Knypplarn
Silver
Den har ju utan tveckan blivit re-lumead, inte en chans att över 40 år gamla visare ser ut sådär på en Speedy. Även på tavlan borde lumen ha blivit orange-brun. Är man inte ute efter en möglig look är det väl dock inget större problem. Det står vidare i annonsen att boettlocket kan vara utbytt, är väl inte heller en delbreaker förvisso. Bezeln ser ut att vara i bra skick om den är original. Caset ser dock ganska hård polerad då skärpan i de vridna lugghornen inte riktigt finns där samt att finishen är ganska tråkigt matt. Trevligt dock med originallänk. Jag skulle säga att klockan är värd priset på Ebay + kanske några ytterligare tusenlappar (om allt stämmer), moms och tull gör dock att jag skulle passa på just den här klockan. För 25-30k får du ett minst lika fint exemplar inom EU.Kanske inte ska kladda med min förfrågan i denna tråd?
Är en novis som håller på att försöka jaga rätt på en Speedy, och då helst en årsklocka(-74), vilka inte verkar växa på träd. Har hittat denna som påstås vara en -73/-74 http://www.ebay.com/itm/Omega-Speed...ch-ST145-022-73-74-w-Step-Dial-/201525069566?
Den ser oförskämt fräsch ut - kan det röra sig om utbytta delar? Verkar den kosher i övrigt? Vad är i så fall rimligt att betala? Inser att moms och tull dessvärre tillkommer..