• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Försöker, försöker och försöker...
Denna likt 216570 är två klockor jag tycker är vansinnigt snygga men tyvärr inte så bekväma att bära.

För några veckor köptes alltså min tredje eller fjärde speedmaster efter som jag ändå anser att den borde finnas i lådan.

Det är några saker som stör mig och det första är att claspen har två små hål för justering och det är ca 1,5-2mm man kan justera. Detta tycker jag är riktigt dåligt. Jag får inte till länken som jag vill vilket resulterar i att klockan sitter obekvämt.

Det andra som jag har problem med är då jag skall dra upp klockan, tachyskalans ring ligger över kronan som dessutom är intryck mellan pushers.

Nåja, kanske skall ge det någon vecka till denna gången....

5D5E010D-1F19-4769-AE8A-1266F64CF51C.jpeg

Försöker, försöker och försöker...
Denna likt 216570 är två klockor jag tycker är vansinnigt snygga men tyvärr inte så bekväma att bära.

För några veckor köptes alltså min tredje eller fjärde speedmaster efter som jag ändå anser att den borde finnas i lådan.

Det är några saker som stör mig och det första är att claspen har två små hål för justering och det är ca 1,5-2mm man kan justera. Detta tycker jag är riktigt dåligt. Jag får inte till länken som jag vill vilket resulterar i att klockan sitter obekvämt.

Det andra som jag har problem med är då jag skall dra upp klockan, tachyskalans ring ligger över kronan som dessutom är intryck mellan pushers.

Nåja, kanske skall ge det någon vecka till denna gången....

5D5E010D-1F19-4769-AE8A-1266F64CF51C.jpeg
Använd bara pekfingret att dra upp klockan uppifrån och ner.

Tog ett tag med tejpade bandhorn men nu sitter en 1125-länk med 617 ändlänkar på min FOIS. Fick dra dit en extra länkbit och justera mikrojusteringen men nu är den bekväm. Vintagerassler finns där och blev en helt annan klocka. Gillart!
068809A1-2ABD-456B-8AFD-2CD6C318F812.jpeg
77266DFA-7D36-4EFA-BBD7-C21F8767D482.jpeg
Snyggt det blev! Härligt att följa ditt engagemang för klockan :)

Hej! Det är dags att uppdatera speedyn (.005) med ett nytt svart alligator. Jag har sneglat på hirsch duke som ett bra och prisvärt alternativ. Dock tycker jag att sömmarna drar åt det mer gråa hållet. Vill ha helsvart. Vilka andra alternativ finns det i motsvarande prisklass och kvalité? Tack på förhand.

Hälsn Fredrik.

83630325-6612-462A-B530-6780EE1EB4C2.jpeg
Har ett Hirsch Regent på min. Här är finns par andra alternativ: https://www.abpconcept.paris/collec...iguet-patek-philippe-bell-ross-1/couleur_noir

Hej! Det är dags att uppdatera speedyn (.005) med ett nytt svart alligator. Jag har sneglat på hirsch duke som ett bra och prisvärt alternativ. Dock tycker jag att sömmarna drar åt det mer gråa hållet. Vill ha helsvart. Vilka andra alternativ finns det i motsvarande prisklass och kvalité? Tack på förhand.

Hälsn Fredrik.

83630325-6612-462A-B530-6780EE1EB4C2.jpeg

Köpte det här, tycker det är både snyggt och bekvämt.

https://www.hirschstraps.com/collec...-leather-watch-strap-black?variant=1317571092

Tillbaka
Topp