Håller med @Stefan S, du är redan så långt i tanken att du aldrig kommer känna dig nöjd utan en speedy. Been there done that!Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med @Stefan S, du är redan så långt i tanken att du aldrig kommer känna dig nöjd utan en speedy. Been there done that!Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()
Jag vet, helt idiotiskt att fråga i denna tråd!Och det frågar du i denna tråd? Allvarligt så inser jag att ett köp i denna prisklass är en process som kan behöva ta sin tid. Men har du kommit så här långt så kommer du nog att fortsatt att vilja ha en Speedy om du nu skulle köpa något annat.
Ja troligtvis har du så rätt! Kommer alltid att tänka, gjorde jag verkligen rätt köp? Men denna känns så rätt och nu när den går att få lite billigare så känns ännu mera rätt!Håller med @Stefan S, du är redan så långt i tanken att du aldrig kommer känna dig nöjd utan en speedy. Been there done that!![]()
Var du hos Rob och testade?Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()
Självklart ska du det!Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()
Kör nu bara. Du har frågat oss tidigare och vi kommer alltid svara ja.Jag vet, helt idiotiskt att fråga i denna tråd!
Ja alltså man har ju helt plötsligt accepterat att man skulle kunna lägga en sån här stor summa på en klocka, det kunde man inte för ett år sedan då man tyckte 2k för en klocka var väldigt mycket! Det är något med denna klockan som jag inte kan släppa, hela historien och att det är tidlös klassiker gör den speciell... den har en själ! Precis som många upprepar bara för att en klocka är mekanisk vilket jag inte håller med om, en speedy däremot den har nog banne mig en själ... så mycket mer än bara en klocka!
Ja troligtvis har du så rätt! Kommer alltid att tänka, gjorde jag verkligen rätt köp? Men denna känns så rätt och nu när den går att få lite billigare så känns ännu mera rätt!![]()
Där ja! Snyggt
Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()
Jo finanserna finns, det är bara den där tröskeln som jag sakta men säkert kliver över och intalar mig själv att det är helt normalt att lägga dessa pengar på en klocka och det är väl där skon klämmer! Nu när rob e har rea också så intalar man sig att det är ett fynd!Har du finanserna så köp! Jag gick också ett bra tag men kunde inte låta bli nu i och med Rob E-rean. Nu kan jag knappt bärga migDet är givetvis ett stort steg ekonomiskt men jag har kommit över den tröskeln.
Kan ej dimensionerna, men den är väldigt stor. Tvekar du mellan två väskor så ta den störreHar igår lagt handpenningen på en Speedmaster 005:a hos Rob E och skulle behöva veta hur stor presentationsboxen är. Alltså dimensionerna av ytterboxen. Skall nämligen flyga upp till Stockholm och behöver veta vilken väska jag skall använda. Tacksam för svar!
Den är stor som fan och framförallt extremt tung, rekommenderar inte handbagage.Har igår lagt handpenningen på en Speedmaster 005:a hos Rob E och skulle behöva veta hur stor presentationsboxen är. Alltså dimensionerna av ytterboxen. Skall nämligen flyga upp till Stockholm och behöver veta vilken väska jag skall använda. Tacksam för svar!
Nya är väldigt mycket större och väger väl närmare 4,2kg.Till min speedmaster är det en ganska lite box. Men den är från 2006.![]()
De nya verkar komma i en mycket större box?
skiljer lite på hur verket är utformat på 005...den med safirbaksida har lite annan finish för att de ska vara finare att kika på. @par du vet juMed risk för att svära i kyrkan:
Jag har förstått att 3572.50 har plexi-front med safir-baksida. Men passar en 42mm saffirbaksida (från någon speedmaster) på en annan, säg .005 eller något annat. Eller har de ändrat gängan och höjden på verket under åren?
Jo finanserna finns, det är bara den där tröskeln som jag sakta men säkert kliver över och intalar mig själv att det är helt normalt att lägga dessa pengar på en klocka och det är väl där skon klämmer! Nu när rob e har rea också så intalar man sig att det är ett fynd!. Man blir väldigt fartblind att hänga på detta forum när det gäller att lägga pengar på klockor...
![]()
Nya är väldigt mycket större och väger väl närmare 4,2kg.
Kan ej dimensionerna, men den är väldigt stor. Tvekar du mellan två väskor så ta den större![]()
Den är stor som fan och framförallt extremt tung, rekommenderar inte handbagage.
Jag körde den i en stor kasse som handbagage... Inga problem. Bara trycka in kassen under sätet framför på flyget.Tackar! Ja, kanske får ta den större väskan direkt men hade varit skönt att köra kabinväskan. Får avvakta och se om någon kan ge de exakta måtten![]()
Jag tänkte ta skottkärra hem från jobbet iaf...lådan ligger kvar här för att jag inte orkat släpa hem den@Omega87 men snälla det är en stor låda liksom...du behöver ingen släpvagn utan en större kasse funkar. (vilket säkert handlaren erbjuder)![]()
@Omega87 men snälla det är en stor låda liksom...du behöver ingen släpvagn utan en större kasse funkar. (vilket säkert handlaren erbjuder)![]()
Jag tänkte ta skottkärra hem från jobbet iaf...lådan ligger kvar här för att jag inte orkat släpa hem den![]()
Såvida du inte har en väldigt stor ryggsäck säger jag nej till att klockan får plats i en sådan (ryggsäck bakom)Haha! Har insett att den är STOR nu!![]()
Korrekt, safiren har en Côtes de Genève finish på verket och broms i stål istället för plastskiljer lite på hur verket är utformat på 005...den med safirbaksida har lite annan finish för att de ska vara finare att kika på. @par du vet ju
men det borde väl passa..ta den till Ad o kolla om du nu känner för det
Såvida du inte har en väldigt stor ryggsäck säger jag nej till att klockan får plats i en sådan (ryggsäck bakom)
![]()
Tror du behöver mer än såTack för bild! Jag har en ganska stor ryggsäck och som går att expandera. Du kan möjligtvus inte tillhanda måtten?![]()