• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Skulle ni kunna hjälpa mig i jakten på en länk till min premoon professional från 69? Känner mig lite vilsen i vad jag ska titta efter...

• vilket ref nummer?
• prisbild?
• möjliga fallgropar?

image.jpg
Underbar klocka!
 
Morrn! Sommaren närmar sig med stormsteg. Med enbart en klocka, speedy såklart, och som den badpojke jag är, så kommer ångesten krypande. Hur gör jag med klocka på stranden? Skippar badet, eller kör med plastpåse runt armen? Eller badar folk med sina speedyn?
 
Morrn! Sommaren närmar sig med stormsteg. Med enbart en klocka, speedy såklart, och som den badpojke jag är, så kommer ångesten krypande. Hur gör jag med klocka på stranden? Skippar badet, eller kör med plastpåse runt armen? Eller badar folk med sina speedyn?
Finns ju en rad faktorer som är avgörande, när trycktestade du klockan senast? Vilket skick är hesaliten i? Plaskar du mest i vattenbrynet eller simmar du 2km? Jag hade haft på mig en annan klocka, förslagsvis en som är tillverkad för vattenaktiviteter.
 
Morrn! Sommaren närmar sig med stormsteg. Med enbart en klocka, speedy såklart, och som den badpojke jag är, så kommer ångesten krypande. Hur gör jag med klocka på stranden? Skippar badet, eller kör med plastpåse runt armen? Eller badar folk med sina speedyn?
Det finns folk som badar med Speedy, men det är för vågat för min del... :oops: Den klarar ju av det mesta, men vatten är ingen specialitet. Skippa inte badet, men köp en billig dykare att ta med istället!
 
Finns ju en rad faktorer som är avgörande, när trycktestade du klockan senast? Vilket skick är hesaliten i? Plaskar du mest i vattenbrynet eller simmar du 2km? Jag hade haft på mig en annan klocka, förslagsvis en som är tillverkad för vattenaktiviteter.
Min är mindre än ett år gammal så.. Jag badar väl som en vanlig människa, plaskar med barnen och dyker utmed botten efter tappade leksaker då och då. Det kanske är så att jag måste komplettera med en vattentät, men jag är inte speciellt sugen på rena dykarklockor. Hur är det med Explorer I tex, är den säkrare?
 
Min är mindre än ett år gammal så.. Jag badar väl som en vanlig människa, plaskar med barnen och dyker utmed botten efter tappade leksaker då och då. Det kanske är så att jag måste komplettera med en vattentät, men jag är inte speciellt sugen på rena dykarklockor. Hur är det med Explorer I tex, är den säkrare?
En dykare är alltid bra att hitta i samlingen annars. En Seamaster tycker jag personligen är ett bra komplement till en Speedmaster.
 
Tillbaka
Topp