• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hello wine lovers,

Känner mig lite Goddag yxskaft, men fick just hem min första automatare, en Speedmaster Reduced. Visste att en Reduced skulle vara mindre, men jäklar vad liten den var! Hur som helst så är jag helt grön när det gäller ställa in tid och dagligt underhåll. Lite halvrädd att jag ska paja den om jag gör fel och tar i för hårt. Någon som kan bidra med en kort instruktionsbok eller länka till en? Tack på förhand! 1455728559213-637229075.jpg
Grattis! Och välkommen i speedygemenskapen!

En fullservad Speedy i fint skick från 2005 för 20 000 kr, är det rimligt? Bör tilläggas att klockan inte är servad, hur mycket brukar en service kosta?

Jag har märkt att speedyn har ganska stort avstånd mellan lughål och boett vilket ofta gör att en glipa uppstår mellan läder och boett. Detta är något jag stör mig oerhört på.
Nu är jag på jakt efter ett dressigt alternativ, ett croco i svart eller mörkbrun. Kan någon tipsa om ett liknande band som fyller ut detta mellanrum?

Jag har märkt att speedyn har ganska stort avstånd mellan lughål och boett vilket ofta gör att en glipa uppstår mellan läder och boett. Detta är något jag stör mig oerhört på.
Nu är jag på jakt efter ett dressigt alternativ, ett croco i svart eller mörkbrun. Kan någon tipsa om ett liknande band som fyller ut detta mellanrum?
Låt någon här på forumet fixa ett band som du vill ha, blir nog bäst och billigast.. :)

Det finns ju även läderband med curved ends. Omega har sådana som som antagligen är prissatta därefter. Annars finns ju Hirsch m fl, se t ex:
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-s597h595-Leather-bands-20mm.html

Kanske inte ska kladda med min förfrågan i denna tråd?

Är en novis som håller på att försöka jaga rätt på en Speedy, och då helst en årsklocka(-74), vilka inte verkar växa på träd. Har hittat denna som påstås vara en -73/-74 http://www.ebay.com/itm/Omega-Speed...ch-ST145-022-73-74-w-Step-Dial-/201525069566?

Den ser oförskämt fräsch ut - kan det röra sig om utbytta delar? Verkar den kosher i övrigt? Vad är i så fall rimligt att betala? Inser att moms och tull dessvärre tillkommer..

s-l1600.jpg

Jag har samma problem med min 145.022 fast med 1998/849-länk. Överväger att köpa en originallänk 1171 och hoppas att de endlinksen passar bättre. Även ett Hirsch-läder på ingång.

Någon som har en Speedmaster Mark II ref. 145.014 ? Jag Skulle isf vilja se hur Kronan ser ut på er . Helst bild från sidan och en närbild uppifrån.
Tack på förhand.
Mvh Peter

Tillbaka
Topp