Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ursäkta mig @Hebbe om jag lägger mig i frågan du har till @Affe, för min del så tycker jag länk alla gånger är det absolut häftigaste på en SpeedyTS aka @Affe nu vill jag se dig o din speedy här varje tisdag under 2018! Ok?
När jag ändå har dig på tråden. Speedy Tuesday på orginal lädret eller länk 1171?
![]()
![]()
Absolut, jag kör själv med 1171 på min STMen 1171 på ST om du får bestämma?![]()
Det viste jag juAbsolut, jag kör själv med 1171 på min ST
![]()
Jag lägger mig åxå i detta....LÄNKTS aka @Affe nu vill jag se dig o din speedy här varje tisdag under 2018! Ok?
När jag ändå har dig på tråden. Speedy Tuesday på orginal lädret eller länk 1171?
![]()
![]()
Misstänkte att frågan redan ställts här 1000 gånger så ville förbarma er över ytterligare en som ställer samma fråga istället för att läsa tråden
Såhär skrev jag:
Tänkte skaffa en speedmaster till samlingen (nyköp), men vill gärna ha den som är "månklockan", det finns ju några utgåvor men någon måste väl klassas som den som är "originalet"? Eller rättare sagt den som är mest speedyfantaster-approved för att vara nyköp.
Jag tror att "311.30.42.30.01.005" är den referensen men tänkte att det var lika bra att fråga.
Och där var p-vakten så trevlig och behjälplig med sann KS-anda så då fick BCF sig en slant också.
![]()
Ni kanske har nått att tillägga?
Edit:
Vad skiljer månklockan mot first omega in space? 311.32.40.30.01.001. Förutom att den har safirglas och verkar vara lite mindre.
Jag köpte 1125-länk med 560 endlinks. Sitter väldigt bra och var ett rejält lyft för FOIS. Möjligt att 617 endlinks har smulan bättre passform mot luggar och boett men ska tydligen vara en mardröm att sätta dit.Sen kommer den dessvärre inte på länk heller. Rätt synd tycker jag då storleken är riktigt vass.
Däremot är det inte omöjligt att sätta på länk även fast bandbredden är på knepiga 19mm. Har inte riktigt koll på vilken länk det är som passar.. men det borde @Casual Bum kunna svara på
![]()
![]()
Jag håller med, lädret är snyggt men om jag får välja så blir det länk, kan dock vara trevligt att byta iblandGillar ändå lädret. Känns premium o välarbetat samt att patina kommer med tiden. Länken är grym. Omega Bond Nato på G. Hursomhelst speedy funkar på det mesta. Men va fan är @Affe![]()
Gillar ändå lädret. Känns premium o välarbetat samt att patina kommer med tiden. Länken är grym. Omega Bond Nato på G. Hursomhelst speedy funkar på det mesta. Men va fan är @Affe![]()
Bra där @Affe ! Men jag vill att du postar ny bild på din speedy varje tisdag oxåHaha...va fan, har ju ett liv @Hebbe lille! Svårt skulle jag säga, då länken som sitter på din går lite mer åt vintage hållet så gillar jag den starkt! Men om jag måste välja så får det bli till fördel för länken med 51% vs 49% för lädret... Hmm...nästan så jag skulle vilja säga 50-50 iof
...
Därför skaffade jag Bond natotJag håller med, lädret är snyggt men om jag får välja så blir det länk, kan dock vara trevligt att byta iblandDet NATO som följde med gillar jag dock inget vidare...
Bra där @Affe ! Men jag vill att du postar ny bild på din speedy varje tisdag oxå![]()
Jag fick skit idag för att jag inte bar min Speedy (rättades mot kvällen), så jag tycker inte du heller ska få komma undanHehe...jag kan inte lova att det blir varje tisdag dessvärre, men att jag kan posta den oftare på tisdagar under 2018 än vad jag gjorde under 2017 det borde jag kunna klara av.
Affe du har startat en av KS varmaste o trevligaste trådar. Hoppas på se mer av dig härHehe...jag kan inte lova att det blir varje tisdag dessvärre, men att jag kan posta den oftare på tisdagar under 2018 än vad jag gjorde under 2017 det borde jag kunna klara av.
1996 tror jag man uppgraderade 861 till 1861. I stort sett samma verk med skillnaden att man förfinat detaljer. 1861 är det som sitter i de Speedmaster (moonwatch) som producerats från 1996. Finns även 1863 o det är ett mer estetiskt tilltalade då det sitter i den speedy som har glasbaksida. (Tror det är så iaf) kör på ny speedy en härlig klassisk dinka med kul o intressant historia.Hej och god fortsättning allihopa! Jag har en fråga angående urverken i månklockan som säkerligen har diskuterats många gånger redan, och jag tror tom att jag läst något om detta här men kan inte hitta igen det. Jag har länge suktat efter en speedy och tänkt skaffa en .005 (om det ska va så ska det vara med hesalit). Men jag har inte funderat särskilt mycket över verket som sitter i. Skulle det finnas någon fördel med att hellre sikta efter en referens med 861-verk?
Skillnaden är att cal 861 har en kopparplätering. Kopparpläteringen blev ersatt med rodiumplätering 1996 och Omega valde att uppdatera namnet till cal 1861 för att lättare kunna särskilja reservdelarna.
Så Omega ersatte cal 861 from. 1996 och skillnaden, som jag förstått det, är endast pläteringen.
1996 tror jag man uppgraderade 861 till 1861. I stort sett samma verk med skillnaden att man förfinat detaljer. 1861 är det som sitter i de Speedmaster (moonwatch) som producerats från 1996. Finns även 1863 o det är ett mer estetiskt tilltalade då det sitter i den speedy som har glasbaksida. (Tror det är så iaf) kör på ny speedy en härlig klassisk dinka med kul o intressant historia.
Här har du lite skillnader mellan cal 1861 och cal 861 @karl-skandal. Se nedan:
Det tycker jag hugg denAndra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()
Och det frågar du i denna tråd? Allvarligt så inser jag att ett köp i denna prisklass är en process som kan behöva ta sin tid. Men har du kommit så här långt så kommer du nog att fortsatt att vilja ha en Speedy om du nu skulle köpa något annat.Andra gången jag är å testar den, ska man slå till då kanske?
![]()
![]()