• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tisdag och flygdag. Dubbelt upp :)
image.jpeg
 

Johanw

Cartier
Upptäckte en funktion på iPhone som kan vara nyttig inte bara för Speedmaster, på inspelning av video finns en funtion som heter långsam. Den spelar då in i 120fps. Jag tyckte min Speedmster från 1973 gick ryckligt och inte alls med de 6 beats per sekund som den skulle. Spelade in en halv minut och kunde se mycket tydligt hur sekundvisaren för tidtagning flyttade sig i sex steg per sekund på tavlan. Kan endast delas i dålig kvalité tyvärr. http://sendvid.com/yzxdex1e
 

Makkanxd

Rolex
Tjena! Jag tänkte ta steget in i speedyvärlden men har lite svårt att bestämma mig för vilken. Har två kandidater: en ref 3573 servad för ett par år sedan eller en 005 ny ish.
Vad är era allmänna uppfattningar om dessa?
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Tjena! Jag tänkte ta steget in i speedyvärlden men har lite svårt att bestämma mig för vilken. Har två kandidater: en ref 3573 servad för ett par år sedan eller en 005 ny ish.
Vad är era allmänna uppfattningar om dessa?

Rent spontant skulle jag säga 005 (vilken jag själv har), men skulle ljuga om jag sa att jag aldrig lockas av att kunna se det dekorerade 1863-verket.
Dock rätt trist med safirglas på framsidan som 3573 har, så skulle kanske gått efter en 3572 (hesalit fram och safir bak) i så fall :)
 

Makkanxd

Rolex
Rent spontant skulle jag säga 005 (vilken jag själv har), men skulle ljuga om jag sa att jag aldrig lockas av att kunna se det dekorerade 1863-verket.
Dock rätt trist med safirglas på framsidan som 3573 har, så skulle kanske gått efter en 3572 (hesalit fram och safir bak) i så fall :)
Yes Aight! Men lägger man dessa två bredvid varandra så ser man ingen skillnad? Utom glaset dvs
 

Omega Man

Omega
Tjena! Jag tänkte ta steget in i speedyvärlden men har lite svårt att bestämma mig för vilken. Har två kandidater: en ref 3573 servad för ett par år sedan eller en 005 ny ish.
Vad är era allmänna uppfattningar om dessa?
Kör på den med med safirglas.
Har aldrig förstått det här med en "äkta" moonwatch. Den klockan man köper har ju inte varit på någon måne ändå. Trots sitt dimmiga och repiga plexiglas.
Det är ju 2016 nu och klockor har utvecklas till det bättre.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Stod och lysande på David Bowie idag och kollade ner på armen och fick en känsla av allt denna klock varit med om. Inte just min men ni fattar. Denna typen an klocka satt på armen när folk va så långt bort som dom någonsin varit. Den va med dom!
Extra passande att jag har Gemini 4 tavlan för att uppmärksamma första (amerikanska) rymdpromenaden.
IMG_0025.JPG

IMG_0104.JPG

Ed White 3 juni 1965
 
Senast ändrad:

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Stod och lysande på David Bowie idag
Och kollade ner på armen och fick en känsla av allt denna klock varit med om. Inte just min men ni fattar.
Extra kul att jag har Gemini 4 tavlan för att uppmärksamma första (amerikanska) rymdpromenaden passande nog!
IMG_0025.JPG
Bowie - Blue Jean känns som en passande låt för dig och pajen!

 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Visst har du nyaste refen (stora lådan ref)? Om ni hittar en passande halvlänk så får du gärna upplysa mig om det. Föredrar länk framför andra alternativ men så som länken är nu kan jag inte använda den så som jag vill.
Enligt personal på Rob E finns inte halvlänkar. Hon verkade dock knappt veta vad en halvlänk var. Men hon frågade en kollega också som sa samma sak. Fan va mycket fina klockor det fanns! :eek:
 
Topp