Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir det helt klart, dock känns det som det blir en mellansäsong i och med regeländringarna inför nästa säsong men vi får se. Tror oddsen är på Hamiltons sida i år igen men kanske tar det sig lite för Ferrari.
Var plockar du tabellen ifrån? Har du en liten bok om Speedmaster tro?
Du har skills!Bok! Nääää, har allt i huvudet och gjorde tabellen i MS paint...
Smaska fram 145.022(-68ST) också.
Jag kör med detta. Väldigt simpelt.Jag älskar min Speedmaster men tänkte variera mitt cognacband med ett fint svart band. Har ni några tips på fina svarta band som passar Speedyn?
Ser bra ut! Om möjligt tar jag gärna emot konkreta tips på konkreta band, alltså modell och fabrikat. Men hur som, tack för tips!
Fint! Var är det ifrån?Jag kör med detta. Väldigt simpelt.
Bra fråga. Fabrikatet heter Lynx. Inte värst känt.Fint! Var är det ifrån?
Intressant, trodde att 1171 skulle finnas med under Steel bracelet.Varsågod...
Intressant, trodde att 1171 skulle finnas med under Steel bracelet.
Där kan jag bara läsa 1039 samt 1116. Trodde nämligen att 1171 efterträdde 1039 som standardlänk.Men det är väl det den säger längst ner? Att den kommer på steel bracelet. 2 olika beroende vilket år den är ifrån.
Asså jag blir bara mer och mer sugen på den boken!Varsågod...
Samma här. Ge mig den!Asså jag blir bara mer och mer sugen på den boken!
1116/575 tillverkades mellan åren 1968-1971/72.Där kan jag bara läsa 1039 samt 1116. Trodde nämligen att 1171 efterträdde 1039 som standardlänk.
God damnit! Hela min värld är omkullkastad. Då är det en 1116/575 jag borde fixa. Kan bli betydligt svårare än att få tag på en 1171/633.1116/575 tillverkades mellan åren 1968-1971/72.
1175/640 endast 1970.
1171/633 1970 till ca 1982.
Detta enligt boken, taget direkt ur den.
Asså jag blir bara mer och mer sugen på den boken!
Samma här. Ge mig den!
Och svindyr!Det är hur mycket info som helst, och rätt enkelt att hitta det man söker efter.
God damnit! Hela min värld är omkullkastad. Då är det en 1116/575 jag borde fixa. Kan bli betydligt svårare än att få tag på en 1171/633.
Och svindyr!
Inte lika förtjust i den dock.Eller en 1039/516, tillverkades mellan 1966-1971.
God damnit! Hela min värld är omkullkastad. Då är det en 1116/575 jag borde fixa. Kan bli betydligt svårare än att få tag på en 1171/633.
Okej, buda hit boken. Vill ha den. Vad är dess fullständiga titel?Så här ser och beskrivs den i boken...