 veckor, var förbi Rob tidigare samma dag och fick en uppskattad servicetid på 10-11 veckor. Kalaset slutade på 7900sek (service utan polering 5500, nya visare 900 och verkdelar 1500). Ny krona, nya pushers och nytt glas. Surt att behöva byta visarna men jag var medveten om att de gamla var i risigt skick.

Servicen har varit bra trots en miss i kommunikationen (som dock löstes med lite rabatt på plats) men kronografen fungerar inte riktigt till min belåtelse, ska testköra den några dagar till så den blir ordentligt inkörd men tidtagaren för timmar centrerar inte riktigt vid nollställning och kronografsekunden hoppar ibland tillbaka ett par steg innan den går igång när man startar tidtagning.

Med tanke på ovanstående kan jag inte lämna ett slutgiltigt omdöme än.
Jag hade också litet bekymmer med timmarna på kronografdelen första gångerna efter service, men det verkar ha fixat sig senare.

Tillbaka
Topp