• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

isbjörn

Panerai
Vad kör ni för band på era speedys när ni inte använder länken? Behöver lite inspiration :)

Funderar på ett lädernato ifrån Singular, kan de va något?

Finns tusen band som passar på Speedyn. Den klär i det mesta tycker jag. Testade på Singulars mocka-nato; snyggt men lite för tunnt för klockan. Olika racingvarianter är ju givna men jag återkommer alltid till speedyns original racing. Att det var såhär min klocka såldes ny gör att det känns extra rätt.
Men om någon har en korrekt länk från -66 till övers så är jag intresserad! (Har en #1171, men den är ju inte 100% rätt)
20160322_152353.jpg
 

marer

Cartier
Massa strul inför dagens flygtur vilket gjorde att servicepersonalen på incheckningen fick höra både det ena och det andra från arga resenärer. Jobbat inom servicebranschen själv och gick i mellan när en gubbe var lite väl stor i orden. När det väl skulle delas ut nya platser blev jag visst uppgraderad till plus med tillhörande privilegier. Den arga gubben såg jag inte mer, så man kan ju hoppas att han fick ta bagageutrymmet. Ibland lönar det sig att vara snäll. :pompus:

image.jpeg
 

Chricke

Breitling
Massa strul inför dagens flygtur vilket gjorde att servicepersonalen på incheckningen fick höra både det ena och det andra från arga resenärer. Jobbat inom servicebranschen själv och gick i mellan när en gubbe var lite väl stor i orden. När det väl skulle delas ut nya platser blev jag visst uppgraderad till plus med tillhörande privilegier. Den arga gubben såg jag inte mer, så man kan ju hoppas att han fick ta bagageutrymmet. Ibland lönar det sig att vara snäll. :pompus:

image.jpeg
Reser själv mycket i tjänsten och ser rätt ofta dessa gubbar som är stora i orden. Otroligt tröttsamt. Guldstjärna till dig som sa ifrån. Ber om ursäkt för kladd i en grym tråd.
 

McManaman

Cartier
Massa strul inför dagens flygtur vilket gjorde att servicepersonalen på incheckningen fick höra både det ena och det andra från arga resenärer. Jobbat inom servicebranschen själv och gick i mellan när en gubbe var lite väl stor i orden. När det väl skulle delas ut nya platser blev jag visst uppgraderad till plus med tillhörande privilegier. Den arga gubben såg jag inte mer, så man kan ju hoppas att han fick ta bagageutrymmet. Ibland lönar det sig att vara snäll. :pompus:

image.jpeg
Bra gjort men det var nog klockan som ordnade uppgraderingen ;)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag funderar på detta att variera med i sommar:
image.png

Men sedan jag skaffade 1171 längtar jag efter den så fort jag testar nåt annat. Kan rekommenderas!
image.jpeg
Just när jag inbillat mig att jag har köpt på mig alla band jag kan tänkas behöva fram till dödagar får du mig att undra om jag ändå inte måste ha ett sånt däringa vintage mockaband ändå :woot:
Har du nån bild med det på Speedyn? Det borde bli :hungry:!
 

masaba

Breitling
Gjorde efter en tids spanande och en hel del forumläsande slag i sak och blev ägare av en Speedmaster Pro, min första bättre klocka och en klocka jag tror jag kommer äga många år framöver. Makalöst tidlös, mångsidig och välbalanserad klocka. Passande att det råkade vara tisdag just den dag man till slut gör slag i sak. Självklart en bild också:
Speedmaster resized.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Gjorde efter en tids spanande och en hel del forumläsande slag i sak och blev ägare av en Speedmaster Pro, min första bättre klocka och en klocka jag tror jag kommer äga många år framöver. Makalöst tidlös, mångsidig och välbalanserad klocka. Passande att det råkade vara tisdag just den dag man till slut gör slag i sak. Självklart en bild också:
Speedmaster resized.jpg
Sitter bra på dig, stort grattis till ett bra köp! :)
 

pjmb

Cartier
Gjorde efter en tids spanande och en hel del forumläsande slag i sak och blev ägare av en Speedmaster Pro, min första bättre klocka och en klocka jag tror jag kommer äga många år framöver. Makalöst tidlös, mångsidig och välbalanserad klocka. Passande att det råkade vara tisdag just den dag man till slut gör slag i sak. Självklart en bild också:
Speedmaster resized.jpg
Härligt! Välkommen i klubben! ;)
 

Patrik72

Cartier
Gjorde efter en tids spanande och en hel del forumläsande slag i sak och blev ägare av en Speedmaster Pro, min första bättre klocka och en klocka jag tror jag kommer äga många år framöver. Makalöst tidlös, mångsidig och välbalanserad klocka. Passande att det råkade vara tisdag just den dag man till slut gör slag i sak. Självklart en bild också:
Speedmaster resized.jpg

Kanon köp. Bara att gratulera och säga hjärtligt välkommen till KS bästa tråd! :)
 

Patrik72

Cartier
Massa strul inför dagens flygtur vilket gjorde att servicepersonalen på incheckningen fick höra både det ena och det andra från arga resenärer. Jobbat inom servicebranschen själv och gick i mellan när en gubbe var lite väl stor i orden. När det väl skulle delas ut nya platser blev jag visst uppgraderad till plus med tillhörande privilegier. Den arga gubben såg jag inte mer, så man kan ju hoppas att han fick ta bagageutrymmet. Ibland lönar det sig att vara snäll. :pompus:

image.jpeg

Bra jobbat och en välförtjänt uppgradering!
:)
 

McManaman

Cartier
Just när jag inbillat mig att jag har köpt på mig alla band jag kan tänkas behöva fram till dödagar får du mig att undra om jag ändå inte måste ha ett sånt däringa vintage mockaband ändå :woot:
Har du nån bild med det på Speedyn? Det borde bli :hungry:!
Tyvärr ingen bild eftersom jag inte har köpt det ännu. Men i mitt huvud är det en perfekt kombination. Precis som med det mörkbruna du har!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Gjorde efter en tids spanande och en hel del forumläsande slag i sak och blev ägare av en Speedmaster Pro, min första bättre klocka och en klocka jag tror jag kommer äga många år framöver. Makalöst tidlös, mångsidig och välbalanserad klocka. Passande att det råkade vara tisdag just den dag man till slut gör slag i sak. Självklart en bild också:
Speedmaster resized.jpg
Härligt att se! Stort grattis till ett kanonbra val av klocka och givetvis varmt välkommen till vårt lilla gäng här!
 
Topp