Zalath
Silver
Åk och testa en!Många fina bidrag i den här tråden Gör inte att man blir mindre sugen på en speedy direkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åk och testa en!Många fina bidrag i den här tråden Gör inte att man blir mindre sugen på en speedy direkt.
Inte så mycket att jag inte vet hur den sitter på armen. Mer att jag inte fått tummen ur och börjat jaga rätt exemplar. Eller om man kanske skulle bli förstagångsägare till en ny. Velar hej viltÅk och testa en!
Ser ut som en tajt och fin länk, inget bilhandlarhäng?Löjligt förälskad i denna fortfarande.
Usch, stackare! Hur är det med dig nu? Ögonvitorna tål ju mer än vad en tror, men det gör ju riktigt ont. Hoppas det inte blir något permanent!Påskafton slutade på ögonakuten för min del. Nån klåpare drog en gren rätt i ögat på mig vid den lokala påskefyren. Jag hade sonen i famnen och är glad att det inte var han som blev träffad.
Tack för omtanken. Skador på hornhinnan som kommer självläka på ett par dar och en blödning i ögonvitan som ser förjävlig ut och som jag dessvärre får dras med ett par veckor. Men det kunde gått värre. Synen är opåverkad. Du har rätt i att det gör ont. Igår kändes som att det satt ett vedträ i ögat. Betydligt mindre ont idag.Usch, stackare! Hur är det med dig nu? Ögonvitorna tål ju mer än vad en tror, men det gör ju riktigt ont. Hoppas det inte blir något permanent!
Skönt att höra att det inte gick sämre än vad det gjorde, kan bli svåra skador när det kommer till känsliga organ som ögonen.Tack för omtanken. Skador på hornhinnan som kommer självläka på ett par dar och en blödning i ögonvitan som ser förjävlig ut och som jag dessvärre får dras med ett par veckor. Men det kunde gått värre. Synen är opåverkad. Du har rätt i att det gör ont. Igår kändes som att det satt ett vedträ i ögat. Betydligt mindre ont idag.
Fortsatt glad påsk!
Och stabilt sällskap på handleden underlättade juSkönt att höra att det inte gick sämre än vad det gjorde, kan bli svåra skador när det kommer till känsliga organ som ögonen.
Let's hope for a speedy recovery.
Klockilikoo! Glad påsk alla speedy lovers!
En rutten jävla kopia. Har du tänkt försöka sälja den eller…?Om man är novis hur ser jag att denna klocka är en kopia heller ej? Tyvärr kan jag inte öppna den.
En rutten jävla kopia. Har du tänkt försöka sälja den eller…?
Polisanmäl vederbörande då och bläddra igenom den här tråden för att de hur en riktigt Speedmaster ser ut.Nej det var någon som ville sälja den till mig då.
Det är en underbar Speedmaster du har! Jag har inga intelligenta svar, bara en fråga:Tja!
Jag har en 145.022 som jag är mycket förtjust i. Ska öppna för datumkoll men den bör vara 80-tal med tanke på bezeln.
Jag är nu mäkta sugen på att köpa två nya bezlar (incerts). Ett Pulsation incert som nedan:
Och en vanlig som jag bleker:
De två sista bilderna är lånade. Jag har nu några frågor:
1: Som jag förstår det är det inte någon speciell årgång som hade Pulsations bezel utan att det var något man kunde köpa löst/byta och att det därför skulle vara ok att köpa en sådan och slänga på sin 145.022a. Stämmer det?
2: Vart kan man hitta dessa? Ha kikat på c24 och eBay utan lycka.
3: Vart kan man hitta en vanlig incert "billigt"? Får såklart gärna vara sliten, men det gör den väl bara dyrare...
Pulsations är för att mäta något per minut om du tar tiden på 15 av det. Dvs. för att mäta pulsslag. Om du har ett slag per sekund slår det 60 per sekund. Räknar du 15 slag och hamnar på 15 sekunder står det också 60 på pulsations-ringen.Det är en underbar Speedmaster du har! Jag har inga intelligenta svar, bara en fråga:
Vad är tanken med ett Pulsation Insert?
Lycka till i sökandet!
Ja, Speedy-länk är skönt!Stod just och tänkte att detta är ta mig sa*an den skönaste länken jag haft på ett bra tag!
1479!
Otroligt följsam och trevlig.
Aha! Klart som korvspad efter din förklaring och att ha tittat på bilden igen.Pulsations är för att mäta något per minut om du tar tiden på 15 av det. Dvs. för att mäta pulsslag. Om du har ett slag per sekund slår det 60 per sekund. Räknar du 15 slag och hamnar på 15 sekunder står det också 60 på pulsations-ringen.