Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2018 edition står det ju...tolkar det som om nåt är på GSåg precis samma i inkorgen, antingen något på g eller enbart marketing stunt
Hoppas bara vi 3-4 som postar fått detUndrar hur 2018 speedyn kan tänkas se ut Misstänker att fler här fått detta mail:
Dear Speedy fan,
HAPPY NEW YEAR!
As a way of saying thank you for your support in 2017, we'd like to place you at the front of the queue for our exciting new Speedy to be released this year.
Whether you're a new owner, or on the waiting list, we know you're a passionate Speedy fan and you're going to love our 2018 edition.
Thank you again for supporting OMEGA this year.
I wish you, your family and friends a wonderful 2018.
Raynald Aeschlimann
Det låter helt klart rimligtHoppas bara vi 3-4 som postar fått det![]()
Haha mmmDet låter helt klart rimligt![]()
Då blir det ett snabbt köp, sen direkt ut på köp och sälj för dubbla listpriset och bumpa annonsen i månaderHaha mmm
Nja..ångrar inte en sekund köpet av min ST. Skullle gärna ha en speedy till då dessa är jäkligt mångsidiga o bra smäll för pengen. Nu är det ju klart värt att vänta lite o se vad som kommerDå blir det ett snabbt köp, sen direkt ut på köp och sälj för dubbla listpriset och bumpa annonsen i månader![]()
Blir detta året då jag provar en speedy? Om jag inte satsar på .005, vad skulle KS rekommendera för kul? Jag gillar blått! Länk är ett måste. Upp till 70 kkr, och helst begagnat.
Supersnygg! Vilken referens?![]()
En blå speedy kanske?
Supersnygg! Vilken referens?
Jag har även sett en blå månklocka (månfas), men den verkar bara komma på läder.
Edit: synd att subbarna är vita
![]()
En blå speedy kanske?
Supersnygg! Vilken referens?
Jag har även sett en blå månklocka (månfas), men den verkar bara komma på läder.
En Gemini 4!
Ref: 3565.80
Och @lusifer det är okej att du lånar min bild![]()
Finns ju även denna i titanSupersnygg! Vilken referens?
Tricket är att hugga en lös tavla och bygga Franken.Hur är utbudet av Gemini? Verkar bara finnas en på Chrono.
Tricket är att hugga en lös tavla och bygga Franken.
https://www.ebay.com/itm/NEW-3565-8...334333&hash=item4411c5c439:g:j-QAAOSwx6pYpwxg
Ser ju onekligen ut som det är mer "lys" i tavlan än i visarna. Är din klocka en 145.022-78? Lite osäker men det ser ut som S:et i Speedmaster är vad som i "Moonwatch Only" benämns som "Tall and Closed S", i så fall så är tavlan senare än klockan då den användes 1988-1991. En 145.022-78 skall ha en tavla med "Tall and Open S". Som sagt, svårt att avgöra vilket S det är frågan om men med tanke på tavlans "lys" kontra visarnas så skulle jag tippa på att tavlan har bytts ut någon gång. Tritium har ju en halveringstid på 12 år så om visarna är från 1978 och tavlan från 1990 så bör tavlan lysa dubbelt så starkt som visarna. Någon annan här i tråden kan kanske komma med sina synpunkter?Funderar på om det sitter servicetavla i denna. Har belyst lumen några minuter m riktigt stark ledficklampa. Visarna håller nån minut och indexen kanske 2-3 min.
Även om jag kanske inte vill höra svaret.., hur rimligt är det att det är originaltavla i denna fr 78-79?
![]()
![]()
Njae...Spännande om det kommer en ny kollektion under 2018!
Haha kunde inte sagt det bättre själv !Njae...
Hur många olika speedys finns det nu egentligen? 7930? Räcker inte det?
Den skulle passa mig bättre! Vad är det för referens på den tro?Finns ju även denna i titan
![]()
Automatisk, datum och stor som ett as