• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
IMG_20171227_162842.jpg

IMG_20171227_175823.jpg
Håller med @Stefan S, du är redan så långt i tanken att du aldrig kommer känna dig nöjd utan en speedy. Been there done that! ;)

Och det frågar du i denna tråd? Allvarligt så inser jag att ett köp i denna prisklass är en process som kan behöva ta sin tid. Men har du kommit så här långt så kommer du nog att fortsatt att vilja ha en Speedy om du nu skulle köpa något annat.
Jag vet, helt idiotiskt att fråga i denna tråd! :p
Ja alltså man har ju helt plötsligt accepterat att man skulle kunna lägga en sån här stor summa på en klocka, det kunde man inte för ett år sedan då man tyckte 2k för en klocka var väldigt mycket! Det är något med denna klockan som jag inte kan släppa, hela historien och att det är tidlös klassiker gör den speciell... den har en själ! Precis som många upprepar bara för att en klocka är mekanisk vilket jag inte håller med om, en speedy däremot den har nog banne mig en själ... så mycket mer än bara en klocka!
Håller med @Stefan S, du är redan så långt i tanken att du aldrig kommer känna dig nöjd utan en speedy. Been there done that! ;)
Ja troligtvis har du så rätt! Kommer alltid att tänka, gjorde jag verkligen rätt köp? Men denna känns så rätt och nu när den går att få lite billigare så känns ännu mera rätt! :)

Jag vet, helt idiotiskt att fråga i denna tråd! :p
Ja alltså man har ju helt plötsligt accepterat att man skulle kunna lägga en sån här stor summa på en klocka, det kunde man inte för ett år sedan då man tyckte 2k för en klocka var väldigt mycket! Det är något med denna klockan som jag inte kan släppa, hela historien och att det är tidlös klassiker gör den speciell... den har en själ! Precis som många upprepar bara för att en klocka är mekanisk vilket jag inte håller med om, en speedy däremot den har nog banne mig en själ... så mycket mer än bara en klocka!

Ja troligtvis har du så rätt! Kommer alltid att tänka, gjorde jag verkligen rätt köp? Men denna känns så rätt och nu när den går att få lite billigare så känns ännu mera rätt! :)
Kör nu bara. Du har frågat oss tidigare och vi kommer alltid svara ja.
Att du frågar en gång till ändrar inte vårt svar.

Du kommer knappast ångra dig efter all denna - som jag tolkar det - längtan.
Har du pengarna så köp klockan. Annars gör du det inte, men då kommer du ju komma tillbaka in i tråden och fråga om du borde köpt den :p
Nästa bild i tråden vill vi se på din egna ;)

Har igår lagt handpenningen på en Speedmaster 005:a hos Rob E och skulle behöva veta hur stor presentationsboxen är. Alltså dimensionerna av ytterboxen. Skall nämligen flyga upp till Stockholm och behöver veta vilken väska jag skall använda. Tacksam för svar!

Har du finanserna så köp! Jag gick också ett bra tag men kunde inte låta bli nu i och med Rob E-rean. Nu kan jag knappt bärga mig :D Det är givetvis ett stort steg ekonomiskt men jag har kommit över den tröskeln.
Jo finanserna finns, det är bara den där tröskeln som jag sakta men säkert kliver över och intalar mig själv att det är helt normalt att lägga dessa pengar på en klocka och det är väl där skon klämmer! Nu när rob e har rea också så intalar man sig att det är ett fynd! :D. Man blir väldigt fartblind att hänga på detta forum när det gäller att lägga pengar på klockor...:confused:

Har igår lagt handpenningen på en Speedmaster 005:a hos Rob E och skulle behöva veta hur stor presentationsboxen är. Alltså dimensionerna av ytterboxen. Skall nämligen flyga upp till Stockholm och behöver veta vilken väska jag skall använda. Tacksam för svar!
Kan ej dimensionerna, men den är väldigt stor. Tvekar du mellan två väskor så ta den större :D

Den är stor som fan och framförallt extremt tung, rekommenderar inte handbagage.

20171228_094936.jpg
Till min speedmaster är det en ganska lite box. Men den är från 2006.

De nya verkar komma i en mycket större box?

Senast ändrad:
Med risk för att svära i kyrkan:

Jag har förstått att 3572.50 har plexi-front med safir-baksida. Men passar en 42mm saffirbaksida (från någon speedmaster) på en annan, säg .005 eller något annat. Eller har de ändrat gängan och höjden på verket under åren?

Med risk för att svära i kyrkan:

Jag har förstått att 3572.50 har plexi-front med safir-baksida. Men passar en 42mm saffirbaksida (från någon speedmaster) på en annan, säg .005 eller något annat. Eller har de ändrat gängan och höjden på verket under åren?
skiljer lite på hur verket är utformat på 005...den med safirbaksida har lite annan finish för att de ska vara finare att kika på. @par du vet ju

men det borde väl passa..ta den till Ad o kolla om du nu känner för det

Jo finanserna finns, det är bara den där tröskeln som jag sakta men säkert kliver över och intalar mig själv att det är helt normalt att lägga dessa pengar på en klocka och det är väl där skon klämmer! Nu när rob e har rea också så intalar man sig att det är ett fynd! :D. Man blir väldigt fartblind att hänga på detta forum när det gäller att lägga pengar på klockor...:confused:

Det är ett fynd! :) Listpris hade jag aldrig betalat! Så några dagar kvar av december bara ;):D

@Omega87 men snälla det är en stor låda liksom...du behöver ingen släpvagn utan en större kasse funkar. (vilket säkert handlaren erbjuder) :)

Nu är det ju som så att jag skall utföra andra ärenden samtidigt i storstaden och även besöka så många urbutiker som möjligt. Därför vill jag gärna ha en så smidig väska som möjligt, en ryggsäck och gärna inte rullväskan. Annars hade det såklart varit tillräckligt med en kasse av handlaren ja :)

skiljer lite på hur verket är utformat på 005...den med safirbaksida har lite annan finish för att de ska vara finare att kika på. @par du vet ju

men det borde väl passa..ta den till Ad o kolla om du nu känner för det
Korrekt, safiren har en Côtes de Genève finish på verket och broms i stål istället för plast

Tillbaka
Topp