• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bergmästaren

Breitling
image.jpeg
Sitter som ett smäck, bytte bort min Black Bay mot denna, upplevde Tudorn som "fyrkantig" på armen, alltid i vägen...typ.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Usch, stackare! Hur är det med dig nu? Ögonvitorna tål ju mer än vad en tror, men det gör ju riktigt ont. Hoppas det inte blir något permanent!
Tack för omtanken. Skador på hornhinnan som kommer självläka på ett par dar och en blödning i ögonvitan som ser förjävlig ut och som jag dessvärre får dras med ett par veckor. Men det kunde gått värre. Synen är opåverkad. Du har rätt i att det gör ont. Igår kändes som att det satt ett vedträ i ögat. Betydligt mindre ont idag.:)
Fortsatt glad påsk!
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tack för omtanken. Skador på hornhinnan som kommer självläka på ett par dar och en blödning i ögonvitan som ser förjävlig ut och som jag dessvärre får dras med ett par veckor. Men det kunde gått värre. Synen är opåverkad. Du har rätt i att det gör ont. Igår kändes som att det satt ett vedträ i ögat. Betydligt mindre ont idag.:)
Fortsatt glad påsk!
Skönt att höra att det inte gick sämre än vad det gjorde, kan bli svåra skador när det kommer till känsliga organ som ögonen.
Let's hope for a speedy recovery. :)
 

Zalath

Panerai
Var iväg över helgen och hade bara Speedy med mig, så det blev lite OWG i fyra dagar. Kom på mig flera gånger med att bara beundra klockan (och att använda kronografen till lite allt möjligt..). Däremot saknade jag datumvisning flera gånger. Nu blir det Rolle några minuter iaf. :)
 

Andersse

Breitling
Om man är novis hur ser jag att denna klocka är en kopia heller ej? Tyvärr kan jag inte öppna den.
 

Bilagor

  • 1689545_1070039486388463_354894865741138077.jpg
    1689545_1070039486388463_354894865741138077.jpg
    54.9 KB · Visningar: 125

nonne23

Omega
Finns det någon rekomendation eller regel när man bör göra förstagångs servicen på en Professional?
i mitt fall är den från 2013.
 

BCKSTRM

Rolex
Tja!
Jag har en 145.022 som jag är mycket förtjust i. Ska öppna för datumkoll men den bör vara 80-tal med tanke på bezeln.
image.jpeg

Jag är nu mäkta sugen på att köpa två nya bezlar (incerts). Ett Pulsation incert som nedan:
image.jpeg

Och en vanlig som jag bleker:
image.jpeg

De två sista bilderna är lånade. Jag har nu några frågor:
1: Som jag förstår det är det inte någon speciell årgång som hade Pulsations bezel utan att det var något man kunde köpa löst/byta och att det därför skulle vara ok att köpa en sådan och slänga på sin 145.022a. Stämmer det?
2: Vart kan man hitta dessa? Ha kikat på c24 och eBay utan lycka.
3: Vart kan man hitta en vanlig incert "billigt"? Får såklart gärna vara sliten, men det gör den väl bara dyrare...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tja!
Jag har en 145.022 som jag är mycket förtjust i. Ska öppna för datumkoll men den bör vara 80-tal med tanke på bezeln.
image.jpeg

Jag är nu mäkta sugen på att köpa två nya bezlar (incerts). Ett Pulsation incert som nedan:
image.jpeg

Och en vanlig som jag bleker:
image.jpeg

De två sista bilderna är lånade. Jag har nu några frågor:
1: Som jag förstår det är det inte någon speciell årgång som hade Pulsations bezel utan att det var något man kunde köpa löst/byta och att det därför skulle vara ok att köpa en sådan och slänga på sin 145.022a. Stämmer det?
2: Vart kan man hitta dessa? Ha kikat på c24 och eBay utan lycka.
3: Vart kan man hitta en vanlig incert "billigt"? Får såklart gärna vara sliten, men det gör den väl bara dyrare...
Det är en underbar Speedmaster du har! Jag har inga intelligenta svar, bara en fråga:
Vad är tanken med ett Pulsation Insert?
Lycka till i sökandet!
 

Zalath

Panerai
Det är en underbar Speedmaster du har! Jag har inga intelligenta svar, bara en fråga:
Vad är tanken med ett Pulsation Insert?
Lycka till i sökandet!
Pulsations är för att mäta något per minut om du tar tiden på 15 av det. Dvs. för att mäta pulsslag. Om du har ett slag per sekund slår det 60 per sekund. Räknar du 15 slag och hamnar på 15 sekunder står det också 60 på pulsations-ringen. :doctor:
 
Topp