• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tisdag idag. Finns det någon här som har en sån här?
DSC_0080.JPG
DSC_0081.JPG
DSC_0067.JPG

DA547E1D-85AE-48EC-90D3-5E8898CD4DD4.jpeg

Bytte till NATO-bandet som följer med stora boxen för första gången idag. Känns bra! Inte alldeles otänkbart att jag beställer några NATOs till åt den.
(Postade samma bild i ”Vad gör du och din klocka just nu”-tråden, hoppas det inte finns någon skriven eller oskriven regel om att posta i två trådar)

Senast ändrad:

Bytte NATO-bandet som följer med stora boxen för första gången idag. Känns bra! Inte alldeles otänkbart att jag beställer några NATOs till åt den.
(Postade samma bild i ”Vad gör du och din klocka just nu”-tråden, hoppas det inte finns någon skriven eller oskriven regel om att posta i två trådar)
Snyggt! Tips: Kolla isåfall in Phoenix-naton, de har bra kvalité. Billiga natoband känns inte i närheten lika bra som Omegas original tyvärr :)

Bytte NATO-bandet som följer med stora boxen för första gången idag. Känns bra! Inte alldeles otänkbart att jag beställer några NATOs till åt den.

Snyggt! Tips: Kolla isåfall in Phoenix-naton, de har bra kvalité. Billiga natoband känns inte i närheten lika bra som Omegas original tyvärr :)
Ja nato är grymt! Som @steffe säger är Phoenix grymma, men finns även andra som är riktigt bra. Monkeyswags naton är också riktigt bra. Dom säljer även Phoenix så du kan testa bägge ;)

Härligt! Det går ju inte att vara utan den ;)
Nej, jag har bara snopet tänkt på klockfan så fort jag köpt någon annan och suktat i smyg. Det är bara att ta lärdom av sina misstag och inse att det inte går att komplettera klocksamlingen med någon annan klocka förrän Speedykvoten är uppfylld. Safir är ju en nyhet iofs, ser fram emot att se urverket. Bedömer iaf, utan att själv ha haft en sådan men sett ett flertal, att det inte kommer att störa med den mjölkvita randen kring urtavlan. Den ger ett mer modernt intryck än den vanliga Speedyn men det är ju inte nödvändigtvis dåligt.

Nej, jag har bara snopet tänkt på klockfan så fort jag köpt någon annan och suktat i smyg. Det är bara att ta lärdom av sina misstag och inse att det inte går att komplettera klocksamlingen med någon annan klocka förrän Speedykvoten är uppfylld. Safir är ju en nyhet iofs, ser fram emot att se urverket. Bedömer iaf, utan att själv ha haft en sådan men sett ett flertal, att det inte kommer att störa med den mjölkvita randen kring urtavlan. Den ger ett mer modernt intryck än den vanliga Speedyn men det är ju inte nödvändigtvis dåligt.
Nej det är ju bara tycke och smak som styr valet mellan hesalit och safir. Har full förståelse över dom som hellre köper safiren även om jag fastnade för hesalit. Men urverket kommer du inte se mycket av då klockan sällan lämnar handleden :D

Tillbaka
Topp