Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gött att se att du är tillbaka! Du har varit saknad!Första tisdagen på sju veckor som den sitter på armen. Jag är tillbaka, Speedfreaks!
![]()
Tack för de värmande orden, broder!Gött att se att du är tillbaka! Du har varit saknad!![]()
Vi välkomnar dig med öppna armar!Hoppas jag också kan posta här innan veckan tar slut!
Alla är alltid varmt välkomna in i den härliga församling av Speedy fantaster. Ser fram emot ditt inträdesprovHoppas jag också kan posta här innan veckan tar slut!
Hehe, och jag som skamlöst hoppade för någon månad sedan...Alla är alltid varmt välkomna in i den härliga församling av Speedy fantaster. Ser fram emot ditt inträdesprov![]()
Snyggt! Tips: Kolla isåfall in Phoenix-naton, de har bra kvalité. Billiga natoband känns inte i närheten lika bra som Omegas original tyvärr![]()
Bytte NATO-bandet som följer med stora boxen för första gången idag. Känns bra! Inte alldeles otänkbart att jag beställer några NATOs till åt den.
(Postade samma bild i ”Vad gör du och din klocka just nu”-tråden, hoppas det inte finns någon skriven eller oskriven regel om att posta i två trådar)
Slutsåld?Provade denna idag. Ruskigt bra reissue.
![]()
![]()
![]()
![]()
Speedmaster 60th Anniversary
Visst är den väldigt snygg, men för mig funkar det verkligen inte med patina som inte är riktig. Känns inte rätt. Länken är dock amazing!Provade denna idag. Ruskigt bra reissue.
![]()
![]()
![]()
![]()
Slutsåld?Jag är halvt på jakt efter den där
Försökt med Omega självaRing runt och fråga, någonstans i världen lär den finnas![]()
![]()
Sprang förbi @ERIKSON URHANDEL i måndags o köpte ett till band.
Hirsch Lucca.
Sjukt bra blev det!
Edit: rättat tagen..
![]()
Bytte NATO-bandet som följer med stora boxen för första gången idag. Känns bra! Inte alldeles otänkbart att jag beställer några NATOs till åt den.
(Postade samma bild i ”Vad gör du och din klocka just nu”-tråden, hoppas det inte finns någon skriven eller oskriven regel om att posta i två trådar)
Ja nato är grymt! Som @steffe säger är Phoenix grymma, men finns även andra som är riktigt bra. Monkeyswags naton är också riktigt bra. Dom säljer även Phoenix så du kan testa bäggeSnyggt! Tips: Kolla isåfall in Phoenix-naton, de har bra kvalité. Billiga natoband känns inte i närheten lika bra som Omegas original tyvärr![]()
Snyggt! Tips: Kolla isåfall in Phoenix-naton, de har bra kvalité. Billiga natoband känns inte i närheten lika bra som Omegas original tyvärr![]()
Har kollat lite på ett sånt också men varit osäker. Nu vågar jag
Härligt! Det går ju inte att vara utan denHar äntligen fått tummen ur och beställt en safirmacka, ska bli så härligt att bli med Speedy igen (för tredje och sista gången).
Nej, jag har bara snopet tänkt på klockfan så fort jag köpt någon annan och suktat i smyg. Det är bara att ta lärdom av sina misstag och inse att det inte går att komplettera klocksamlingen med någon annan klocka förrän Speedykvoten är uppfylld. Safir är ju en nyhet iofs, ser fram emot att se urverket. Bedömer iaf, utan att själv ha haft en sådan men sett ett flertal, att det inte kommer att störa med den mjölkvita randen kring urtavlan. Den ger ett mer modernt intryck än den vanliga Speedyn men det är ju inte nödvändigtvis dåligt.Härligt! Det går ju inte att vara utan den![]()
Nej det är ju bara tycke och smak som styr valet mellan hesalit och safir. Har full förståelse över dom som hellre köper safiren även om jag fastnade för hesalit. Men urverket kommer du inte se mycket av då klockan sällan lämnar handledenNej, jag har bara snopet tänkt på klockfan så fort jag köpt någon annan och suktat i smyg. Det är bara att ta lärdom av sina misstag och inse att det inte går att komplettera klocksamlingen med någon annan klocka förrän Speedykvoten är uppfylld. Safir är ju en nyhet iofs, ser fram emot att se urverket. Bedömer iaf, utan att själv ha haft en sådan men sett ett flertal, att det inte kommer att störa med den mjölkvita randen kring urtavlan. Den ger ett mer modernt intryck än den vanliga Speedyn men det är ju inte nödvändigtvis dåligt.
Ska använda den bak-och-framNej det är ju bara tycke och smak som styr valet mellan hesalit och safir. Har full förståelse över dom som hellre köper safiren även om jag fastnade för hesalit. Men urverket kommer du inte se mycket av då klockan sällan lämnar handleden![]()
Jag tycker den var riktigt schysst också. Men i nuläget har jag fått agg mot polerade länkar så tyvärr går den bort. Men storleken.... Fantastisk!Provade denna idag. Ruskigt bra reissue.
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha kanske inte kommer ligga superskönt på handleden, men ska man vara fin...Ska använda den bak-och-fram![]()
Får jag fråga vad du körde för ändlänkar? 633 or?1171-länken passar alldeles utmärkt![]()
![]()