Knypplarn
Silver
Ja, vanliga 633or.Får jag fråga vad du körde för ändlänkar? 633 or?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, vanliga 633or.Får jag fråga vad du körde för ändlänkar? 633 or?
Polera? Nä! Kommer ju nya rätt raskt. I långa loppet ”förstör” man boetten. Förträng dom tankarna! Glaset kan man polera om man tycker det behövs.Nyfiken att höra om det är någon som gör/gjort något åt de mikrosmå rispor som lätt uppstår på de blankpolerade ytorna på boetten?
![]()
Så det blev en Speedy till sist ändå!
Det jag funderar på nu är om det är värt eller inte att kanske försöka plocka på sig ett Omega Nato, visst dem kanske är lite saftiga i pris men kanske kan hitta något till nedsatt pris nu när det snart är December och allt?
Tänkte speciellt på https://www.omegawatches.com/omega-nato-straps-031zsz002056/ själv men på bilderna ser deras Nato ganska tjocka ut och har inte lyckats hitta någon info om det någonstans.
Grymt snyggt. Vad är det för strap? 19mm?
Lite kostsam historia men älskar Bas & Lokes! Det är en http://www.basandlokes.com/vaughn-whiskey-padded-leather-watch-strap/ (givetvis 19mm)
Kan ta lite fler bilder i olika ljus om du är intresserad av att se mer.
Nu blir jag nyfiken - varför givetvis 19mm? För att det är lättare att byta armband utan att skada det?
Snyggt band för övrigt!
Tänkte mer på att det är 19mm lugs på Speedy FOiS när jag skrev det än något annat. 20mm känns så ihop-pressat när det är på och svårt att få på känns det som och vill inte riskera att repa klockan mer än jag behöver
Vilket grymt snygg bild. Bravo!Speedyn blickar mot sina förfäders resmål denna tisdag.
![]()
Hur menar du att den referensen skulle vara ursprungsklockan? Det är den förra referensen av speedy professional med hesalit som nu är ersatt av en med massa nummer som slutar på 005. Ingen av dessa referenser är att räkna som "ursprungsmodellen" utan moderna varianter av den klassiska månklockan.Är det 3570.50.00 som anses vara "ursprungsklockan"? Går den inte att köpa i butik längre?
Lite kostsam historia men älskar Bas & Lokes! Det är en http://www.basandlokes.com/vaughn-whiskey-padded-leather-watch-strap/ (givetvis 19mm)
Kan ta lite fler bilder i olika ljus om du är intresserad av att se mer.
Hur menar du att den referensen skulle vara ursprungsklockan? Det är den förra referensen av speedy professional med hesalit som nu är ersatt av en med massa nummer som slutar på 005. Ingen av dessa referenser är att räkna som "ursprungsmodellen" utan moderna varianter av den klassiska månklockan.
Absolit ingen dum fråga och det var absolut inte min mening att få det att låta såDet var precis så jag menade, men jag förstår att det var en dum fråga! Det finns så otroligt många varianter av månklockan, men om jag ställer frågan på ett bättre sätt: Är det den som slutar på 005 som ska efterlikna ursprungsklockan?
Snyggt! Orkar du får du gärna lägga upp några till. Gjorde sig jäkligt bra ihop med FOIS, vilken är just vad jag råkar ha i tankarna.![]()
Absolit ingen dum fråga och det var absolut inte min mening att få det att låta sådet är lite av en djungel. Stämmer bra att det är 005 som är den referens som säljs nu som är så nära originalet man kommer. Kommer dessutom med en riktigt cool box med lite roliga tillbehör. Här är en bild på min 005:a.
![]()
GöttNu har jag haft min speedy i tre dagar och den är riktigt bra! Så underbar att titta på![]()
![]()
Häftig bild!Trevlig fortsatt helg fellow Speedfreaks!
![]()
Skillnaden är att cal 861 har en kopparplätering. Kopparpläteringen blev ersatt med rodiumplätering 1996 och Omega valde att uppdatera namnet till cal 1861 för att lättare kunna särskilja reservdelarna.Slår säkert in öppna dörrar men VAD är skillnaden mellan cal 1861 och 861 från ett brukarperspektiv? Dvs vilken är mest robust, kostar minst att serva, finns det mest delar till, etc. Frågan har uppkommit då jag blivit avrådd att köpa en klocka med cal 321 då delarna börjar ta slut och en service är hutlöst dyr - läs 10-12k... Har blivit rådgiven att titta på cal 861 men så klart uppstår frågan om skillnaden mellan den och cal 1861 då det verkar finnas många fler Speedmaster med cal 1861.
/J