• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Speedy fredag på er!
image.jpeg
 
Vad trist, men skönt att höra att din klocka mår bra, @Choppe! Den gamla floskeln att allt händer av en anledning är bara jävligt störig i stunden men när allt fallit på plats känns det som en av livets visaste sanningar:bookworm:
 
Läser lite KING och ser denna bild:

Är detta ett syndrom man får räkna med som speedy ägare, att till och från förmodligen omedvetet skruva upp klockan? :D

Tror det beror mest på personen själv. Alla skapar nog sin egen grej/rutin med tiden.

Jag drar upp klockan varje dag efter frukost, torkar av boetten och plexit. Sedan är vi redo för dagens "äventyr".
:)
 
Mm, där vi lastade volvobilar i Lundbyhamnen på 90-talet ligger Ericssons kontor idag.
Kul med lite sjöfolk här. Själv gick jag i land för ca 10 år sedan efter att ha seglat som motorman och rep. Den enda klocka jag använde under mina år i maskin var en G-Shock. Allt jobb med Diesel och andra kemikalier fick dock armbandet att spricka och till slut gå av. Klockan i sig fungerade dock felfritt tills batteriet dog :)
 
Tillbaka
Topp