• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tillbaka på läder igen efter ett par veckor med länk. Nu med ett alligator (20/18) från Cousins i UK, och premiär för viklåset från Omega.
God jul alla Speedsters!:)

644869C7-161E-445F-9627-F07247DBC62C.jpeg
Utan tvekan forumets vackraste speedmaster!

Har vi något speedyproffs som kan tänka sig svara på ett par frågor i PM? Tänkte ansluta mig till familjen men vill ta en kunskapsgenväg istället för att plöja 450 sidor :)

Ställ frågorna här i tråden istället så kan andra lära sig också
Misstänkte att frågan redan ställts här 1000 gånger så ville förbarma er över ytterligare en som ställer samma fråga istället för att läsa tråden :)

Såhär skrev jag:
Tänkte skaffa en speedmaster till samlingen (nyköp), men vill gärna ha den som är "månklockan", det finns ju några utgåvor men någon måste väl klassas som den som är "originalet"? Eller rättare sagt den som är mest speedyfantaster-approved för att vara nyköp.

Jag tror att "311.30.42.30.01.005" är den referensen men tänkte att det var lika bra att fråga.

Och där var p-vakten så trevlig och behjälplig med sann KS-anda så då fick BCF sig en slant också.
Skärmavbild 2017-12-26 kl. 15.39.44.png

Ni kanske har nått att tillägga? :)

Edit:
Vad skiljer månklockan mot first omega in space? 311.32.40.30.01.001. Förutom att den har safirglas och verkar vara lite mindre.

Misstänkte att frågan redan ställts här 1000 gånger så ville förbarma er över ytterligare en som ställer samma fråga istället för att läsa tråden :)

Såhär skrev jag:
Tänkte skaffa en speedmaster till samlingen (nyköp), men vill gärna ha den som är "månklockan", det finns ju några utgåvor men någon måste väl klassas som den som är "originalet"? Eller rättare sagt den som är mest speedyfantaster-approved för att vara nyköp.

Jag tror att "311.30.42.30.01.005" är den referensen men tänkte att det var lika bra att fråga.

Och där var p-vakten så trevlig och behjälplig med sann KS-anda så då fick BCF sig en slant också.

Edit:
Vad skiljer månklockan mot first omega in space? 311.32.40.30.01.001. Förutom att den har safirglas och verkar vara lite mindre.
Stämmer.
FOIS har annan boett, ses främst på luggarna och sidan med pushers:arna.
Andra visare, safirglas, är 39.7mm istället för 42. Med mera...

Såhär skrev jag:

Edit:

Stämmer.
FOIS har annan boett, ses främst på luggarna och sidan med pushers:arna.
Andra visare, safirglas, är 39.7mm istället för 42. Med mera...
Sen kommer den dessvärre inte på länk heller. Rätt synd tycker jag då storleken är riktigt vass.

Däremot är det inte omöjligt att sätta på länk även fast bandbredden är på knepiga 19mm. Har inte riktigt koll på vilken länk det är som passar.. men det borde @Casual Bum kunna svara på :)
94B28C05-1A72-4394-9343-9BF33E1F44B8.jpeg
C37A9569-78F5-45AF-A0D4-6690F2472F94.jpeg

Senast ändrad:
Ber om ursäkt för sent inträde, men givetvis har speedyn suttit på idag!
20171226_171157-01.jpeg
Det förutsätter vi alla i Speedytråden.. Annars... OUT! ;)
Förutsätter att folk är ärliga i sina inlägg ;) Men lätt att "glömma" idag då det är helg och man tappar kollen på veckodagarna. Jag är i alla fall ärlig med att den åkte på först när jag kom hem efter biltvättandet. Eller är det OUT för min del då ? o_O

Förutsätter att folk är ärliga i sina inlägg ;) Men lätt att "glömma" idag då det är helg och man tappar kollen på veckodagarna. Jag är i alla fall ärlig med att den åkte på först när jag kom hem efter biltvättandet. Eller är det OUT för min del då ? o_O
Man kan nog förutsätta att @P-vakten sa det med glimten i ögat :) jag har jobbat sedan tidigt idag så jag har tyvärr haft koll på veckodagen.

Tillbaka
Topp