• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag syftar naturligtvis på den totala längden på handleden, inklusive de solida ändlänkarna. Klockans längd tar sällan slut där bandhornen slutar.
Jag tror nog de flesta fattade det, även om det nu förvirrade dig. ;)
Stämmer ju att länkens design påverkar. Ex har ju PO i 43,5 fått omgjorda ändlänkar så att den inte bärs större än föregångaren i 42.

• Like
Reactions: Nic
Såg att en likadan ligger ute på blocket.
DSC_0274.JPG

Men ändlänkarna böjer ganska kraftigt nedåt, de går ju inte rakt ut.
Visst, men tillräckligt mycket för att den totala längden blir den tidigare nämnda. Har du tillgång till en Speedy och ett skjutmått så kan du själv mäta får du se.
På den lånade bilden nedan syns det tydligt hur länkdesignen gör att klockan bärs mycket större än lugg till lugg-måttet avslöjar.

Speedmaster.jpg

Vad ska följa med en speedy från 2003, är den röda lådan med vit korthållare och vitt garantikort korrekt? Ska något mer utöver detta följa med? Manual antar jag.

Tillbaka
Topp