• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ser denna speedy "bra" ut?

Trevlig kväll speedy fantaster :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Va, fan, behöver man en så… :D
Tror dock att det är ett bra köp om man har rätt klocka att sätta den på. En 2915 med denna ökar mer än inköpspriset på bezeln :)

Kostar på att föra hipsterspelet :)

Snygg avatar föresten. Jag var nära att köpa en tavla av Andreas Englund för ett par år sen men det rann ut i sanden :(
Amen.

Tycker det är en rolig konstnär. Kom i kontakt med han första gången när han ställde ut på Lydmar Hotell, en rolig grej är ju att det är hans farsa som är på de flesta av hans alster i denna genre. Var själv sugen på att köpa nått men avsaknaden av pengar för 5-6år sedan gjorde att jag avstod.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tror dock att det är ett bra köp om man har rätt klocka att sätta den på. En 2915 med denna ökar mer än inköpspriset på bezeln :)


Amen.

Tycker det är en rolig konstnär. Kom i kontakt med han första gången när han ställde ut på Lydmar Hotell, en rolig grej är ju att det är hans farsa som är på de flesta av hans alster i denna genre. Var själv sugen på att köpa nått men avsaknaden av pengar för 5-6år sedan gjorde att jag avstod.
Jag var också på den på Lydmar! Såg här om dagen att han målat i gångpassagen till NK, Regeringsgatan.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag var också på den på Lydmar! Såg här om dagen att han målat i gångpassagen till NK, Regeringsgatan.
Jag hade Lydmar som kund på den tiden så Pelle bjöd in mig på nån form av vernissage. Lydmar är för övrigt en rätt dold pärla trots sitt läge. Ingen fancy entré eller så.. Har bott där många ggr och tillbringat många kvällar på terrassen.. bra skit :D

Ja jag läste om det, blev det bra?
 

Knypplarn

Cartier
Jag hade Lydmar som kund på den tiden så Pelle bjöd in mig på nån form av vernissage. Lydmar är för övrigt en rätt dold pärla trots sitt läge. Ingen fancy entré eller så.. Har bott där många ggr och tillbringat många kvällar på terrassen.. bra skit :D

Ja jag läste om det, blev det bra?
Dold pärla? Drinkterassen är ju magisk vår och sommartid. :) också haft lydmar som kund, bara gott att säga.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Dold pärla? Drinkterassen är ju magisk vår och sommartid. :) också haft lydmar som kund, bara gott att säga.
Upplever att många inte hittat dit än. Pelle är ju så jävla skön, första gången vi träffades var en halv ljummen dag, han glider in i linne, gula shorts och sandaler. Är en go känsla kring stället. Visste du att böckerna i matsalen är yours to keep, hittar man en bra bok man vill läsa så tar man helt enkelt med sig den :)
 

Patrik72

Cartier
Någon mer som vet om den ser ok ut?

Jag håller med Filip.
Vad jag kan se på dessa bilder så ser allt Ok ut. Kronograf och subdials verkar ju funka. Inga jack i boetten och på luggarna, lite repor på plexit är inget allvarligt. Tavlan ser fin ut. :)

Vad vi inte kan avgöra är hur klockan håller tiden, och hurdan den är i uppdraget samt servicehistorik.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag hade Lydmar som kund på den tiden så Pelle bjöd in mig på nån form av vernissage. Lydmar är för övrigt en rätt dold pärla trots sitt läge. Ingen fancy entré eller så.. Har bott där många ggr och tillbringat många kvällar på terrassen.. bra skit :D

Ja jag läste om det, blev det bra?

Det såg ut att bli bra. Jag knäppte en bild under tiden han målade.

image.jpg


Nog om det här, ska inte kidnappa tråden för mycket. Bjuder på en solig speedypic.

image.jpg
 

Vesper

Rolex
Den nya med meteorit tavlan är ju en av de snyggaste speedys som gjorts, det där roseguldet gifte sig väl. Nån som vet vad priset hamnar på?
 

pjmb

Cartier
Den nya med meteorit tavlan är ju en av de snyggaste speedys som gjorts, det där roseguldet gifte sig väl. Nån som vet vad priset hamnar på?
Hittade bara priset på dom andra..
The retail price for the new Moonphase Master Chronometer Chronograph is CHF 9,400 - SEK 80k?
Speedy 2998, CHF 5,400 - SEK 46k?
Meteoriten massa mer antagligen..
 
Topp